Asus och Adata lanserar anime-inspirerade primärminnen

Permalänk
Medlem

Den dagen ett mobo med Banksy-motiv lanseras ska jag fundera på saken. Till dess, nej tack!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag blir lite sugen på att testa måla ett eget motiv på bara vanliga vita Det bör ju gå, förutsatt att man använder något som klarar av högre temperaturer. Jag vet att moddare kör med sprayfärg, men för små motiv känns det som att precisionen skulle bli rätt kass. Kanske typ promarkers eller något annat i den stilen? Nu känner jag mig lite pysslig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Kanske detta passar bättre? Det bästa är att man kan skylla på komponentbristen om någon undrar varför man har ett sånt kort

Haha mm mnjae, okej kanske inte riktigt så sugen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Kanske är det den rådande trenden?

Vid chassibeställning får du ta vad som paketerats; fläktar du inte vill ha, USB-portar som du inte vill ha synliga, knepiga interna placeringar utan möjlighet att modda, trångt och felplacerat. Samt inte en skruv som tillbehör i besparingssyfte.

Men du kommer att ha ett stort urval av optioner såsom färg, grafik/anime, glas, ytstruktur och mesh.
Bara att hoppas på en söt kattbild som piggar upp efter installations-depressionen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Kul för folk som gillar anime antar jag!
Har själv svårt som vuxen man att förstå mig på detta.
Min 3 åriga dotter skulle nog tycke de va fina.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Fan va kavaj! Nejmen på riktigt, även om jag gillar anime skulle jag aldrig vilja stoppa såna i burken

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Mitt waifu minne är bättre än ditt waifu minne!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Så nästa grej som kommer är vinklade risers för ram minnen så de sitter i 45 graders vinkel och visar upp sidan bättre. XD

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Ant3:

Så nästa grej som kommer är vinklade risers för ram minnen så de sitter i 45 graders vinkel och visar upp sidan bättre. XD

De skulle lanserat en variant med fler moduler istället och tryckt motivet i delar på kanten, så de tillsammans bildar något man ser ovanifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

De skulle lanserat en variant med fler moduler istället och tryckt motivet i delar på kanten, så de tillsammans bildar något man ser ovanifrån

Och LED-belyst så klart. Det kommer sluta så här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

De skulle lanserat en variant med fler moduler istället och tryckt motivet i delar på kanten, så de tillsammans bildar något man ser ovanifrån

Äsch... De skulle vara för enkelt. XD

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Fattar inte anime trenden... kanske är för gammal, och gillar folk det så är det väl ok, men jag förstår inte hur halvporriga lättklädda minderåriga får förekomma i så stor utsträckning.... jo jag vet att det är mer än så, men det är vad som syns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köper direkt när det finns med Ahegao

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Köper direkt när det finns med Ahegao

Inte minnen, men dessa tangenter med "anime"-motiv (aningen NSFW) finns om du vill visa upp din smak för vänner och bekanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Saknar lite dekorerade grafikkort, så varför inte? Dock, just det här faller mig inte riktigt i smaken.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQasofZjOIKAt9T2VEDaVzH9LZtgV8106Cng&usqp=CAU

Minns när detta 9600gt satt i familjedatorn

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker de är snygga. Även fast jag bara skulle se dem någon enstaka gång när jag öppnar burken, så vill jag hellre ha ett skojigt motiv än ett tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Inte minnen, men dessa tangenter med "anime"-motiv (aningen NSFW) finns om du vill visa upp din smak för vänner och bekanta.

Hahaha ... crazy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Så nästa grej som kommer är vinklade risers för ram minnen så de sitter i 45 graders vinkel och visar upp sidan bättre. XD

Jag har länge väntat på CPU'er med kontakter på ovansidan också. Minneskorten kan ju med fördel placeras på tornkylaren!
Med inspiration från internationella rymdstationen

Permalänk
Medlem

Tror att den här bilden är från 2009. Strax efter ett nybygge. Det enda jag kommer ihåg är att det är byggt i ett Antec 300. På den tiden när korten var coola ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Weebify borde kunna lanseras som en produktkategori.

Weebhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Fattar inte anime trenden... kanske är för gammal, och gillar folk det så är det väl ok, men jag förstår inte hur halvporriga lättklädda minderåriga får förekomma i så stor utsträckning.... jo jag vet att det är mer än så, men det är vad som syns.

Det är ofta utsäktat med att någon som ser ut som 12 år egentligen är 400 år eller nått. Känner mest pedo-varning när jag ser det. :\ ... Hur är detta ok egentligen?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det är ofta utsäktat med att någon som ser ut som 12 år egentligen är 400 år eller nått. Känner mest pedo-varning när jag ser det. :\ ... Hur är detta ok egentligen?

Håller med fullkomligt. Det kan inte vara ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Weebhallen?

Haha!

Edit, jag misstänkte att webbis reggat adressen som man brukar göra för att fånga upp folk som skriver fel och dessutom slippa att folk lurar folk med en scamsite.

Däremot passade de på att inte peka om den till huvudsidan;)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

jag blev sugen på att köpa dessa nu när jag hittade dom hos Aliexpress. kanske inte så prisvärt då det kostar runt 11k att köpa 128GB
men skulle passa ganska så bra med resten av datorns tema/färger

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0