Apple A15 Bionic upp till 22 procent vassare än föregångaren

Permalänk
Medlem

Gah. Jag var seg i skallen, artikeln jag refererade behandlade de nya Xiaomi 11T och 11T Pro (den sistnämnda intressant för den hävdar 120W snabbladdning). Här är länken till artikeln på Anandtech. Och så här ser laddkurvan från urladdad ut

Artikelförfattaren (Andrei) försökte få information om hur effekten på batterilivslängd utvärderats, men tillverkaren var inte beredd att diskutera vare metodik eller mätdata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Vad använder du för telefon idag? Den nya iphone speciellt pro max skulle jag vilja se dig försöka dra ur på en dag. Ingen av android lurarna tar ens iphone 12 pro max idag i batteritid.

Jag har alltid haft android, tills nu kommer jag gå över till iphone, och jag kan erkänna att det tar emot att gå över men denna prestanda som iphone visar upp med kamera, batteri och nu även 120hz så är det omöjligt för mig att stanna kvar i android.

Jag fattar varför många android lurar behöver så pass snabb laddning och det är ju pga deras kassa batteritid vid användade annars behöver man ju inte snabbladdning?

Min s21 måste jag stödladda vid 16.00 direkt efter jobbet annars är det slut. Och då kör jag inte ens skärmen i120hz då får jag ladda vid 13.00. Otroligt tråkigt att inte kunna använda sin mobil med full kapacitet utan att behöva tänka på batteriet konstant..

Min "budget"-android, xiaomi 10t pro spöar iphone 12 pro max i batteritid enligt dxo-mark så nej där har du fel. Den har dessutom högre refreshrate på skärmen och fler megapixlar i kameran, hur skulle jag kunna byta ner mig?

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Min "budget"-android, xiaomi 10t pro spöar iphone 12 pro max i batteritid enligt dxo-mark så nej där har du fel. Den har dessutom högre refreshrate på skärmen och fler megapixlar i kameran, hur skulle jag kunna byta ner mig?

Vet inte om jag skulle kallat Xiaomi 10T Pro för budget med ett riktpris på över 7000:-

Hur fungerar kameran i appar som inte är Xiaomis egna? Är det fortfarande en mindre katastrof i Instagram, Snapchat m.m.? Eller har Google börjat få ordning på sina API:er?

Kommer ihåg hur jag själv fick hacka systemfiler för att aktivera Camera2 API:t på min Xiaomi Redmi. Då kunde jag få tillgång till avancerade funktioner i många appar, men samtidigt slutade andra att fungera.

Vill påstå att iPhone vinner i längden genom att "alla" appar kan ta del av kameran fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Min "budget"-android, xiaomi 10t pro spöar iphone 12 pro max i batteritid enligt dxo-mark så nej där har du fel. Den har dessutom högre refreshrate på skärmen och fler megapixlar i kameran, hur skulle jag kunna byta ner mig?

Av en snabb titt in på den sidan så kunde jag se att du inte har en aning om vad du snackar om. Batteriet sämre precis som jag sa, kameran kanske har mer megapixlar men vad spelar det för roll när den ändå är sjukt mycket sämre? Kanske högre refreshrate men även där så är skärmen så pass mycket sämre iaf så.
Din xiaomi är sämre på alla punkter och inte ens i närheten på några plan fortsätt inbilla dig, jag har vaknat upp.

Permalänk
Skrivet av sher!kan:

Av en snabb titt in på den sidan så kunde jag se att du inte har en aning om vad du snackar om. Batteriet sämre precis som jag sa, kameran kanske har mer megapixlar men vad spelar det för roll när den ändå är sjukt mycket sämre? Kanske högre refreshrate men även där så är skärmen så pass mycket sämre iaf så.
Din xiaomi är sämre på alla punkter och inte ens i närheten på några plan fortsätt inbilla dig, jag har vaknat upp.

Xiaomi har inte direkt några egna delar under skalet i kameran. Sensorn I kameran är Sony eller Samsung. Deras topp modell kommer till våren. 11 serien är ett mellansteg för att sälja. Enligt rykten kan nästa Xiaomi ha senaste Samsung sensor. Om Apple tillverkar sin egen sensor är ingen som vet för det står nada om dess specifikation över hur det fungerar. Att säga att äpplet kamera är bättre anser jag är fel när konsumenten ej får reda på vad för sensor som sitter i telefonen. Tänk om det är från Sony. Vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Xiaomi har inte direkt några egna delar under skalet i kameran. Sensorn I kameran är Sony eller Samsung. Deras topp modell kommer till våren. 11 serien är ett mellansteg för att sälja. Enligt rykten kan nästa Xiaomi ha senaste Samsung sensor. Om Apple tillverkar sin egen sensor är ingen som vet för det står nada om dess specifikation över hur det fungerar. Att säga att äpplet kamera är bättre anser jag är fel när konsumenten ej får reda på vad för sensor som sitter i telefonen. Tänk om det är från Sony. Vem vet.

Om det hade varit dom själva som tillverkat den så hade dom givetvis lyft fram det. Mest troligt är det en Sony sensor även i nya modellen, kanske custom made för Apple

https://asia.nikkei.com/Business/Technology/iPhone-12-teardow...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant test! Samt nästan lite skrämmande att se Qualcomm så långt bakom både A14 och A15 sett till prestanda per watt.

Inte konstigt att en iPhone klarar sig med ett fjuttigt batteri på 2227 mAh där Android förbrukar 4000 mAh (sett i jämförelse mellan en Samsung S20 och iPhone 12 Mini).

Sen har jag försökt hitta ett test mellan iOS 14.8 och iOS 15.0.1, men hittar inget vettigt.

Mina lekmannatester i Geekbench ML pekar på att Apple trimmat en hel del under huven. Vissa instruktioner (8 bitars?) har blivit långsammare, medan 64-bitars fått prestandalyft om jag tolkat det hela rätt.