Vad avgör i vilka trådar på SweClockers du väljer att posta dina inlägg?

Permalänk
Medlem

Vad avgör i vilka trådar på SweClockers du väljer att posta dina inlägg?

Hejsan!

Jag är en funderande och nyfiken person, och är bland annat allmänt intresserad av hur olika människor fungerar, tänker, agerar, reagerar, resonerar och så vidare, vilket även gäller medlemmar här på SweClockers.
Nu är jag nyfiken på hur ni medlemmar svarar på tre frågor om hur ni använder SweClockers.

Fråga 1. Vad styr/avgör i vilka trådar du väljer att posta inlägg?

A) Är du särskilt intresserad av något ämne i en specifik forumdel, och vanligen postar inlägg i trådar i den aktuella forumdelen? Och varför just detta ämne eller forumdel?
B) Går du in på de trådar som visas till höger under reklam-bannern?
C) Väljer du tråd utifrån ett random ämne som du är intresserad av för stunden?
D) Söker du exempelvis efter nyheter och gärna postar inlägg där?
E) Lurkar du mest runt för att hitta information och postar sällan egna inlägg?
F) Svarar på alla trådar där du kan bidra med din erfarenhet eller kunskap?

Fråga 2. Svarar du mest i redan befintliga trådar, eller skapar du helst egna trådar?

Fråga 3. Vilken del av SweClockers utöver forumet besöker du oftast?

- Nyheter och notiser
- Galleriet
- Recensioner och artiklar
- Marknad

// Stoffelundgren

La till information
Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

1. Jag kollar i princip bara på aktiva trådar och kikar vad som ligger där. Sedan går jag in på trådar jag tror mig finna intressanta utifrån lärande syfte (läser då endast) eller så går jag in där någon behöver hjälp. Om det finns något jag kan hjälpa med, eller bara fylla i mer information till redan hjälpande inlägg, så gör jag det. Med det sagt så är det nog ovanligt att jag skriver i en tråd som denna =D

2. Jag skapar I princip aldrig trådar vill jag påstå.

3. Nyheter skulle jag tro - även om jag gillar alla delar som är uppräknade i din lista.

Permalänk

Nytt i forumet och nyhetsartiklar. För länge sedan var det övriga ämnen och akademiska ämnen. Men det händer ej så mycket där länge.
Och förklaringen är enkel, man får ej diskutera politik. Och det finns ju vits med att man ej får diskutera detta då forumet översvämmades med folk för att endast diskutera politik.

Hur sweclockers ska få mer aktiva personer överallt är en bra fråga. Jag tror att folk idag har förändrat sitt internetbeteende och ser mer på film, spelar spel osv. Debatter som vad som är bäst högskola eller YH när det gäller programmering är borta. Det mycket finns är istället vilken utbildning ska jag välja, eller de har en enklare inlämningsuppgift som de ofta hade klarat själva.

Går man lite tillbaka i tiden så fanns det några svenska aktiva "dator/konsolforum" som 64bits.se, nordichardware. xbox-se.se, hype.se och deras forum är rätt döda idag och medlemmarna har väl samlas här. Men det är väl en trend användare som hänger på forum minskar.

Permalänk
Medlem

1. Jag kollar endast aktiva trådar och går in på trådar som verkar allmänt intressanta eller ser ut att handla om något jag kan hjälpa till att besvara. Trådarna till höger under reklambannern är inget jag ens lägger märke till, och jag besöker sällan någon särskild forumdel.

2. Jag skapar nästan aldrig egna trådar, jag svarar mest bara på andras frågor.

3. Det är väl nyheter/recensioner i så fall, jag besöker sällan andra delar av Sweclockers utan går alltid direkt till sweclockers.com/forum/aktiva. Jag följde nyheterna mer förr när det fanns en ticker med de senaste nyheterna ovanför forumet, nu hittar jag nyheterna mest via forumtrådarna för dem istället.

Permalänk
Medlem

1. Nyhetstrådar och aktuella ämnen som jag råkar se och som jag har något att säga inom. Dvs B & D som nämns där.

Har nog knappast någonsin gått in på någon specifik forumdel, enbart enskilda trådar.

Beror lite på dagsformen och vad det råkar vara för ämne om det blir att svara eller inte.

Dussintrådar som skapas varje dag är helt meningslösa däremot. Där samma fråga ställs gång på gång som om den vore unik, där det finns ett antal standardsvar som lätt skulle täcka upp majoriteten av dessa.

2. Skapar sällan, för att inte säga aldrig, egna trådar.
Det beror väl på att de ev frågor jag har kan jag själv ta reda på och jag räknar inte med att det ska tillföras något av värde där ändå.

Just detta vore för övrigt intressant att veta hur det är bland forumveteraner kontra nya, misstänker att ju längre man varit medlem desto färre trådar startar man.
Frånsett då redaktionen vars jobb det är att få igång diskussioner.

3. De främsta orsakerna till att besöka Swec är bl a för nyheter, tester/artiklar och även fyndtrådarna.
Sen händer det ju att jag gör något inlägg kring något ämne jag råkar se när jag ändå är där.

Ser Swec, mer sidan än forumet, som ett lätt och snabbt sätt att uppdatera sig på läget.

Permalänk
Bildexpert

1. Jag skriver helst i trådar som berör ämnen jag har bra koll på. Av någon anledning blir det oftast något om installation av Windows, men mitt primära ämne är bild och bildåtergivning i alla dess former.

Tycker om att lurka och inte göra för mycket väsen av mig. Har på andra forum varit väldigt aktiv och öppen med vad jag tyckt vilket oftast lett till bråk...

2. Skapar sällan egna trådar. Finns väl några bra såsom 3310 till iPhone men oftast är jag för upptagen med annat för att dra igång diskussioner. De trådar som finns år oftast bra nog.

3. Ingen särskild kategori. Jag kollar mest Aktiva trådar på hela forumet och utgår ifrån vad jag tycker verkar intressant.

Permalänk
Medlem

Svarar mest i nyhetstrådarna och de som dyker upp på högersidan. Ibland dyker jag på trådar som berör saker jag för tillfället behöver information om inför inköp eller problemlösning.
Skapar mycket få trådar själv.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

För att svara på fråga 1 så är det nog alla alternativen beroende på vilket humör jag är på.

Dock så har det hänt oftare på senaste tiden att jag börjar svara på ett inlägg men efter att ha skrivit några paragrafer helt tröttnar.. Typ om OP inte orkar skriva grundläggande saker om vad han/hon har provat, vilka komponenter det handlar om eller annat så tröttnar jag och bara lägger av.

Känns lite som att jag ska inte lägga min energi om OP inte kan göra samma sak, det är ju inte okänt vilka uppgifter som behövs i felsökning - finns ju trådar som är klistrade om det.

Annars diskuterar jag som sagt i trådar som intresserar för stunden.
Väldigt sällan att jag startar nya trådar utan svara mest i befintliga.

Forumet är det jag besöker mest på sidan, ibland kan det gå dagar innan jag tittar på förstasida - går in direkt i forumet från e-mail notiser och sedan stannar jag där.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fråga 1. Vad styr/avgör i vilka trådar du väljer att posta inlägg?

A) Är du särskilt intresserad av något ämne i en specifik forumdel, och vanligen postar inlägg i trådar i den aktuella forumdelen? Och varför just detta ämne eller forumdel?

Nästan. Jag brukar besöka "obesvarade inlägg" mest, och om det är något jag känner att jag kan tillföra med så hoppar jag in och skriver. Annars är det "aktiva trådar" som blir tittade på.

Fråga 2. Svarar du mest i redan befintliga trådar, eller skapar du helst egna trådar?

Svarar hellre än skriver egna.

Fråga 3. Vilken del av SweClockers utöver forumet besöker du oftast?

Själva framsidan, för att läsa artiklar, recensioner eller vad som helst som Sweclockers redaktion "kurerar" åt mig.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Främst om det är ämnen jag bryr mig om eller har kunskap i.

Kollar bara på nytt i forumet och min profil för trådar jag redan skrivit i.

Men sen vi tappade funktionen att filtrera forumet med Better Sweclockers så har jag minskat min aktivitet för det är inte enkelt att se vilka trådar som passar (speciellt när tråden har dåligt namn). Det gjorde verkligen sidan sämre imo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoffelundgren:

Hejsan!

Jag är en funderande och nyfiken person, och är bland annat allmänt intresserad av hur olika människor fungerar, tänker, agerar, reagerar, resonerar och så vidare, vilket även gäller medlemmar här på SweClockers.
Nu är jag nyfiken på hur ni medlemmar svarar på tre frågor om hur ni använder SweClockers.

Fråga 1. Vad styr/avgör i vilka trådar du väljer att posta inlägg?

A) Är du särskilt intresserad av något ämne i en specifik forumdel, och vanligen postar inlägg i trådar i den aktuella forumdelen? Och varför just detta ämne eller forumdel?
B) Går du in på de trådar som visas till höger under reklam-bannern?
C) Väljer du tråd utifrån ett random ämne som du är intresserad av för stunden?
D) Söker du exempelvis efter nyheter och gärna postar inlägg där?
E) Lurkar du mest runt för att hitta information och postar sällan egna inlägg?

Fråga 2. Svarar du mest i redan befintliga trådar, eller skapar du helst egna trådar?

Fråga 3. Vilken del av SweClockers utöver forumet besöker du oftast?

- Nyheter och notiser
- Galleriet
- Recensioner och artiklar
- Marknad

// Stoffelundgren

Fråga 1: Jag kollar mest bara på aktiva trådar, följda trådar och senaste inläggen så man kommer nog med i de flesta samtalen. Har inga trådar jag följer slaviskt men försöker ofta svara på citeringar och liknande. Ibland söker man efter något speciellt och då fastnar man i den tråden.

Fråga 2: Startar nya trådar om det inte redan finns en i ämnet. Snor hellre en äldre tråd med samma frågeställning än startar ny om det finns.

Fråga 3:
Nyheterna - skummar man igenom när man går in på sidan och läser mer om det är något som intresserar mig.
Galleriet - är jag väldigt sällan inne i och skriver ännu mer sällan.
Recensioner och artiklar - kan absolut skummas igenom om det är något jag är ute efter för tillfället.
Marknad - kastar en blick på senaste annonserna när man går in på sidan, ibland finns det något intressant som man kollar vidare på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det är ju solklart titeln som är den avgörande för om man ens öppnar tråden, men också vilken del av forumet.

Aktiva och obesvarade är där jag hänger om det blir i forumet, men oftast nyheter och följda trådar för det mesta

Permalänk
Skrivet av Stoffelundgren:

Hejsan!

Jag är en funderande och nyfiken person, och är bland annat allmänt intresserad av hur olika människor fungerar, tänker, agerar, reagerar, resonerar och så vidare, vilket även gäller medlemmar här på SweClockers.
Nu är jag nyfiken på hur ni medlemmar svarar på tre frågor om hur ni använder SweClockers.

Fråga 1. Vad styr/avgör i vilka trådar du väljer att posta inlägg?

A) Är du särskilt intresserad av något ämne i en specifik forumdel, och vanligen postar inlägg i trådar i den aktuella forumdelen? Och varför just detta ämne eller forumdel?
B) Går du in på de trådar som visas till höger under reklam-bannern?
C) Väljer du tråd utifrån ett random ämne som du är intresserad av för stunden?
D) Söker du exempelvis efter nyheter och gärna postar inlägg där?
E) Lurkar du mest runt för att hitta information och postar sällan egna inlägg?

Fråga 2. Svarar du mest i redan befintliga trådar, eller skapar du helst egna trådar?

Fråga 3. Vilken del av SweClockers utöver forumet besöker du oftast?

- Nyheter och notiser
- Galleriet
- Recensioner och artiklar
- Marknad

// Stoffelundgren

Fråga 1.
F) Svarar på alla trådar där jag kan bidra med min erfarenhet eller kunskap.

Fråga 2.
Då det finns så många duktiga personer på det här forumet så blir det mest jag som söker hjälp dvs skapa egna trådar.

Fråga 3.
Nyheter och recensioner.

Visa signatur

CPU: i5-6600k, Cooler: Deepcool Gamer Storm Captain 240 EX, MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7,
RAM: Crucial Ballistix Sport LT White 2x8GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W, GPU: Titan Xp
SSD OS: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Monitor: DELL S3220DGF 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag skriver i regel bara om jag känner att jag har något att tillföra diskussionen som inte redan har tagits upp. Brukar mest läsa igenom trådar angående nyheter och tester samt forumdelarna om grafikkort och processorer. Har inte skapat en tråd på ungefär 10 år men om jag skulle skapa en nu så hade det varit i syfte att få hjälp med ett datorrelaterat problem som jag inte lyckas lösa själv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Om jag tror att jag kan tillföra något eller svara på en direkt fråga är väl det primära.
Eller bara om ämnet är kul såklart.

Och så ofta jag kan försöker jag besvara folk som gått utan svar, även om jag inte har det konkreta svaret kanske man kan ipsa om var de kan leta tex.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

1. Jag håller till i Nytt i forumet/Aktiva trådar. Intresset väcks oftast av trådar som handlar om felsökning, händelser (tänk typ: "Jag har blivit blåst, vad ska jag göra?" eller personliga dilemman.
2. Svarar på trådar där jag känner att jag faktiskt kan tillföra något. Är det något som redan sagts, något som är väldigt enkelt att ta reda på själv eller rentav självklart (i min mening) så låter jag bli att klottra i onödan Dom flesta trådar jag skapat är annonstrådar.
3. Läser typ alla nyheter. Lurkar en jäkla massa på marknaden för att det är kul att se vad folk säljer..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Fråga 1. Vad styr/avgör i vilka trådar du väljer att posta inlägg?

Kollar "Följda trådar" om någon intressant pågående diskussion uppdaterats. Kollar "Nytt i forumet" på samma sida om någon intressant tråd kommit dit.
Mer lurker än postare idag, forumet var bättre förr. Kan jag ta mig tiden att skriva så gör jag det men oftast skiter jag i det.

Fråga 2. Svarar du mest i redan befintliga trådar, eller skapar du helst egna trådar?

Med nästan 21 000 inlägg och 63 skapade trådar så svarar jag mest i befintliga trådar.

Fråga 3. Vilken del av SweClockers utöver forumet besöker du oftast?

Inget.

Permalänk
Medlem

1)
Tror jag i huvudsak "går till kommentarsfältet" efter att ha läst en nyhetsartikel och deltar desto mindre i att klicka på diverse forumkategorier. Det ska i så fall vara något ämne som fångar uppmärksamheten i "Nytt i forumet"-spalten. Typ som denna gång.

2)
Andras trådar

3)
Nyhetskommentarer

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

1. Kollar bland de aktiva trådarna.
Postar oftast i trådar med få kommentarer där jag kan ämnet och kan hjälpa TS diskussionen frammåt.
Läser de trådar jag tycker verkar interresanta, men postar sällan där. Postar ibland på nyhetsarkiklarnaom kag har någon eelevant kommentar på någon nyhet.

2.

3. Nyheter och recensioner

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Inaktiv

Är tyvärr helt beroende av Sweclockersforumet. Tog ju bort mitt gamla kontot, men har varit här i 20 år. .... helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Kollar aktiva och klickar upp det som låter intressant i ny flik.
Och håller koll på följda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

1
A. Har två följda trådar som jag brukar posta i: Investeringar och World of Tanks
B. Ja, och den kollas i regel alltid
C. Nej
D. Ofta med inte alltid
E. Vill inte säga att jag inte "lurkar runt", men ivf ja, jag postar inlägg (du får nog inga svar från de som inte gör det ^^)

2. ~99% svar

3. Nyheter är nog den enda jag frekvent kollar. Givetvis blir det en hel del checkar bland recensioner också när kör ska göras.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Är tyvärr helt beroende av Sweclockersforumet. Tog ju bort mitt gamla kontot, men har varit här i 20 år. .... helt sjukt.

Varför tog du bort det gamla kontot?

Permalänk
Medlem

Välformulerade rubriker som fångar mitt intresse klickar jag på.
Om jag snabbt kan dra slutsatsen att jag har något "unikt" att tillföra eller nytt att lära, läser jag vidare.

Vid frågor: Om jag inte stöter på särskrivningar och bristande punktation så är jag benägen att hjälpa någon i dennes oklarhet.

Vid diskussionsämnen: Oftast lurkar jag bara.

Delar borttagna i förebyggande syfte /Vzano, Mod
Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

1. Läser mest och kollar på bilder, men har mer och mer funnit mig själv skrivandes ett riktigt långt inlägg fullt med information, och när jag är ungefär 90% klar så känner jag bara "Vem fan kommer ens läsa det här?" och raderar allt och skiter i att posta något alls. Har flera gånger börjat bygga hemsidor i ett ämne jag brinner för och skrivit massvis med information om saker, exempelvis datorer eller programmering, men sedan raderat allt innan jag publicerar det med tanken "Vad håller jag på med?" typ, vet inte vad det beror på. Kommit på senare år.

2. Skapar ganska mycket trådar, men överger dom snabbt. När jag tittar tillbaka i min historik så verkar i alla fall andra haft nytta och nöjje av vissa trådar, så det är ju alltid något.

3. Galleriet och Nyheterna är trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

1. Läser mest och kollar på bilder, men har mer och mer funnit mig själv skrivandes ett riktigt långt inlägg fullt med information, och när jag är ungefär 90% klar så känner jag bara "Vem fan kommer ens läsa det här?" och raderar allt och skiter i att posta något alls. Har flera gånger börjat bygga hemsidor i ett ämne jag brinner för och skrivit massvis med information om saker, exempelvis datorer eller programmering, men sedan raderat allt innan jag publicerar det med tanken "Vad håller jag på med?" typ, vet inte vad det beror på. Kommit på senare år.

Jag är nog likadan.. men det slipper ändå igenom en del långa inlägg

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bagfalls:

1. Läser mest och kollar på bilder, men har mer och mer funnit mig själv skrivandes ett riktigt långt inlägg fullt med information, och när jag är ungefär 90% klar så känner jag bara "Vem fan kommer ens läsa det här?" och raderar allt och skiter i att posta något alls. Har flera gånger börjat bygga hemsidor i ett ämne jag brinner för och skrivit massvis med information om saker, exempelvis datorer eller programmering, men sedan raderat allt innan jag publicerar det med tanken "Vad håller jag på med?" typ, vet inte vad det beror på. Kommit på senare år.

2. Skapar ganska mycket trådar, men överger dom snabbt. När jag tittar tillbaka i min historik så verkar i alla fall andra haft nytta och nöjje av vissa trådar, så det är ju alltid något.

3. Galleriet och Nyheterna är trevligt.

Punkt 1, jag gör ofta lika med innan jag inser att det av någon anledning är meningslöst och klickar bort sidan.

Brukar idag ofta fundera på redan innan jag börjar skriva om det är värt min tid och brukar bli nej. Försöker minska min tid i forumet så ligger mer i linje med att inte posta långa i lägg och helst inga alls.

Permalänk
Medlem

Undviker trådar som handlar om straff för skriver man något negativt om en så blir man avstängd

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag är rädd för rättshaverister och språkpoliser på forum.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Punkt 1, jag gör ofta lika med innan jag inser att det av någon anledning är meningslöst och klickar bort sidan.

Brukar idag ofta fundera på redan innan jag börjar skriva om det är värt min tid och brukar bli nej. Försöker minska min tid i forumet så ligger mer i linje med att inte posta långa i lägg och helst inga alls.

Kändes som att det var mer värt det förut, idag vete tusan om folk uppskattar att man skriver ett långt inlägg. Känns som att det är ovanligt att folk läser mer än första raden ändå.