Första trailern för The Matrix Resurrection

Permalänk
Medlem

Gravplundring... Det räcker med att se den första.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Shut up and take my money!

Och sedan minns jag uppföljarna.
Min åsikt är Matrix 1 är egentligen inget speciell den heller. Det den dock kom med var något helt nytt, vi fick se en film med en tvist som vi inte hade sett lika bra gjord innan. Och de kommande filmerna tillförde egentligen inget.

Så jag har fått för mig det så var den speciell för den gjorde "bullet time" på ett bra och imponerande sätt som inte gjorts förr. Var det alla snackade om på skolgården minns jag hur coola effekterna var. Kom även någon dokumentär om tekniken i filmen.
Sen får vi inte glömma max payne.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bullet_time

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Gillar första filmen skarpt och såg om den så sent som i somras. De två sista däremot ... men, tycka vad man vill så fick trilogin ett fint avslut! Känns som ett helgerån att återuppliva The Matrix efter det. Hoppas ändå på att bli positivt överraskad.

Jag håller helt och hållet med dig!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Ren fan-service

Permalänk

Såg hela triologin på Netflix för ett par veckor sedan - kunde inte vara mer taggad alltså

Permalänk
Medlem

Jag är tacksam. Det finns ju iaf en chans att den är bra. The matrix och Terminator 2 var ju action guldet från ens barndom.

Permalänk
Medlem

Riktigt FET trailer!

Hoppas bli positivt överraskad av själva filmen men är bra hypad nu!

Permalänk
Medlem

Gillade originaltrilogyn skarpt. Men med tanke på senaste tidens "re-makes", "reboots" etc. har jag inte stora förväntningar av detta. Känns lite som Terminator 6(eller var det 7, who cares) och Star Wars där de kommer att pissa på gamla berättelser istället för att bygga något nytt. Hollywood, helt utan idéer numera, antingen förstör de gamla fan-favoriter eller släpper ännu en superhjälterulle a la marvel, dc...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Av trailen att döma så var det inte alls samma känsla som de tre andra filmerna. Behöver inte vara något negativt. Synd att Fishburne inte var med.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Hoppas filmen håller samma kvalitet som musiken då Jefferson Airplanes låt White rabbit från 1967 och skivan Surrealistic Pillow fortfarande för mig är en kanonskiva som jag lyssnar på med nöje där Grace Slicks röst fortfarande ger rysningar.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Musikälskare

Håller nere förväntningarna och ser som regel inte trailrar då jag tycker det spoilar hela filmen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Känns som att det blivit lite av en grej att gilla ettan men förkasta uppföljarna. Lite som att vanliga tittare vill känna sig lite som filmkritiker helt plötsligt.

Visst, ettan ÄR bättre än uppföljarna, men jag tycker inte de är usla för det. Helt ok actionfilmer, och imdb verkar ju hålla med.

Ser fram emot fyran, tror den kommer bli en bra actionrulle även om man såklart inte kan förvänta sig samma nytänk som den första.

Permalänk
Medlem

Oj oj, det blir ju verkligen något att se fram emot. Har alltid undrat om det skulle komma en uppföljare med tanke på slutet i sista filmen.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Kommer har mycket låga förväntningar, men kommer se den likväl

First impressions:
1. Trailern kändes lite för färgglad.
2. "Can we have morpheus?"
No, we have morpheus at home"
3. John Wick

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Hm. Det farliga med fortsättningar är ju att det kan påverka även hur man ser på 1-3. Kanske ingen förlust för 2-3, vad vet jag, men man måste gå försiktigt fram så man inte minskar lusten att vilja se om ettan exempelvis. Typiska exempel är väl "det vara bara en dröm", "alla dör i säsong 5 så när man ser om säsong 1-4 känns hela story rätt meningslös", osv.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Härligt, såg nyligen om trilogin och den animerade med sambon som inte sett dem tidigare. Vi både funderade på hur de kan fortsätta storyn och hoppades på något liknande som man ser i trailern.

Inget att vara sur över tycker jag, vilken story hade ni velat se istället? Prequels är för mig ointressanta och om man nu är så kär i första filmen så ska man nog vara glad att det inte handlar om en remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D4eJx-0g3Do

Som referens slänger jag in originaltrailern för första filmen från 1999. Känns onekligen väldigt 90-tal.

480p ger onekligen lite VHS-känsla.

Första filmen på 4K Blu-ray har fått väldigt bra omdöme gällande bild och ljud:

Bild:
This 2160p, HEVC/H.265-encoded UHD of The Matrix is based on a new 4K scan of the original camera negative created by Warner's Motion Picture Imaging facility. Color correction and HDR grading were performed by MPI's senior colorist, Jan Yarbrough, and overseen by Bill Pope, director of photography on all three Matrix films.

One of the recurrent criticisms of the Matrix's original Blu-ray (and, before it, the DVD) was the pervasiveness and intensity of the green tint cast over the "data" world. The 4K disc effectively addresses such complaints by fine-tuning the green cast and limiting its reach.

Ljud:
Whether in lossy Dolby Digital or lossless Dolby TrueHD, The Matrix's 5.1 soundtrack has long been home theater demo material, but that mix has now been surpassed by a Dolby Atmos remix, which appears on both the 4K UHD and the remastered Blu-ray. (The sound specifications printed on the back of the case list the Blu-ray as only "Dolby TrueHD English 5.1", which is incorrect.) The Matrix won well-deserved Oscars for Sound and Sound Effects Editing, and much of the original team in the Warner sound division returned to revisit their work, pulling the original stems and effects from the archive and using the expanded capabilities of Atmos' object-based system to bring the film's sonic universe to life in ways that could not be achieved when it was initially released.

https://www.blu-ray.com/movies/The-Matrix-4K-Blu-ray/198328/

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd

Jag tror det kan bli hyfsat. Den här typen av "halv-reboots" kan bli rätt bra även om det alltid är svårt att få till samma känsla som originalen. Typ Fast and Furious som spann iväg i en konstig riktning ganska snabbt, men rätade upp det något med Fast Five (inte för att de filmerna är några under av cineastisk kvalitet på något sätt, men i alla fall), sen seglade de iväg i en annan riktning igen, men så är det när man satsar på att mjölka en serie till max. I detta fallet så är ju en av originalskaparna med och de borde ha lärt sig läxan efter uppföljarna att inte gå all-in på något religiöst tema eller vad man ska kalla det.

Dock känner jag att det fan är dags för Keanu att klippa håret. Den där "goth/Snape"-looken han kört med ett tag nu börjar kännas gammal.

Permalänk
Skrivet av mikgus:

"Jag har ju redan sett det här" tänkte jag genom hela trailern.

Déjà vu

Permalänk
Medlem

Idissling, tror inte mer på den här än 2:an eller 3:an, men visst gillar man dem så är nog den här bra. Personligen så var den första superb, medans 2 an och 3 an är kass.
Jag får dock känslan av en Bond film med lite för många specialeffekter och klippningar av trailern, vissa nya filmer riktar ju sig till yngre med fokustid = guldfiskminne, där ny scen klipps in var 3:e sekund.
Jag får nästan epilepsi av sånt och vill bara gå ifrån TV-rummet.
Jag kommer nog se den på BIO om det tillåts, men räknar med att bli rejält besviken. Pillren känns som att dem kommer få en woke-twist men hoppas jag har fel.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas två ytterligare teasers(?) här: https://thechoiceisyours.whatisthematrix.com/

Olika videos beroende på om man trycker på det blå eller röda pillret.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

480p ger onekligen lite VHS-känsla.

Första filmen på 4K Blu-ray har fått väldigt bra omdöme gällande bild och ljud:

Bild:
This 2160p, HEVC/H.265-encoded UHD of The Matrix is based on a new 4K scan of the original camera negative created by Warner's Motion Picture Imaging facility. Color correction and HDR grading were performed by MPI's senior colorist, Jan Yarbrough, and overseen by Bill Pope, director of photography on all three Matrix films.

One of the recurrent criticisms of the Matrix's original Blu-ray (and, before it, the DVD) was the pervasiveness and intensity of the green tint cast over the "data" world. The 4K disc effectively addresses such complaints by fine-tuning the green cast and limiting its reach.

Ljud:
Whether in lossy Dolby Digital or lossless Dolby TrueHD, The Matrix's 5.1 soundtrack has long been home theater demo material, but that mix has now been surpassed by a Dolby Atmos remix, which appears on both the 4K UHD and the remastered Blu-ray. (The sound specifications printed on the back of the case list the Blu-ray as only "Dolby TrueHD English 5.1", which is incorrect.) The Matrix won well-deserved Oscars for Sound and Sound Effects Editing, and much of the original team in the Warner sound division returned to revisit their work, pulling the original stems and effects from the archive and using the expanded capabilities of Atmos' object-based system to bring the film's sonic universe to life in ways that could not be achieved when it was initially released.

https://www.blu-ray.com/movies/The-Matrix-4K-Blu-ray/198328/

Jupp, den ser riiktigt fin ut i 4K! Dock har jag "bara" stereo hemma, men den låter finfin oavsett.
Tycker dock att det är märkligt att dom inte matchat varken cinmatografin eller gradingen bättre med den här nya filmen, men man kan ju hoppas att dom styr upp det lite till release.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

Verkar finnas två ytterligare teasers(?) här: https://thechoiceisyours.whatisthematrix.com/

Olika videos beroende på om man trycker på det blå eller röda pillret.

Enligt Ars så ska det finnas 180 000 varianter av trailern som man kan se på whatisthematrix.com

Permalänk
Medlem

@Snajk märkte att klockslagen i video snuttarna synkar med lokal tid, men det kanske är ännu mer som skiljer mellan visningarna, spännade

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Så jag har fått för mig det så var den speciell för den gjorde "bullet time" på ett bra och imponerande sätt som inte gjorts förr. Var det alla snackade om på skolgården minns jag hur coola effekterna var. Kom även någon dokumentär om tekniken i filmen.
Sen får vi inte glömma max payne.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bullet_time

Yes. Max Payne hade aldrig blivit alls lika stort om de inte hade blivit inspirerade av the Matrix. Jag minns att de gnällde lite när de skulle göra Matrix-spelet, att deras "grej" liksom redan hade blivit gjord av just MP så att de var tvungna att hitta på nya grejer.

Jag var riktigt sugen på det spelet, efter allt snack om att de såg det som lika viktigt och lika mycket en del av storyn och världen som filmerna, och förbeställde, vilket jag inte skulle gjort.

Animatrix däremot tyckte jag var riktigt bra. Intressant att se lite mer bakgrund, hur de hamnade där de var och så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

@Snajk märkte att klockslagen i video snuttarna synkar med lokal tid, men det kanske är ännu mer som skiljer mellan visningarna, spännade

Jo jag vet inte. Sannolikt är det väl ungefär samma bilder med aningen olika klippningar eller liknande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Hoppas de använder sig av originalidén som aldrig blev av. Tanken var att robotarna använde alla fångade människor som en stor CPU, inte batteri. Men W. Bröderna trodde inte folk skulle fatta vad det var (inte många pratade CPU på den tiden).

Både originalidén och vad som blev är fantastiskt dumt. Men att använda människorna som energikälla är iaf lite bättre än som CPU. Lite.
Kostar mer att hålla de vid liv än vad man får ut både CPU och energimässigt.
Enda vettiga är att ta kål på hela mänskligheten. Eventuellt använda några för kreativitet, men ja..förmodligen är vi sämre på även det in the futures. Och varför skulle maskiner behöva kreativitet. Varför skulle de vilja förbättra något om inga fiender finns och de behöver inte hävda sig inför andra könet för att föröka sig och på så vis överleva.

Permalänk
Medlem

Men.... finns det gatling guns?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon270778:

Både originalidén och vad som blev är fantastiskt dumt. Men att använda människorna som energikälla är iaf lite bättre än som CPU. Lite.
Kostar mer att hålla de vid liv än vad man får ut både CPU och energimässigt.
Enda vettiga är att ta kål på hela mänskligheten. Eventuellt använda några för kreativitet, men ja..förmodligen är vi sämre på även det in the futures. Och varför skulle maskiner behöva kreativitet. Varför skulle de vilja förbättra något om inga fiender finns och de behöver inte hävda sig inför andra könet för att föröka sig och på så vis överleva.

Jo det håller inte riktigt. Om de behöver oss som batterier borde det rimligen fungera precis lika bra med kossor eller något som inte kräver en virtuell värld för att lura dem liksom, eller ingen särskilt komplicerad i alla fall. Eller varför inte människor utan medvetande, det är ju någon form av kloning som pågår ändå liksom så då borde man kunna stoppa i typ en mushjärna i en människokropp eller något.

Originalidén lät ju lite smartare kanske, men samtidigt verkar utvecklingen i den världen vara så långt gången att deras processorer borde vara bättre än mänskliga hjärnor. Samtidigt vet man ju inte hur annorlunda världen var i originalkonceptet heller förstås.

Permalänk
Medlem

"Om jag ska se filmen...?"
Kolla min avatar!
Shut up and take my money!