Paneltillverkaren AU Optronics redo för 240 Hz-skärmar på 85 tum

Permalänk
Melding Plague

Paneltillverkaren AU Optronics redo för 240 Hz-skärmar på 85 tum

Extra högfrekvent kombineras med extra stort, när AU Optronics nu presenterar en panel som TV-tillverkare kan nyttja i påkostade produkter för spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta låter som BFGD2.0 eller något

Hoppas de får stöd för VRR och andra roliga saker!

Finns det någon kabel som kan leverera 240 vid 4K förresten?

Permalänk
Medlem

Vart är min 40" 8k monitor? Klarar mig med 120 Hz, jag lovar

Permalänk
Avstängd

Eller 32" OLED 120hz 4K

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Master of Overkill

Har ju 4K 120Hz idag OLED men 160+ hade inte varit fel!
Märks tydligt när man sätter sig vid 240Hzarn !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Hade hälst sett en 90-105tum ultrawide (21:9) skärm. Men ser ut som man får köra projektor ett tag till.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Inaktiv

Det vore fint med ett sånt "TV" nästa gång

Permalänk
Medlem

240 fps i 4K blir tufft för grafikkortet

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Antar det rör sig om en LCD skärm? Även om den pushar 240Hz så skulle det förvåna mig om den kan bräcka LGs OLED och dess klarhet, speciellt med OLED motion pro (anti motion blur).

Tycker min C9 är betydligt bättre än min "riktiga" spelskärm när det kommer till klarhet i rörelser.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xpanterx:

240 fps i 4K blir tufft för grafikkortet

De ska ju ha VRR så det hjälper ju om ditt svaga grafikkort endast mäktar med ca 150fps ish på 4k

Permalänk
Medlem

Önskar att 32" 4K prioriterades, likt hur 27" IPS 144-240Hz m.m. finns överallt. OLED hade också varit trevligt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

240 fps i 4K blir tufft för grafikkortet

Du lär ha hunnit uppgradera GPU ett par gånger innan denna finns att köpa att döma av tidigare gamingskärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Du lär ha hunnit uppgradera GPU ett par gånger innan denna finns att köpa att döma av tidigare gamingskärmar.

Så du tror att grafikkort går att köpa innan denna panel når ut till konsumenter?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Så du tror att grafikkort går att köpa innan denna panel når ut till konsumenter?

Kanske man kan använda GPUerna till att mina fram skärmarna

Permalänk
Medlem

Någon gång kanske det kommer en tv som är kapabel till gaming och till ett okej pris. Håller alla mina tummar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Någon gång kanske det kommer en tv som är kapabel till gaming och till ett okej pris. Håller alla mina tummar.

Vad är det för fel på senaste generationerna LG OLED? 4K 120Hz VRR och utan responstid (pixlarna alltså)... slår de flesta gamingskärmarna i många kategorier

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är det för fel på senaste generationerna LG OLED? 4K 120Hz VRR och utan responstid (pixlarna alltså)... slår de flesta gamingskärmarna i många kategorier

För dyra

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

För dyra

Fair point

Men finns inte direkt något bättre för pengarna

Permalänk
Medlem

hmm, men vilket typ av panel är det? finns ju lite olika typer med olika egenskaper att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Detta låter som BFGD2.0 eller något

Hoppas de får stöd för VRR och andra roliga saker!

Finns det någon kabel som kan leverera 240 vid 4K förresten?

DisplayPort 2.0 kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

DisplayPort 2.0 kan.

Kan du nämna en enda TV med DP? Eller någon skärm eller GPU med DP2.0?

Nog för standarden finns och teoretisk bandbredd är ballt, men jag väntar nog tills det finns hårdvara.

Dock ska sägas att DP2.0 ska räcka till
3840x2160@4:4:4@360Hz
3840x2160@HDR10@240Hz+

Lite tråkigt att nästan ingen använder formatet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ELF:

För dyra

Cx48 har ju funnits för 9k. Tycker du att detta är för dyrt?😂

Permalänk
Medlem

Plockar fram stora plånboken direkt om de kan leverera 85" 120hz+ gsynk, vrr, HDR och low latency.

Permalänk

Intressant utveckling. Jag undrar när hemprojektor med duka helt dör ut efter denna utveckling. En vanlig större storlek på duk är 106". Men man får ju så otroligt mycket sämre bild. (enligt mitt tycke)

Permalänk
Medlem

Null

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Intressant utveckling. Jag undrar när hemprojektor med duka helt dör ut efter denna utveckling. En vanlig större storlek på duk är 106". Men man får ju så otroligt mycket sämre bild. (enligt mitt tycke)

Samt att det måste vara mörkt i rummet och allt sådant. Håller helt med, när de kommer ned lite i pris så är projektorn död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kan du nämna en enda TV med DP? Eller någon skärm eller GPU med DP2.0?

Nog för standarden finns och teoretisk bandbredd är ballt, men jag väntar nog tills det finns hårdvara.

Dock ska sägas att DP2.0 ska räcka till
3840x2160@4:4:4@360Hz
3840x2160@HDR10@240Hz+

Lite tråkigt att nästan ingen använder formatet

Nej inte TV, men personen frågade vilken kabel som klarade av det.

GPU med DP 2.0 lär komma i nästa generation. Vem ska vänta på vem? Ska TV/Skärmar-tillverkarna ska vänta på GPU-tillverkarna eller ska GPU-tillverkarna vänta på TV/Skärmtillverkarna? Någon måste ju börja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Cx48 har ju funnits för 9k. Tycker du att detta är för dyrt?😂

Nja, beror på hur mycket den används. Kunde gärna ha lite högre uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nja, beror på hur mycket den används. Kunde gärna ha lite högre uppdateringsfrekvens.

Skyll på HDMI, HDMI klarar bara 120Hz vid 4k.