PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Webbhallen

Jag bokade idag på webbhallen men jag frågade aldrig om det va digital elr den vanliga som skulle komma in i lagret…ngn som frågade ? Elr får man välja när det kommer in i lager ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunder 721:

Jag bokade idag på webbhallen men jag frågade aldrig om det va digital elr den vanliga som skulle komma in i lagret…ngn som frågade ? Elr får man välja när det kommer in i lager ?

Jag skulle gissa att det är separata köer till respektive modell. Så var det i alla fall på Webhallen när man kunde ställa sig i kö förra året innan PS5 släpptes. Så om det är viktigt att få den ena eller den andra modellen bör du i sådana fall ta kontakt med Webhallen/den butiken du bokade hos och fråga vilken du har blivit uppbokad på.

Permalänk
Medlem

Kan ju tänka mig att Sony byggt upp ett lager för att skickas ut från sista veckan av Sep. och början av Oktober med anlening av FIFA 22. Så förhoppningsvis får Elgiganten en större laddning och andra aktörer också, så kanske vi vanliga döda kan få tag i ett exemplar också. Ångrar mig att jag inte la en order förra året, men men. Kul att jaga också.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Finns det fortfarande kvar i webhallen Täby centrum

Permalänk
Medlem

[quote postid="19260821" userid="288369" name="bromaan"]
Hade som fler av er i tråden turen att bli utvald i Elgigantens utlottning förra veckan, valde givetvis expressleverans där leverans skulle ske redan dagen efter (fredag)! Jag har nu fått tre sms (fredag, lördag och idag) från Elgiganten där dom ursäktar att leveransen inte kan ske på utsatt tid och påstår sedan att den istället kommer ska dagen efter..
Mailade deras kundtjänst om detta i lördags men svaret lyser fortfarande med sin frånvaro.

Jag undrar hur det ser ut för er andra lyckliga utvalda, har ni haft mer tur än jag med era leveranser?

Permalänk
Medlem

Jag var in på Webhallen i Nordstan Gbg vid 19-tiden och la en bokning. Inga problem. Killen i kassan sa att den skulle komma inom denna månaden, men att det var mycket oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gstarh:

[quote postid="19260821" userid="288369" name="bromaan"]
Hade som fler av er i tråden turen att bli utvald i Elgigantens utlottning förra veckan, valde givetvis expressleverans där leverans skulle ske redan dagen efter (fredag)! Jag har nu fått tre sms (fredag, lördag och idag) från Elgiganten där dom ursäktar att leveransen inte kan ske på utsatt tid och påstår sedan att den istället kommer ska dagen efter..
Mailade deras kundtjänst om detta i lördags men svaret lyser fortfarande med sin frånvaro.

Jag undrar hur det ser ut för er andra lyckliga utvalda, har ni haft mer tur än jag med era leveranser?

Jag valde standardleverans med Bring. Ska komma på torsdag. Är tveksam. :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Skrivet av bromaan:

Hade som fler av er i tråden turen att bli utvald i Elgigantens utlottning förra veckan, valde givetvis expressleverans där leverans skulle ske redan dagen efter (fredag)! Jag har nu fått tre sms (fredag, lördag och idag) från Elgiganten där dom ursäktar att leveransen inte kan ske på utsatt tid och påstår sedan att den istället kommer ska dagen efter..
Mailade deras kundtjänst om detta i lördags men svaret lyser fortfarande med sin frånvaro.

Jag undrar hur det ser ut för er andra lyckliga utvalda, har ni haft mer tur än jag med era leveranser?

Jag gjorde exakt likadant.... men idag 13:44 plingade det till i telefonen på "Mina paket" appen att dom hade bokat leveransen men paketet har inte lämnats över till leverantören. Antar att detta görs imorgon och paketet levereras onsdag-fredag

Update: mitt paket är skickat från EG och kommer imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenhård:

Jag gjorde exakt likadant.... men idag 13:44 plingade det till i telefonen på "Mina paket" appen att dom hade bokat leveransen men paketet har inte lämnats över till leverantören. Antar att detta görs imorgon och paketet levereras onsdag-fredag

Vilken tur att ni tog expressleverans, men får grejerna samtidigt som oss som inte tog det. Way to go Elgiganten!

Fick för övrigt idag presentkort av Elgiganten för deras kassa service under de sex månaders väntetid på mitt 3080 som aldrig kommer komma, och som dom inte kan säga kommer eller ej. Inte heller får man erbjudande om nån ersättningsprodukt. Blir nog inget mer Elgiganten för mig. Sorry för OT.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Vilken tur att ni tog expressleverans, men får grejerna samtidigt som oss som inte tog det. Way to go Elgiganten!

Fick för övrigt idag presentkort av Elgiganten för deras kassa service under de sex månaders väntetid på mitt 3080 som aldrig kommer komma, och som dom inte kan säga kommer eller ej. Inte heller får man erbjudande om nån ersättningsprodukt. Blir nog inget mer Elgiganten för mig. Sorry för OT.

Jag vann inte ens lotteriet och såg flertalet tillfällen där de förtydligat att det inte skulle vara någon skillnad mellan leveransalternativen, och att man därmed skulle välja standardleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunder 721:

Jag bokade idag på webbhallen men jag frågade aldrig om det va digital elr den vanliga som skulle komma in i lagret…ngn som frågade ? Elr får man välja när det kommer in i lager ?

hur länge är det öppet att förboka? Jag ringde till kundstjänst idag eftersom jag inte bor nära lokala butikerna men de sa att det slutade igår kl 19. Ska man försöka ringa imorgon ?

Permalänk
Medlem

Kundtjänst sade till mig att förhandsbokningen var slut igår också. Åkte till butiken ändå och de tog emot förhandsbeställningen. Så verkar vara ett infoglapp butik-KS.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av najtan:

Kundtjänst sade till mig att förhandsbokningen var slut igår också. Åkte till butiken ändå och de tog emot förhandsbeställningen. Så verkar vara ett infoglapp butik-KS.

Misstänker att varje butik fått ett antal de får ge ut bokningar på varpå de själva kan utöka för att fylla upp de bokningarna även om det centralt är 19e som gäller för att det är det som är sagt.

Permalänk

Hur gör man för att ställa sig på kö för att köpa ett?
Har kollat på massa sidor , men verkar inte som det går.
Tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus1976:

Hur gör man för att ställa sig på kö för att köpa ett?
Har kollat på massa sidor , men verkar inte som det går.
Tips mottages tacksamt.

Just nu har ingen något sådant system, håll utkik på elgiganten gaming insta sida, när de vet att de får in leveranser, så skriver de på deras insta story så får man regga sig via en länk och sen stänger de utlottningen efter ett dygn sedan väljer EG's system ut slumpmässigt de som skrivit upp sig, blir man vald har man 24h på sig att köpa sitt exemplar.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Diskussion utbruten till egen tråd*

Håll tråden till order och orderstatus för de som letar efter PS5 istället för att krascha den med diskussioner om vilken version av PS5 som är bäst, det kan man ta i en egen tråd, Vilken version av PS5 är bäst?.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Ringde Webhallen idag och fick höra att bokingen var öppen med leverans troligen i slutet av september.

Bokade då på Webhallen i Malmö, vilket iofs gick, men leverans någon gång i november… 😞
Hoppas han på kundtjänst hade rätt 🙃

Permalänk
Medlem

"troligen." Jag tror det beror på vem man frågar, mycket gissningar där skulle jag tro.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitelight:

Ringde Webhallen idag och fick höra att bokingen var öppen med leverans troligen i slutet av september.

Bokade då på Webhallen i Malmö, vilket iofs gick, men leverans någon gång i november… 😞
Hoppas han på kundtjänst hade rätt 🙃

Bokade du via telefonen eller åkte du in till butiken efter samtalet?

Permalänk
Skrivet av ok3nd:

Bokade du via telefonen eller åkte du in till butiken efter samtalet?

Jag fick glatt köra några mil till butiken på Emporia efter att jag snackat med dem i telefon.

Ja, mycket gissningar verkar det som. Krävdes dock ingen betalning innan konsolen kommit in till butiken för de som undrar om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitelight:

Jag fick glatt köra några mil till butiken på Emporia efter att jag snackat med dem i telefon.

Ja, mycket gissningar verkar det som. Krävdes dock ingen betalning innan konsolen kommit in till butiken för de som undrar om det.

Tror du man kan boka via telefon eller måste man göra i butik?

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Tror du man kan boka via telefon eller måste man göra i butik?

Man måste boka i butik sa deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Media Markt Malmö

Tjena

Jag förbeställde på MM den 29/7, digital var fullt och jag hade tur med min timing sa han, det var väldigt få kvar på disc.
Jag har fortfarande inte fått någon PS5a och jag har varit inne i butiken och frågat men det känns som att de inte vill säga rakt ut vad som pågår.. Någon som beställt runt det datumet just från MM och fått en ps5a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunc:

Tjena

Jag förbeställde på MM den 29/7, digital var fullt och jag hade tur med min timing sa han, det var väldigt få kvar på disc.
Jag har fortfarande inte fått någon PS5a och jag har varit inne i butiken och frågat men det känns som att de inte vill säga rakt ut vad som pågår.. Någon som beställt runt det datumet just från MM och fått en ps5a?

Tror snarare att personalen inte har koll själva.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunc:

Tjena

Jag förbeställde på MM den 29/7, digital var fullt och jag hade tur med min timing sa han, det var väldigt få kvar på disc.
Jag har fortfarande inte fått någon PS5a och jag har varit inne i butiken och frågat men det känns som att de inte vill säga rakt ut vad som pågår.. Någon som beställt runt det datumet just från MM och fått en ps5a?

Väntade på ett tangentbord någon gång efter jag lämnat in en defekt. Personalen sa att det skulle komma nästa vecka men veckorna gick och det gick 2 månader tills jag bara köpte ett annat istället. Mm brukar vara dåliga med sånt. Så det
är bara o vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av rareixarna:

Trist att du ens anmälde dig när du redan har en konsol och där dom tydligt har gått ut med att koder inte får ges ut. Nu kunde en person som inte blivit utvald ha blivit det istället blir det en längre väntetid

Min plan var så klart inte att prova min tur i onödan och att koden skulle gå oanvänd.

Skrivet av Huttius:

Ja det är tråkigt, du kunde ha köpt den ändå och sålt den till inköpspris på Sweclockers, eller till polare.

Nåväl, din kod lottas ut igen så det jämnar ut sig.

Det var min tanke ifall ingen hörde av sig innan tiden gick ut. Det är kanske en liten tröst men det borde ju resultera i att åtminstone en extra konsol finns vid nästa utlottning.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Lagerstatus ps5

Hej! Inte skrivits här på ett tag. Letar febrilt efter ett ps5 nu inför fifa releasen. Hur vet ni när dem är i lager? Tar tacksamt emot tips om hur jag skaffar ett. Mvh

Inlägg flyttad diskussionstråd. /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Fick nyss meddelande att ps5:an från Elgiganten finns att hämta ut.

Förövrigt stod det ju rätt tydligt i instruktionerna att välja standardfrakt eftersom alla skickades samtidigt denna vecka 🤷

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel® Core i7-2600K @4.4Ghz | OCZ SSD Agility 3 Series 2,5" 120GB | 2x Gainward GeForce GTX 570 "phantom" Sli | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair TX850M 850W | ASUS P8Z68-V PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lidfalk:

Fick nyss meddelande att ps5:an från Elgiganten finns att hämta ut.

Förövrigt stod det ju rätt tydligt i instruktionerna att välja standardfrakt eftersom alla skickades samtidigt denna vecka 🤷

Den känslan längtar man efter.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macattack97:

Hej! Inte skrivits här på ett tag. Letar febrilt efter ett ps5 nu inför fifa releasen. Hur vet ni när dem är i lager? Tar tacksamt emot tips om hur jag skaffar ett. Mvh

Webhallen tar emot PS5 bokningar i butik. (gick att endast att boka PS5 med discläsare)

Var och bokade en idag på lunchen, förhoppningsvis leverans i okt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10