Apple förser Iphone 13-familjen med längre batteritid och 120 Hz-skärm

Permalänk
Medlem

Hej, bra fråga Trunk. Jag använder det till att 3D-scanna produkter till mina klienter för att användas i AR-kampanjer.

Skrivet av Trunk:

Nu blir jag nyfiken. Vad använder du lidarn till?

Folk som använder lidar till ickeprofessionella saker får även tipsa om bra användningsområden. Bortsett från snabbare kamerafokus samt ~partytricks vet jag inte riktigt vad jag skulle använda det till.

Permalänk
Skrivet av Siimuliize:

Sorry OnePlus användare här och android. Trodde det gällde ny häftig teknik, ber om ursäkt tack och hej.

Jag tackar så himla mycket att du och de andra andriod användarna betatestar ny och "häftig" teknik så får jag finslipad telefon hos apple sen.

Tack och hej.

Obs, ta detta som ett skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Visst de har gjort "några misstag" 3d touch och Apple touch bar.

Själv älskar jag 3D-touch på min 6S! Framförallt om jag skriver fel och behöver redigera en bokstav mitt i ett ord så är det en funktion som är mycket snabb och smärtfri. Sättet de löst det på modernare mobiler är inte dåligt men helt klart sämre än 3D-touch.

I övrigt håller jag med dig. Framförallt om att det är dåligt hur de ignorerar usb-c. Sålänge min 6S är brukbar kommer jag aldrig köpa en mobil som tvingar mig att fortsätta med olika laddkablar i 5-8 år framöver. Jag önskar de får tummen ur till nästa år och släpper en med usb-c men risken är väl att de börjar köra utan laddport överhuvudtaget, något jag inte ser fram emot.

Skrivet av Murvel:

Hej, bra fråga Trunk. Jag använder det till att 3D-scanna produkter till mina klienter för att användas i AR-kampanjer.

Ok, tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hehe, snarare 8% skillnad.

Knappast 8%. Du får ut helt brutalt mycket sämre batteritid. På min s21 skulle jag nog säga ungefär 35-40%sämre

Permalänk
Viking
Skrivet av sher!kan:

Knappast 8%. Du får ut helt brutalt mycket sämre batteritid. På min s21 skulle jag nog säga ungefär 35-40%sämre

Enligt testet jag länkade i inlägget efter var skillnaden ca 8,5% i alla fall. 10h 24min vs 9h 35min.