Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

Kunna byta batteriet själv. Lätt. Jag badar inte med min telefon så klarar den normal användning i regn är jag nöjd.
En dedikerad kameraknapp. Kunna ta en bild med ett långt tryck på den utan att behöva ha igång skärmen.
Mindre format på telefonen.
Inga välvda skärmar.
Kunna ta bort ALLA appar. Min telefon, låt mig bestämma. Samt få alternativ när jag först startar telefonen vilka appar jag vill installera.
Den ska vara lätt att reparera. Ja, ÄVEN byta skärm.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Kapa prislappen med typ 75-80%... Nya telefoner är åt helvete för dyra för en glorifierad trådlös cobratelefon med webläsare.

Telefon över 3000:- är överprisat.

Ta ner skärmstorleken till max 3.5-4"skärm.
Fysiskt tangentbord.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MacAllan:

Själv gillar jag Samsungs UI och har haft deras telefoner ett bra tag, så personligen har jag inget emot det men jag vet att många andra har det som "deal breaker".

Personligen vill jag att Samsung slutar tillverka samma modeller med olika hårdvara (läs exynos och SD) i olika regioner, alternativet att dom olika versionerna säljs i alla regioner så man själv kan välja om man vill ha exynos eller SD utan att behöva importera.

Jo visst hade det varit mer logiskt om det var samma hårdvara världen över, men tyvärr så är det externa skäl som gör att Samsung använder olika chip i olika marknader.

Skrivet av orig_rejser:

Enklare att plocka isär för reparation, enkelt att byta moduler för att undvika slit och släng.
Lite fairphone-tänk, tror det skulle ge mycket goodwill i världen, status.
När en nyare kamera kom till fairphone 3+ kunde man köpa den uppdaterade modulen och sätta i sin 3:a
Samt batteri på iaf 8000mAh

Modularitet hade vart fränt, jag minns än idag Googles prototyp av en modulär telefon. Tyvärr så är det nog en bit in i framtiden.

Skrivet av SCORPIUS:

Kunna byta batteriet själv. Lätt. Jag badar inte med min telefon så klarar den normal användning i regn är jag nöjd.
En dedikerad kameraknapp. Kunna ta en bild med ett långt tryck på den utan att behöva ha igång skärmen.
Mindre format på telefonen.
Inga välvda skärmar.
Kunna ta bort ALLA appar. Min telefon, låt mig bestämma. Samt få alternativ när jag först startar telefonen vilka appar jag vill installera.
Den ska vara lätt att reparera. Ja, ÄVEN byta skärm.

Alla bra förslag, en dedikerad kameraknapp hade jag också uppskattat

Skrivet av Rouge of Darkness:

Kapa prislappen med typ 75-80%... Nya telefoner är åt helvete för dyra för en glorifierad trådlös cobratelefon med webläsare.

Telefon över 3000:- är överprisat.

Ta ner skärmstorleken till max 3.5-4"skärm.
Fysiskt tangentbord.

Här är vi nog oense, men lyckligtvis så finns det ju telefoner som ligger kring 3000:- så allt är ju inte lönlöst

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Här är vi nog oense, men lyckligtvis så finns det ju telefoner som ligger kring 3000:- så allt är ju inte lönlöst

//Pontus

jo men tyvärr så är det ju surfplattor vad man än väljer allt ska ju va skitstort nu för tiden tycker en telefon är lagom i typ 6x10cm lagom fickvänligt att ligga och skramla runt med all annan bråte man måste ha i fickorna för att klara sig.

och sen ingen erbjuder ju tyvärr längre fysiskt tangentbord på telefonen för touchtangentbord är ren skit går ju fan knappt skriva på utan 411 extra bokstäver för man råkade komma in 0.0001mm på knappen brevid utan att märka det för man får noll respons på knapptryck.

vet inte varför ingen inför vikbar telefon me halva tangentbord och andra halvan skärm istället för att hålla på å larva sig med vikbara skärmar som är avbrutna på en månad...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo men tyvärr så är det ju surfplattor vad man än väljer allt ska ju va skitstort nu för tiden tycker en telefon är lagom i typ 6x10cm lagom fickvänligt att ligga och skramla runt med all annan bråte man måste ha i fickorna för att klara sig.

och sen ingen erbjuder ju tyvärr längre fysiskt tangentbord på telefonen för touchtangentbord är ren skit går ju fan knappt skriva på utan 411 extra bokstäver för man råkade komma in 0.0001mm på knappen brevid utan att märka det för man får noll respons på knapptryck.

vet inte varför ingen inför vikbar telefon me halva tangentbord och andra halvan skärm istället för att hålla på å larva sig med vikbara skärmar som är avbrutna på en månad...

Nu är det förstås din åsikt men har du provat ett lite mera öppet approach till telefonerna?:) Jag menar det fungerar ju för majoriteten av användare så med lite omvändning kanske dessa telefoner kommer fungera för dig?

Och ett tips är att prova använda tangentbordet swifty. Då drar du över bokstäverna du vill skriva och behöver inte alls vara så precis på fingret.

Med det sagt så tycker jag faktiskt också att det inte längre finns telefoner med ett fysiskt tangentbord på marknaden. Jag kan helt klart se användningen som kan behöva det så det borde ju finnas kan man tycka.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Nu är det förstås din åsikt men har du provat ett lite mera öppet approach till telefonerna?:) Jag menar det fungerar ju för majoriteten av användare så med lite omvändning kanske dessa telefoner kommer fungera för dig?

Och ett tips är att prova använda tangentbordet swifty. Då drar du över bokstäverna du vill skriva och behöver inte alls vara så precis på fingret.

Med det sagt så tycker jag faktiskt också att det inte längre finns telefoner med ett fysiskt tangentbord på marknaden. Jag kan helt klart se användningen som kan behöva det så det borde ju finnas kan man tycka.

//Pontus

min huawei har swiftkey från fabrik å de åkte av ögona bums för blidde bara värre...

snarare en fråga om att hantera tangentbordet med 2 falukorvar dvs 1 finger täcker lätt typ 2-3 knappar bara att lägga emot fingret.

knapparna skulle behöva vara minst typ som 50 öringar om man inte ska lyckas trycka på mer än en åt gången när de saknar fysisk feedback.

och man känner ju inte hur många knappar man är emot.

f.ö skriver alltid i horisontellt läge om det går för att få större knappar med nackdelen att typ 95% täcks av tangentbordet så man ser inte heller vad man faktiskt skriver och ändå för små knappar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Rouge of Darkness:

min huawei har swiftkey från fabrik å de åkte av ögona bums för blidde bara värre...

snarare en fråga om att hantera tangentbordet med 2 falukorvar dvs 1 finger täcker lätt typ 2-3 knappar bara att lägga emot fingret.

knapparna skulle behöva vara minst typ som 50 öringar om man inte ska lyckas trycka på mer än en åt gången när de saknar fysisk feedback.

och man känner ju inte hur många knappar man är emot.

f.ö skriver alltid i horisontellt läge om det går för att få större knappar med nackdelen att typ 95% täcks av tangentbordet så man ser inte heller vad man faktiskt skriver och ändå för små knappar.

https://i.imgur.com/gXw8xJP.png

Det låter för mig som att du har samma problem som mig med stora hantverkarfingrar. Jag är lyckligtvis undansparad och kan skriva okej ändå men jag vet av kollegor som har ungefär samma erfarenheter som du har.
Du får börja köra med en surfplatta istället så ska du se på ett ordentligt tangentbord

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Det låter för mig som att du har samma problem som mig med stora hantverkarfingrar. Jag är lyckligtvis undansparad och kan skriva okej ändå men jag vet av kollegor som har ungefär samma erfarenheter som du har.
Du får börja köra med en surfplatta istället så ska du se på ett ordentligt tangentbord

//Pontus

problemet är väl att de skulle väl gå åt typ 15" isf så man iaf får knappar stora som tangenterna på ett vanligt tangentbord typ men de ä bara å glömma 5" är precis att de går ner i fickorna å hade gärna sett mer kompakt så inte telefonen tar hela fickan på utan man kan iaf få ner ett par ringnycklar å nån skiftnyckel i samma ficka iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

min huawei har swiftkey från fabrik å de åkte av ögona bums för blidde bara värre...

snarare en fråga om att hantera tangentbordet med 2 falukorvar dvs 1 finger täcker lätt typ 2-3 knappar bara att lägga emot fingret.

knapparna skulle behöva vara minst typ som 50 öringar om man inte ska lyckas trycka på mer än en åt gången när de saknar fysisk feedback.

och man känner ju inte hur många knappar man är emot.

f.ö skriver alltid i horisontellt läge om det går för att få större knappar med nackdelen att typ 95% täcks av tangentbordet så man ser inte heller vad man faktiskt skriver och ändå för små knappar.

https://i.imgur.com/gXw8xJP.png

Om du får välja då, mindre telefoner eller större knappar på tangentbordet? Går ju liksom inte att få båda, tyvärr.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Om du får välja då, mindre telefoner eller större knappar på tangentbordet? Går ju liksom inte att få båda, tyvärr.

liten skärm fysiskt tangentbord vid sidan om vikbar på mitten.

tangentbordet behöver inte va så stort om man faktiskt kan känna att man ä på g å trycka på fler.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

liten skärm fysiskt tangentbord vid sidan om vikbar på mitten.

tangentbordet behöver inte va så stort om man faktiskt kan känna att man ä på g å trycka på fler.

Tror Doro säljer såna telefoner du efterfrågar. Sjukt liten marknad på dom så inget Samsung realistiskt kommer sikta på :).

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Numera är det 3 år Android-Uppdateringar och 4 år säkerhetsuppdateringar. Så på den punkten har vi på Samsung lyssnat på er användare

//Pontus

Det är synd att det inte bumpats upp Android uppdatering retroaktivt efter ett sådant beslut. Det hade verkligen tagits emot som goodwill, bra marknadsföring dessutom!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av CooingPendulum:

Det är synd att det inte bumpats upp Android uppdatering retroaktivt efter ett sådant beslut. Det hade verkligen tagits emot som goodwill, bra marknadsföring dessutom!

Det hade ju förstås vart mycket rimligt, men av ett eller annat skäl så blev det väl tyvärr inte så :/ Jag förstår att det kan vara surt att inte hänga med i nya Android-uppdateringarna.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

Tror Doro säljer såna telefoner du efterfrågar. Sjukt liten marknad på dom så inget Samsung realistiskt kommer sikta på :).

de verkar ju ha haft förut så vet inte varför inte någon tillverkar livar upp det igen det var ju typ bästa funktionen någonsin för de som vill ha en kompakt telefon...

visserligen med slide tangentbord men shitta kwitta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

de verkar ju ha haft förut så vet inte varför inte någon tillverkar livar upp det igen det var ju typ bästa funktionen någonsin för de som vill ha en kompakt telefon...

visserligen med slide tangentbord men shitta kwitta.
https://cdn772.swedroid.se/wp-content/uploads/2013/06/sgs4-qwerty-tangentbord.png

Det känns lite som du gör problemet större än det är. Jag har inte jättestora fingrar så de täcker kanske 6-8 knappar på skärmtangentbordet men likväl funkar det ju bra. Min farsa exempelvis har rejäla fingrar, omkretsen lär vara över tre gånger mina liksom, men han kan också hantera skärmtangentbordet utan problem. Mjukvaran är ju väldigt bra på att "gissa" vilken knapp man trycker på. Sen kan det bli fel ändå, när jag fick en Iphone som jobbtelefon så tog det ett tag att liksom lära om sig eftersom mjukvaran inte agerade på samma sätt. Det blev hela tiden raden över eller under jag menade att trycka på, minns inte exakt, men småjobbigt var det. Men sedan dess har jag inte upplevt några problem med detta alls trots olika telefoner från olika tillverkare och så.

Och går det verkligen inte ändå så finns det ju alternativa tangentbord att testa. Typewise exempelvis är ganska traditionellt men med lite andra knappar som kanske funkar bättre. DOTKey är mer annorlunda utan knappar egentligen utan mer relativ placering av fingrarna, vilket tar lite tid att lära sig men många verkar gilla det när de väl har gått igenom tutorialen. Eller testa något av dessa: https://www.guidingtech.com/big-button-keyboard-apps-android/

Permalänk
Medlem

Hade velat kunna stänga av popupen jag får kontinuerligt att min mobil hittar olika Samsung Wearables och undrar om jag vill ansluta.

Ligger antagligen på något enkelt ställe, men att slänga upp en sådan notis varje gång man tar upp telefonen för att det finns en enhet i närheten kan ju inte vara annat än dålig stil.

Så.
Någon som vet var det finns?

Edit, hittade tillslut, Google gav dock inget.

Dra ner notifikationsbar,
Enheter
"Smarta enheter" blomman,
Ny uppdaterad app, inställningar och stänga av de notifikationerna. .

Har en Samsung, men det är väldigt blandad hatkärlek, go telefon, men får oftast en brutal Applekänsla av det hela.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bellerefon:

Hade velat kunna stänga av popupen jag får kontinuerligt att min mobil hittar olika Samsung Wearables och undrar om jag vill ansluta.

Ligger antagligen på något enkelt ställe, men att slänga upp en sådan notis varje gång man tar upp telefonen för att det finns en enhet i närheten kan ju inte vara annat än dålig stil.

Så.
Någon som vet var det finns?

Edit, hittade tillslut, Google gav dock inget.

Dra ner notifikationsbar,
Enheter
"Smarta enheter" blomman,
Ny uppdaterad app, inställningar och stänga av de notifikationerna. .

Har en Samsung, men det är väldigt blandad hatkärlek, go telefon, men får oftast en brutal Applekänsla av det hela.

Gott att du hittade lösningen

Jag tar faktiskt och sparar din instruktion då den kort och koncist beskrev vart det var man kan hitta inställningen, bättre än vad jag själv kunnat åstadkomma.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Gott att du hittade lösningen

Jag tar faktiskt och sparar din instruktion då den kort och koncist beskrev vart det var man kan hitta inställningen, bättre än vad jag själv kunnat åstadkomma.

//Pontus

Togglen var döpt till något så rimligt som
"Fråga för tillägg av nya enheter"
Tog en stund att hitta

Edit:
Det ovan löste inte problemet, hoppas ha löst det nu.

Om ovan, fast gå in på Aviseringar
-> Smart things find

Hoppas det är löst nu.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Ta bort Bixby kanske? Ta bort alla "Samsung XXX" appar och sen kanske satsa på en mer stock variant av android?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det är synd att S10 med keramisk baksida aldrig fick någon efterföljare i senare S-modeller. De verkade hålla väldigt bra i alla "drop tests" som jag såg, utan att man för den delen ersatte glasbaksidan med billigare plast. Förvisso inte fel med plast i billigare modeller, men för telefoner med prislapp över 10 000 kr så saknar jag något lite mer exklusivare. Även hårdare aluminiumlegeringar samt ev. andra material i telefonens "ram" skulle vara intressant, ex. Apple sägs överväga titan i vissa framtida modeller (och man använder förstås även rostfritt stål i vissa modeller).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag tar absolut med mig detta vidare. Jag ska ställa frågan vidare kring varför de apparna inte går att ta bort helt, så återkommer jag förhoppningsvis med ett svar!

Jag är supernyfiken på din/Samsungs respons på detta. Varit ett klagomål i ett decennium nu.

Märkligt att många "vanliga appar" klassas som systemappar och därmed inte går att ta bort.

Lägger man därtill till att det dyker upp reklam lite varstans (första exemplet är Galaxy Store) på en telefon för över 10kkr så blir man mer och mer intresserad av konkurrenterna.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Oliver91:

Ta bort Bixby kanske? Ta bort alla "Samsung XXX" appar och sen kanske satsa på en mer stock variant av android?

Det är troligen inget som kommer ske, vad skulle då göra en Samsung till en Samsung?;)

Skrivet av Cad_edis:

Det är synd att S10 med keramisk baksida aldrig fick någon efterföljare i senare S-modeller. De verkade hålla väldigt bra i alla "drop tests" som jag såg, utan att man för den delen ersatte glasbaksidan med billigare plast. Förvisso inte fel med plast i billigare modeller, men för telefoner med prislapp över 10 000 kr så saknar jag något lite mer exklusivare. Även hårdare aluminiumlegeringar samt ev. andra material i telefonens "ram" skulle vara intressant, ex. Apple sägs överväga titan i vissa framtida modeller (och man använder förstås även rostfritt stål i vissa modeller).

Jag förstår vad du menar, men förvisso så spricker ju inte plast så telefonen blir ju tåligare. Vilket har efterfrågats av många
Sen är det ju som så att Samsung behöver kunna skilja sina modeller åt över prissegmentet. Då blir det ju naturligt att dom billigare telefonerna inte får lika exklusiva material. Med det sagt så förstår jag precis din ståndpunkt och det är en mycket rimlig grej att efterfråga kring sin dyra telefon.

Skrivet av Xophile:

Jag är supernyfiken på din/Samsungs respons på detta. Varit ett klagomål i ett decennium nu.

Märkligt att många "vanliga appar" klassas som systemappar och därmed inte går att ta bort.

Lägger man därtill till att det dyker upp reklam lite varstans (första exemplet är Galaxy Store) på en telefon för över 10kkr så blir man mer och mer intresserad av konkurrenterna.

Jag återkommer när jag fått ett svar kring detta. Jag är själv också nyfiken så det blir spännande att se vad jag får tillbaka.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte tror går att lösa särskilt smidigt är att göra en stor telefon användarvänlig med en-hands grepp. När jag håller min S20 med en hand, och behöver "scoocha" ner handen för att komma åt menyknapparna med tummen så håller man ju i typ 20-25% av telefonen. Lätt att tappa greppet där, särskilt när man är ute och går. Det hade varit nice att hitta en lösning som gör att man får lite mer "grepp" på telefonen.

Kanske är mer att man får köpa ett skal med någon form av ögla att trä fingret igenom .

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Chrisism8:

En sak som jag inte tror går att lösa särskilt smidigt är att göra en stor telefon användarvänlig med en-hands grepp. När jag håller min S20 med en hand, och behöver "scoocha" ner handen för att komma åt menyknapparna med tummen så håller man ju i typ 20-25% av telefonen. Lätt att tappa greppet där, särskilt när man är ute och går. Det hade varit nice att hitta en lösning som gör att man får lite mer "grepp" på telefonen.

Kanske är mer att man får köpa ett skal med någon form av ögla att trä fingret igenom .

Popsockets är ju ett väldigt populärt tillbehör. Kan fästas direkt på telefonen men görs förstås helst direkt på ett skal för att undvika eventuella limrester och liknande på mobilen

Popsocket

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Modularitet hade vart fränt, jag minns än idag Googles prototyp av en modulär telefon. Tyvärr så är det nog en bit in i framtiden.

//Pontus

Fairphone är modulär på det sätt att man kan byta kamera till en annan osv.
Däremot har dom inte så många moduler.
Fast google hade väl någon prototyp där telefonen nästan såg ut som kuber som man plockade ihop.
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Ara
Lite så som fairphone funkar, vem som helst mer eller mindre ska kunna byta sin högtalare eller mic om den går sönder.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av orig_rejser:

Fairphone är modulär på det sätt att man kan byta kamera till en annan osv.
Däremot har dom inte så många moduler.
Fast google hade väl någon prototyp där telefonen nästan såg ut som kuber som man plockade ihop.
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Ara
Lite så som fairphone funkar, vem som helst mer eller mindre ska kunna byta sin högtalare eller mic om den går sönder.

Justja, det hade ju vart fränt att ha det så, men tyvärr så lär vi inte se det realistiskt sett hos större tillverkare på ett bra tag. För egen del däremot så hade det vart rena framtiden att kunna slänga i ett nytt soc i sin telefon

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Justja, det hade ju vart fränt att ha det så, men tyvärr så lär vi inte se det realistiskt sett hos större tillverkare på ett bra tag. För egen del däremot så hade det vart rena framtiden att kunna slänga i ett nytt soc i sin telefon

//Pontus

Hej @Samsung

Nyfiken om du fått någon feedback ännu?

Tack!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Xophile:

Hej @Samsung

Nyfiken om du fått någon feedback ännu?

Tack!

Tjenare, jag har hört mig för men dessa beslut är såpass långt upp i kedjan att det tar ett tag för svaret att komma ner igen Det är inte precis Samsung Sverige som ansvarar för dessa beslut.
Men jagsjälv är också nyfiken på varför vissa appar som inte bör vara nödvändigt för operativsystemet inte går att ta bort. Så än har jag inte gett upp.

Men jag lär ju också förbereda dig på att vi möjligtvis helt enkelt inte får ett svar på detta. Men om det blir så så har ju Samsung tagit åt sig av feedbacken åtmistone.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

varför har ni tagit bort minneskortplatsen och 3,5mm i era senaste telefoner för? ska jag köpa ny telefon nästa gång blir det inte samsung.

Permalänk
Medlem

Telefon under 5 tum så sambon kan få plats med den i fickan. Har bytt glas på sin a3 2017 flera gånger nu för att annars måste hon köpa en för stor telefon…

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3