Great White Shark ifrån Shark gaming.

Permalänk

Great White Shark ifrån Shark gaming.

Säljer en näst intill oanvänd Shark Gaming dator, står nerpackad i kartongen.

Processor: Intel® Core™ i9-10900 processor
HDD: M.2 1TB SSD
Ram: 32 GB Kingston HyperX Fury (2 x 16 GB) på 3200 MHz
ASUS TUF GAMING Z490-PLUS moderkort
PSU:n FSP HYDRO PTM PRO 1000W Platinum
GPU: ATI RADEON HD 6870

Inköpt i Juni 2021 på NetOnNet 44 990
kvitto finns och skickas med.

Info ifrån Shark Gaming:

10:e generationens Intel® Core™ i9-processor
Intel® Core™ i9-10900 är en av de absolut kraftfullaste processorerna i serien från Intel kallat Comet Lake. Denna processorn är för dig som vill ha en high-end dator som skall klara allt från de senaste spel-titlarna till redigering och arbete i tunga program. Processorn har utrustats med hela 10 st processorkärnor och har en maxhastighet på 5,2 GHz. Processorn är även vattenkyld med Shark Gaming Bloodfreezer 240 RGB (240mm).

1000 GB SSD-hårddisk
Hårddisken i datorn är av SSD-typ (M.2) som är den nya tidens snabba och effektiva lagring som startar Windows och program mycket snabbare än en traditionell mekanisk hårddisk. SSD-diskar är även ljudlösa och strömsnåla. Hårddisken i den här datorn är på 1000 GB vilket ger dig lagringsutrymme för spel, program och dokument.

Kingston HyperX Fury 32 GB RAM
Med Kingston HyperX Fury RAM-minnen (2 x 16 GB) får du ta del av snabba hastigheter på 3200 MHz. HyperX FURY DDR4 håller sig väl kylda med sin låga profil för att optimera värmespridningen, samt är noggrant testade för höga hastigheter.

ASUS TUF GAMING Z490-PLUS moderkort
När man bygger ett system baserat på TUF Z490 bygger du med grym stabilitet och garanterad kompatibilitet. TUF GAMING Z490-PLUS har militärinspirerade digitala mönster direkt på kortet. Vill du modifiera din dator kan du vara säker på att du gör det på en stabil och hållbar grund med The Ultimate Force (TUF). För att hålla VRM-modulen (voltage regulator module) sval har TUF Gaming Z490 fått en massiv kylfläns som avleder värme på ett effektivt sätt vilket resulterar i att VRM-modulen kan jobba på optimalt med att fördela ström utan att överhettas.

Sval och stabil
Oavsett antalet speltimmar eller megabyte data som skall beräknas fortsätter datorn att arbeta svalt, stabilt och lugnt. Detta beror bl.a. på att processorn är utrustad med en underhållsfri vattenkylare och hela datorn är byggd i ett genomtänkt chassi med utmärkt luftflöde. Chassit har 3 st 120 mm fläktar.

Uppgraderingsklar
Shark gaming har inte sparat på varken PSU eller moderkort, vilket innebär att maskinen är redo för framtida uppgraderingar. Dess strömförsörjning sker via den kvalitativa PSU:n FSP HYDRO PTM PRO 1000W Platinum.

Säljes till förmån för ny GPU
Bud med rätt att neka.

Läs hela annonsen här

förtydligat GPU
Permalänk
Medlem

5000, kan hämta idag

Permalänk
Medlem

5500kr hämtar

Permalänk
Medlem

Drar tillbaka bud!

Permalänk

Vad va d för grafikkort i, kan du förtydliga ?

Permalänk
Medlem

Hur är det med garanti om GPU är uttagen? För antar att hela ursprungliga datorn behöver lämnas in i så fall?

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Vad va d för grafikkort i, kan du förtydliga ?

uppdaterat annonsen.

Alltså ett ATI RADEON HD 6870

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Hur är det med garanti om GPU är uttagen? För antar att hela ursprungliga datorn behöver lämnas in i så fall?

Skulle inte påverka om det inte är själva GPU som är trasig misstänker jag enligt det svaret jag fick ang frågan nedan.
Frågan ställdes då jag frågade om jag fick ta ur HDD pga bokföring om jag ville skicka in dator för rep,
svaret blev att så länge felet inte är på HDD så skulle det inte påverka.

Kanske skillnad privat/företag?

Permalänk
Medlem

Känns som du betald något för mycket om du gav 44k för den där... Eller missar jag något?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem