Sony WF-1000XM4 eller Jabra Elite 85t (eller annat?)

Permalänk

Sony WF-1000XM4 eller Jabra Elite 85t (eller annat?)

Hallojsan! Jag skaffade nyligen WH-1000XM4, men ska lämna tillbaka dem pga att jag får ont i öronen och allmänt huvudet av dem. Så jag funderar på att skaffa in-ears istället både av den anledningen och för att det känns lite behändigare. De jag kikat mest på är WF-1000XM4 och Jabra Elite 85t och kan inte riktigt bestämma mig för vad jag borde skaffa.

Det jag är mest orolig för är hur dom sitter, med tanke på att man inte kan lämna tillbaka efter man testat dem. Det gör mig lite skraj att lägga ner så pass mycket för något som kanske bara inte sitter bra för just mig. Har inte heller nån aning om mina öron är åt det stora eller mindre hållet. Jag skulle gärna vilja höra om ni här har några åsikter som kanske övertalar mig till nån av dem eller kanske till och med några andra.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med metall-ljud vid vissa frekvenser i mina WF-1000XM4, du kan läsa mer här. De är skitbra, men på grund av detta kan jag inte rekommendera dem. Om du har möjlighet att testa dem i affär innan köp för att se om problemet fortfarande finns (antar att det är en designmiss) så rekommenderar jag det!

Permalänk
Medlem

Har Jabra elit 65t och ljudet är kanonbra... Men jag får ont i öronen efter en timme mest för att dom sitter för bra helt enkelt, blir press på delar av örat, fanns tre olika öronproppar att öka passformen med och naturligtvis passade mini bäst, kvalité absolut tio minuters öronvila på't igen men mina öron är unika för dig kan dom vara kanon...

Permalänk
Medlem

Jag var intresserad av Sonys också men priset i kombination med deras storlek verkar göra att det inte blir något. Det är helt enkelt för stor risk att de inte sitter bra, gör ont och/eller står ut för mycket.

Just nu väntar jag på Jabra 7 Pro eller Active som ska komma snart så får vi se hur mycket de kostar och vad recensionerna säger. 30% med mecenat, baby!