Permalänk
Medlem

Gaming laptop 15-25tkr

Hej!

Behöver lite råd!

Jag söker en gaming laptop som ska klara WoW:Shadowlands och senaste CoD på högsta grafikinställningarna samt gärna vara framtidssäker ett par år.

Har kollat på det mesta och i dagsläget verkar Lenovo Legion 7 med RTX3080 vara det bästa alternativet. Har alltid gillat ASUS så lite svårt att gå ifrån det men förstår också om det kanske inte är det bästa på dagens marknad.

Kan tillägga att jag tycker byggkvaliteten är en viktig faktor (vill inte att den ska kännas plastig).

Batteritiden är inte särskilt viktig

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuzz8:

Hej!

Behöver lite råd!

Jag söker en gaming laptop som ska klara WoW:Shadowlands och senaste CoD på högsta grafikinställningarna samt gärna vara framtidssäker ett par år.

Har kollat på det mesta och i dagsläget verkar Lenovo Legion 7 med RTX3080 vara det bästa alternativet. Har alltid gillat ASUS så lite svårt att gå ifrån det men förstår också om det kanske inte är det bästa på dagens marknad.

Kan tillägga att jag tycker byggkvaliteten är en viktig faktor (vill inte att den ska kännas plastig).

Batteritiden är inte särskilt viktig

Rekommenderar att kolla på grafikkorts TDP för att få reda på hur laptopen presterar. Om TDP är dålig så kan t.ex ett 3060 på laptop prestera bättre än 3070 osv.

Lenovo Legion laptopsen är generellt the go to laptop vad jag har förstått från att läsa runt. Finns andra modeller som också är bra, men priserna är lite skumma på dom oftast.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Rekommenderar att kolla på grafikkorts TDP för att få reda på hur laptopen presterar. Om TDP är dålig så kan t.ex ett 3060 på laptop prestera bättre än 3070 osv.

Lenovo Legion laptopsen är generellt the go to laptop vad jag har förstått från att läsa runt. Finns andra modeller som också är bra, men priserna är lite skumma på dom oftast.

Exakt det Draanexle säger. Skulle dock tillägga att det inte bara är TDP utan även kylsystemet i allmänhet man bör utvärdera. Nästan alla datorer har delade kylflänsar. Framföralltvissa ej nämnda märken är mästare på att stoppa in komponenter utan att dimensionera för det. Det hjälper ju inte att man har biffigaste TGP på grafikkortet om den sedan throttlar så fort man pressar CPU och graffe samtidigt.