IKEA och Asus gaming-möbler lanseras i Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pugilisten:

Det kan det absolut vara. Det är däremot ingen idrott som till exempel fotboll, där 22 personer löjlar sig med en boll.

Har inte påstått jag gillar fotboll heller, det är dock en sport där kroppen jobbar och mår bra

Permalänk
Medlem

Höj/sänkbart bordsstativ med minnesfunktion? Risken finns att jag beställer direkt, jag har saknat den funktionen sen 2008.

Synd på den fula och töntiga grafittismörjan på benen bara, men det går ju om inte annat att måla eller spraya över.

Skrivet av MP-Jan:

CPU-ställ för modermodemet.

Ah, vafan då, jag önskar att Ikea hade släppt den för ett par månader sen så hade jag inte behövt köpa det här fula åbäket:

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/inredningsbe...

Plattform på hjul är helt perfekt för min hemmaserver, dels för att det är mycket lättare att komma åt att meka i den, dels för att det sugs in mindre damm pga upphöjningen, dels för att det är mycket lättare att komma åt att städa golvet under/bakom.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Sitta o löjla sig med spel vid en dator är verkligen ingen sport

Antar att du är rätt kass på spel, och därför har denna inställning. De som är riktigt skickliga tjänar mångmiljonbelopp på att tävla i Esport. Vare sig du tycker det är löjligt eller inte.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Har du kört riktig go-cart någon gång?

Om fysisk utmattning är ditt kriterium så är det 100% en idrott.

Haha nä faktiskt inte, åtminstone inte sedan jag blev vuxen. Kollade lite fort nu på en kille som körde 15min, han klev av helt oberörd. Men det kanske är från person till person? Oavsett så skrev jag ju att min definition också var att röra sig, vilket man helt klart inte gör när man sitter i en gokart. För vissa människor är det ju fysiskt jobbigt att bara kliva ur sängen, jag skulle ändå inte kalla det för idrott.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Musikälskare

Fett på gajming, nja inte riktigt min smak

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Namn på produkterna känns rätt skumma. Gruppspel skulle man ju kunna ta som ett svenskt ord för Multiplayer kanske, men resten av namnen låter mer som termer tagna från hockey/fotboll/godtycklig sport snarare än gaming…? (Och nej, "e-sport" är förihelvete inte sport…)

IKEA har väl alltid haft helskumma namn på sina produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Antar att du är rätt kass på spel, och därför har denna inställning. De som är riktigt skickliga tjänar mångmiljonbelopp på att tävla i Esport. Vare sig du tycker det är löjligt eller inte.

Det är ju alltid sådär, det är svinlöjligt att spela TV-/datorspel. Men att ta på sig färgglada kläder, jogga runt en gräsmatta och sparka på en plastboll, det är tamejfan det tuffaste sedan Fantomen hälsade på i lågstadiet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Stolarna såg faktiskt rent förjävliga ut om jag får säga mitt.

Permalänk

Synd att det bara fanns en gamingstol utan en massa accentuerande färger.

Vad är det egentligen som gör att ett bekant i samma storlek blir tusenlappen dyrare än ett utespelare?

"Lyft upp det stora, stadiga gamingbordet UTESPELARE på en höjd som får dig att prestera optimalt. Metallnätet längst bak på bordsskivan gör att luft kan cirkulera och kyla din PC när matchen är som hetast."

Permalänk
Medlem

😂

Skrivet av serafim:

IKEA har väl alltid haft helskumma namn på sina produkter.

Får mig utsökt att tänka på denna:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tyckte om ändå att den grå varianten av "utespelare" såg ok ut, inte dyr heller. Kanske blir en sån om den är något att sitta i....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Bor gamers i badrum?

Permalänk

Synd att det inte blev något höj och sänkbart hörnskrivbord. Har ett gammalt Galant från 2012 som är underbart, förutom att det inte är höj/sänkbart då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Tycker att det höj- och sänkbara bordet är ett par tusen kronor för dyrt och för litet. För litet för två skärmar och ett par högtalare liksom, och att det ska få plats är väl iaf. minimikrav imo. 160x80 för 4000kr hade varit betydligt rimligare och antagligen bättre försäljning.

180x80 motordrivet höj/sänk med minnesfunktion för 4995:- är löjligt billigt säger jag. Som bonus dessutom 20 cm bredare än mitt nuvarande (en gammal Galant).

Nu har jag inte kollat priser hos kontorsvaruhusen på länge, men förr låg prisnivån på 10k eller mer för motordrivet höj/sänk. Det enda jag dessutom sett fysiskt gick på 16k, med motorn placerad i mitten på bakkanten så man var tvungen balansera prylarna man ställde på bordet så det inte började luta lite åt något håll, för då vägrade motorn arbeta. Totalt värdelöst.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Alltså jag har älskat datorer och spel så länge jag kan minnas, men fattar inte varför man skulle vilja ha alla dessa "gaming grejer". Sjukt fult!

Alla måste ju inte gilla allt. Finns mycket på IKEA jag tycker är s.k "fult" och inte jag skulle köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Bor gamers i badrum?

Precis min tanke, vem har hyllor för TGB i badrummet liksom.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen vilja att Ikea fixar fram ett riktigt hörnskrivbord... Det finns inte så många vettiga alternativ för det på marknaden idag.

Sen får det vara gamer edition om det så vill...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Precis min tanke, vem har hyllor för TGB i badrummet liksom.

Fel stol åtminstone, någon japansk med värme och som spelar en melodi vore mer lämpligt till denna bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Namn på produkterna känns rätt skumma.

Framför allt bara tråkiga.

Själv hade jag ju döpt någon av stolarna Rövsvett.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Mugghållaren ser verkligen ut att ha blivit 3d-printad utav en riktigt kass kalibrerad 3d-printer.
Funktionen verkar vettig dock.

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Plattform på hjul är helt perfekt för min hemmaserver, dels för att det är mycket lättare att komma åt att meka i den, dels för att det sugs in mindre damm pga upphöjningen, dels för att det är mycket lättare att komma åt att städa golvet under/bakom.

Märkliga mått dock.
Minimumbredd 24 cm... Jaha, Lite snopet för alla som har äldre Fractal på ca 22-23 cm, men okeh..
Maxbredd 34 cm är väl skoj, men hur många sådana chassin är ca 50 cm djupa? Det kommer ju bara se fel ut.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clickytop:

Mugghållaren ser verkligen ut att ha blivit 3d-printad utav en riktigt kass kalibrerad 3d-printer.
Funktionen verkar vettig dock.

?

Aldrig sett en 3d-printer som kör ut träfaner, jag ser noll likheter.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Sitta o löjla sig med spel vid en dator är verkligen ingen sport

Följer man den strikta definitionen av ordet sport så är det faktiskt just en sport. Idrott är det däremot inte.

Skrivet av Jimsofie:

Har inte påstått jag gillar fotboll heller, det är dock en sport där kroppen jobbar och mår bra

Nu är det inte definitionen av sport utan det du beskriver är idrott.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Märkliga mått dock.
Minimumbredd 24 cm... Jaha, Lite snopet för alla som har äldre Fractal på ca 22-23 cm, men okeh..
Maxbredd 34 cm är väl skoj, men hur många sådana chassin är ca 50 cm djupa? Det kommer ju bara se fel ut.

Sant, tänkte inte ens på det. För mig är det maxbredden som är intressant, jag vill inte att de uppvikta sidokanterna ska vara ivägen så jag inte kan öppna chassisidorna obehindrat, så helst skulle jag väl vilja ha sidokantsfritt (som min fula Jula-bräda på hjul jag har nu).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

?

Aldrig sett en 3d-printer som kör ut träfaner, jag ser noll likheter.

Jo faktiskt, ett sådant filament med riktiga "träflisor" i, det stämmer.
Med ett sådant filment hade det varit en bra kalibrerad printer

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nicklidstrom:

Stolarna såg faktiskt rent förjävliga ut om jag får säga mitt.

Ska man ha en "gaming-stol" så finns det bara begagnade Kinnarps om man ska ha något till ett hyfsat pris

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Märkliga mått dock.
Minimumbredd 24 cm... Jaha, Lite snopet för alla som har äldre Fractal på ca 22-23 cm, men okeh..
Maxbredd 34 cm är väl skoj, men hur många sådana chassin är ca 50 cm djupa? Det kommer ju bara se fel ut.

Se det inte som en nackdel, sätt ett par snygga distanser med något mjukt på mot chassit bara.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clickytop:

Jo faktiskt, ett sådant filament med riktiga "träflisor" i, det stämmer.
Med ett sådant filment hade det varit en bra kalibrerad printer

Ok, intressant, jag kände bara till plastsorter, metall och betong.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

CPU-ställ för modermodemet.

Cpu-ställ ..............med hjul

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Vitrinskåpet ser fint ut, resten är mindre intressant.

https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-vitrinskap-moerkgra-9050...

Fint mini-itx chassi med RGB och ventilationslösning ser jag.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/