Sony avtäcker remake av Star Wars: Knight of the Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazok:

Mina förhoppningar är inte för höga tyvärr...

Intressant tråd om man vill bilda sig en egen uppfattning av Sam Maggs som ska skriva om spelet.
Ena sekunder hatar hon på Kotor, och nyligen när hon blev tilldelad tjänsten så hyllar hon det på sin twitter istället.

https://www.reddit.com/r/kotakuinaction2/comments/pl6rxy/exci...

Ja... där försvann hypen riktigt fort X_X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazok:

Mina förhoppningar är inte för höga tyvärr...

Intressant tråd om man vill bilda sig en egen uppfattning av Sam Maggs som ska skriva om spelet.
Ena sekunder hatar hon på Kotor, och nyligen när hon blev tilldelad tjänsten så hyllar hon det på sin twitter istället.

https://www.reddit.com/r/kotakuinaction2/comments/pl6rxy/exci...

Hoppas inte detta stämmer... sån skit hör inte hemma i KOTOR helt klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas inte detta stämmer... sån skit hör inte hemma i KOTOR helt klart

Åh nej, kommer ”de” efter era dataspel nu igen? 😣 Kom här så får du en kram.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Håller verkligen med. Har försökt spela om dem med moddar osv för att hetta upp upplevelsen men det märks för tydligt att grundstommen är för utdaterad för att jag ska orka med det

Jag tycker själv i synnerhet tvåan är uppfriskande att spela idag, mest därför att det är så välgjort och välskrivet och för att jag saknar mer strukturerade rollspel. Öppna världar är bra på sitt sätt kanske men de har också en tendens att sätta historieberättandet i bakgrunden. "Gör vad du vill!" Visst, men det betyder också att saker egentligen inte spelar så stor roll.

Hoppas de gör tvåan också, komplett den här gången, och att de sedan inte lejer Bioware att göra trean. ZA/UM kanske är sugna, det skulle vara sjukt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Åh nej, kommer ”de” efter era dataspel nu igen? 😣 Kom här så får du en kram.

Det verkar ju uttryckligen som en person som inte ens gillar spelserien, det känns inte som rätt person att göra en remaster. Precis som igår när Häcken lirar Hellström efter en vinst... det känns inte rätt.

Jag är som jag ovan redan förklarat nöjd med gamla spelet som det är, så jag tillhör kanske inte målgruppen oavsett

Men du kan få en kram tillbaka om du behöver den, inte jag iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tazok:

Mina förhoppningar är inte för höga tyvärr...

Intressant tråd om man vill bilda sig en egen uppfattning av Sam Maggs som ska skriva om spelet.
Ena sekunder hatar hon på Kotor, och nyligen när hon blev tilldelad tjänsten så hyllar hon det på sin twitter istället.

https://www.reddit.com/r/kotakuinaction2/comments/pl6rxy/exci...

Varför ska de skriva om storyn? Kotor-kanon säger att Revan är en kvinna dessutom, blir ju inte så mycket mer badass än så.

(slutade läsa den där länken när någon sade något om SJW)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas inte detta stämmer... sån skit hör inte hemma i KOTOR helt klart

Det finns ingenstans där det hör hemma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Det finns ingenstans där det hör hemma.

Vad? Jagbörjade läsa reddit-tråden men blev bara arg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Vad? Jagbörjade läsa reddit-tråden men blev bara arg.

Wokeism och identitetspolitik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Håller verkligen med. Har försökt spela om dem med moddar osv för att hetta upp upplevelsen men det märks för tydligt att grundstommen är för utdaterad för att jag ska orka med det

Har du spelat Swtor? Efterföljaren till kotor med 300 år emellan. Storyn i alla klasser både på den ljusa och den mörka sidan. Vissa klasser tyckte jag gav bättre story när en klass från den ljusa sidan förljer den mörka kraften och på så sätt får en helt annan story som gjorde det hela såå mycket bättre. Tyvärr så kunde ju bioware inte låta sina fingrar borta från alla kassa skins, vapen etc för hutlöst mycket cc (cartel coins, betala med riktiga pengar för att få denna valuta) för olika lasersvärd m.m. Om jag minns rätt så är det ungefär 30-40 timmar på varje klass av åtta. Så det blev en del. Tror jag plöjde ner nära 10.000!!! Timmar på detta spel.

Kalla mig galen, men fan vad bra story.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mörksuggan:

Har du spelat Swtor? Efterföljaren till kotor med 300 år emellan. Storyn i alla klasser både på den ljusa och den mörka sidan. Vissa klasser tyckte jag gav bättre story när en klass från den ljusa sidan förljer den mörka kraften och på så sätt får en helt annan story som gjorde det hela såå mycket bättre. Tyvärr så kunde ju bioware inte låta sina fingrar borta från alla kassa skins, vapen etc för hutlöst mycket cc (cartel coins, betala med riktiga pengar för att få denna valuta) för olika lasersvärd m.m. Om jag minns rätt så är det ungefär 30-40 timmar på varje klass av åtta. Så det blev en del. Tror jag plöjde ner nära 10.000!!! Timmar på detta spel.

Kalla mig galen, men fan vad bra story.

Jag vill ha en direkt uppföljare till tvåan. The Exile och Atton ger sig iväg ut i mörkret för att leta efter Revan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Varför ska de skriva om storyn? Kotor-kanon säger att Revan är en kvinna dessutom, blir ju inte så mycket mer badass än så.

(slutade läsa den där länken när någon sade något om SJW)

Nu är jag väl knappast någon expert och det var länge sedan jag hörde något om saken, men Revan är väl officiellt etablerad som man vad jag kommer ihåg, eller i alla fall var han det i SW:TOR och ett gäng böcker som skrevs. Fanns även några karaktärer som påstods vara ättlingar till Revan och Bastilla vill jag påminna mig om. Jedi Exile från KotOR2 ska dock ha varit en kvinna senast jag hörde något om det.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Thomas H:

Nu är jag väl knappast någon expert och det var länge sedan jag hörde något om saken, men Revan är väl officiellt etablerad som man vad jag kommer ihåg, eller i alla fall var han det i SW:TOR och ett gäng böcker som skrevs. Fanns även några karaktärer som påstods vara ättlingar till Revan och Bastilla vill jag påminna mig om. Jedi Exile från KotOR2 ska dock ha varit en kvinna senast jag hörde något om det.

Tvärtom som jag spelade, spelade som kvinna i Kotor 1 och man i Kotor 2.
Så är det i min värld man gör spelen till sina.

Skulle sakna Kreias underbara voicecast, undrar om hon inte fick pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Mörksuggan:

Har du spelat Swtor? Efterföljaren till kotor med 300 år emellan. Storyn i alla klasser både på den ljusa och den mörka sidan. Vissa klasser tyckte jag gav bättre story när en klass från den ljusa sidan förljer den mörka kraften och på så sätt får en helt annan story som gjorde det hela såå mycket bättre. Tyvärr så kunde ju bioware inte låta sina fingrar borta från alla kassa skins, vapen etc för hutlöst mycket cc (cartel coins, betala med riktiga pengar för att få denna valuta) för olika lasersvärd m.m. Om jag minns rätt så är det ungefär 30-40 timmar på varje klass av åtta. Så det blev en del. Tror jag plöjde ner nära 10.000!!! Timmar på detta spel.

Kalla mig galen, men fan vad bra story.

Nope aldrig kört det. Är det MMOet men som också har ganska stark singel player typ?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nope aldrig kört det. Är det MMOet men som också har ganska stark singel player typ?

Ja, du kan även köra pvp och även pve, squads uppdrag, ops/raid i form av 8 man eller 16 man. Körde mycket i denna guild, var dock aldrig så bra att jag kunde köra NiM vilket är hardcore+. https://youtu.be/JzKfRrknguQ

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Märkligt att man gör en "remake" istället för den tredje iteration i serien alla fans hela tiden velat ha, om man ändå ska in och rota i manuset?

Originalen är två av de där spelen jag med glesa men ändå jämna mellanrum faktiskt dammar av och spelar igenom, och faktiskt två i en mycket kort lista spel jag föredrar på konsol trots att det finns en PC-version.

Man får väl se om de lyckas göra nåt bra av det, annars får man väl fortsätta lira originalen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Har du spelat Swtor? Efterföljaren till kotor med 300 år emellan. Storyn i alla klasser både på den ljusa och den mörka sidan. Vissa klasser tyckte jag gav bättre story när en klass från den ljusa sidan förljer den mörka kraften och på så sätt får en helt annan story som gjorde det hela såå mycket bättre. Tyvärr så kunde ju bioware inte låta sina fingrar borta från alla kassa skins, vapen etc för hutlöst mycket cc (cartel coins, betala med riktiga pengar för att få denna valuta) för olika lasersvärd m.m. Om jag minns rätt så är det ungefär 30-40 timmar på varje klass av åtta. Så det blev en del. Tror jag plöjde ner nära 10.000!!! Timmar på detta spel.

Kalla mig galen, men fan vad bra story.

SWTOR va fan underskattat!
Jag körde på en rollspelserver och det var galet kul!

Men det varade bara i någon månad eller två för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tazok:

Mina förhoppningar är inte för höga tyvärr...

Intressant tråd om man vill bilda sig en egen uppfattning av Sam Maggs som ska skriva om spelet.
Ena sekunder hatar hon på Kotor, och nyligen när hon blev tilldelad tjänsten så hyllar hon det på sin twitter istället.

https://www.reddit.com/r/kotakuinaction2/comments/pl6rxy/exci...

Måste vara lätt att vara writer i ett spel där storyn redan finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

SWTOR va fan underskattat!
Jag körde på en rollspelserver och det var galet kul!

Men det varade bara i någon månad eller två för mig.

För mig blev några år. Har nog runt 20 karaktärer som kom upp till lvl 75 innan jag la av pga all tid jag hade lagt ner. Men gud vad bra story.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

För mig blev några år. Har nog runt 20 karaktärer som kom upp till lvl 75 innan jag la av pga all tid jag hade lagt ner. Men gud vad bra story.

Ja, verkligen, så otroligt många vägar att gå!
Tack för att du delar med dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas H:

Nu är jag väl knappast någon expert och det var länge sedan jag hörde något om saken, men Revan är väl officiellt etablerad som man vad jag kommer ihåg, eller i alla fall var han det i SW:TOR och ett gäng böcker som skrevs. Fanns även några karaktärer som påstods vara ättlingar till Revan och Bastilla vill jag påminna mig om. Jedi Exile från KotOR2 ska dock ha varit en kvinna senast jag hörde något om det.

Undrar om det blev kanoniserat senare, jag minns tydligt att snacket var att Revan var kvinna, The Exile man. I a f runt då Kotor 2 släpptes.

Permalänk
Medlem

Angående turn based & freeze combat så är dålig smak är det enda rimliga svaret jag kan komma på till varför folk gillart, stuka foten är roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Skulle sakna Kreias underbara voicecast, undrar om hon inte fick pris.

Framförallt måste de lämna framförallt hennes karaktär ifred. Hon är grymt komplex även med moderna mått mätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ja, verkligen, så otroligt många vägar att gå!
Tack för att du delar med dig

Det var ett nöje att dela.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Undrar om det blev kanoniserat senare, jag minns tydligt att snacket var att Revan var kvinna, The Exile man. I a f runt då Kotor 2 släpptes.

"Players may choose Revan's gender, appearance, and what path he follows throughout the game, but canonically the character is male and follows the light side of the Force." från Wiki iaf, men kan ha fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Varför ska de skriva om storyn? Kotor-kanon säger att Revan är en kvinna dessutom, blir ju inte så mycket mer badass än så.

(slutade läsa den där länken när någon sade något om SJW)

Jättebra fråga, jag tycker hela storyn är väldigt välskriven redan som den är. Kön på huvudkaraktärer är aldrig något jag personligen bryr mig om. Storyn är det viktiga

Men jag känner tyvärr negativt mot att hon ska påverka spelet ju mer jag läser om henne och hennes tweets=/ särskilt dubbelmoralen som nu uppstår.

Permalänk
Medlem

Spelade KOTOR alldeles för sent, för bara några år sedan, så jag förstod mig inte alls på hajpen. Helt ok, men inget mer. Hade säkerligen varit en helt annan sak om jag kört det när det var nytt, men jag har alltid haft aversion mot spel som är baserade på filmer/serier.

Jag är en stor Star Wars-fan, men egentligen bara filmerna (och av dem egentligen enbart episod IV, V och VI ... och Rogue One.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det enda oroande om ett av det bästa spelens remake, är att det släpps till playstation om det blir konsollanpassat & fördummat annars om inte så ser jag fram mot att spela en remake

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Permalänk
Medlem

Älskar star wars combat så jag bara tackar o tar emot