Permalänk
Medlem

Skrivarserver

Tjena!

Har satt upp en Pi som skrivarserver och det fungerar fint, kan skriva ut från min windows dator utan problem.
Men hur fasen gör jag för att kunna skriva ut från min android telefon?

Går jag in i telefonens inställningar så kan jag se skrivaren, men inte lägga till den eller dylikt.
Jag vet att man måste installera AirPrint server för att skriva ut från apple produkter men är de samma för att lyckas med android?

Har installerat Canon Print Server på telefonen men den lyckas inte hitta skrivaren, inte ens med hjälp av IP numret som går till Pi..

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem

Kolla på Papercut MobilityPrint, gratis att köra som standalone för mobilutskrifter.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Morpia print kör jag, men då har jag inbyggd skrivarserver i min Xerox, så kanske inte fungerar för egen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stayhard:

Tjena!

Har satt upp en Pi som skrivarserver och det fungerar fint, kan skriva ut från min windows dator utan problem.
Men hur fasen gör jag för att kunna skriva ut från min android telefon?

Går jag in i telefonens inställningar så kan jag se skrivaren, men inte lägga till den eller dylikt.
Jag vet att man måste installera AirPrint server för att skriva ut från apple produkter men är de samma för att lyckas med android?

Har installerat Canon Print Server på telefonen men den lyckas inte hitta skrivaren, inte ens med hjälp av IP numret som går till Pi..

Jag kör en som heter "Android CUPS print" för att just skriva ut via min CUPS server. Det fungerar klockrent!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.