Söndagsmatiné: Träffsäker ingenjörskonst

Permalänk
Melding Plague

Söndagsmatiné: Träffsäker ingenjörskonst

För att kunna skjuta pilar med oklanderlig precision krävs år av träning – eller fusk. Den här veckan tipsar vi om Stuff Made Here som bygger överdrivet komplicerad och träffsäker båge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt, men synd på kamerorna. Hade varit betydligt festligare om han fått till en "mobil" lösning. Hur ska jag skjuta ner drönare med den där?

Permalänk
Medlem

Kul och se hans projekt faktiskt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En av mina absoluta favoritkanaler på YT. In och följ honom!

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Om jag känner mig smart ibland går jag in och tittar på hans videos. Sen sätter jag mig ner tyst i båten.

Permalänk
Medlem

Nördfaktor 100% Han är duktig, men ibland missar han enkla grejer. Gillar att han är öppen med sina misslyckanden också.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Aimbot/autoaim är väl i princip standard på konsoler? Känns som man får någon form av det även till PC när det rör sig om en konsollportning.
Cool implementation här dock

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Aimbot/autoaim är väl i princip standard på konsoler? Känns som man får någon form av det även till PC när det rör sig om en konsollportning.
Cool implementation här dock

I PC-portar brukar det ofta finnas ett val att stänga av eller sätta på, och ibland även en slider för hur aggresiv den ska vara.

Skrivet av Herr Kantarell:

Nördfaktor 100% Han är duktig, men ibland missar han enkla grejer. Gillar att han är öppen med sina misslyckanden också.

Han är så duktig på det han gör att jag tror det är på flit 99% av gångerna. För komisk effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Nördfaktor 100% Han är duktig, men ibland missar han enkla grejer. Gillar att han är öppen med sina misslyckanden också.

Saken är den att en första prototyp sällan lyckas. Ofta måste man lära sig vissa saker längs med vägen för att sedan ändra sina antaganden och ofta börja om nästan helt.

Det sagt så är ju även resultatet en total prototyp det också, knappast något som går att tillverka eller sälja i det skicket. Skulle han vilja göra det så är det troligen 3-4 iterationer till

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

I PC-portar brukar det ofta finnas ett val att stänga av eller sätta på, och ibland även en slider för hur aggresiv den ska vara.

Han är så duktig på det han gör att jag tror det är på flit 99% av gångerna. För komisk effekt.

Mmm brukar stänga av det helt när det går men ibland ligger det delvis kvar - Skyrim t.ex. (Tror inte skyrim var en konsollport utan mer ett exempel på att man inte helt kan stänga av autoaim utan mods).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

autoaim eller aimbot? Jag skulle mer vilja påstå att det är en stabiliser då den inte aimar för fem öre

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Min tanke är att basera det på ett armborst vore bättre. Borde vara mer praktiskt.

Sedan integrera allt i den så klart så den fungerar överallt.

Men sjukt mycket kunskap han har inom många områden av fabricerande, kodande mm.

Permalänk
Skrivet av stig86:

autoaim eller aimbot? Jag skulle mer vilja påstå att det är en stabiliser då den inte aimar för fem öre

Den stabiliserar, siktar och skjuter av sig själv.

Permalänk
Medlem

Baseboll-slagträet med sprängkraft och auto-aim golfklubban rekommenderas också!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
DingDongerMcDongface

Riktigt häftigt Blev en ny kanal i samlingen, fanns gott om spännande att se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

autoaim eller aimbot? Jag skulle mer vilja påstå att det är en stabiliser då den inte aimar för fem öre

Såg du hela videon? Den aimar ganska rejält, den förutspår till och med kastparabel för rörliga mål och kompenserar för det.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Hyffsat imponerande, när den fungerar ute i skogen mot ett oförutsett mål som plötsligt lyfter tillsammans med ett antal andra som har vingar med, då är imponerande.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av fish:

Såg du hela videon? Den aimar ganska rejält, den förutspår till och med kastparabel för rörliga mål och kompenserar för det.

Ja jag såg hela. men du verkar inte veta vad Aim betyder samt att du inte har en aning om vad bågskytte är för något. Men fortsätt du att tro på att den Aimar åt dig

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB