Amazon Prime lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Någon som har lyckats klura ut om man får Amazon Photos med det svenska Prime-medlemskapet också? Vi har Prime sen innan främst p.g.a. det, obegränsad fotolagring... Att man sen fick en streaming-tjänst på köpet som vi faktiskt har kollat på ett par serier på var en ren bonus. Om det nu också är gratis frakt är det ännu en bonus. Köper lite småskräp från Amazon som inte går att hitta någon annanstans.

Vad menar du med gratis bilder? Kan du lägga upp RAW-bilder gratis?

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om Amazon så är det ganska tröttsamt att varje Amazon-tråd blir en "hata Amazon"-tråd. Kan inte det hållas i en egen så att andra kan diskutera de faktiska nyheterna? I detta fallet Amazon Prime i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tycker det bara är sorgligt att man ens vill stödja skiten.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Tycker det bara är sorgligt att man ens vill stödja skiten.

Vad gör Amazon sämre än någon av telefontillverkarna eller nästan alla andra jättar?

Permalänk
Medlem

Amazon har sjukt bra priser ibland. Köpte en taklampa retro kostar i Svenska butiker exakt likadant 6700kr köpte den för 1400kr. Ser absolut ingen skillnad då den är gjord på järn

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Oavsett vad man tycker om Amazon så är det ganska tröttsamt att varje Amazon-tråd blir en "hata Amazon"-tråd. Kan inte det hållas i en egen så att andra kan diskutera de faktiska nyheterna? I detta fallet Amazon Prime i Sverige.

Hur menar du? Oavsett vilka Amazon-relaterade nyheter som kommenteras så är väl Amazon fortfarande Amazon och folk kommer tycka lika bra eller dåligt om dem.

Man kan vända på det och säga att så fort någon säger att Amazon är dåligt så kommer det alltid någon och försvarar dem. Kan de inte skapa en egen hyllningstråd till Amazon och hålla sig där, liksom.

Det är ju så att Amazon är väldigt kontroversiella och då är det såklart så att många med rätta negativa åsikter kommer lyftas i frågan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ducedo:

Oavsett vad man tycker om Amazon så är det ganska tröttsamt att varje Amazon-tråd blir en "hata Amazon"-tråd. Kan inte det hållas i en egen så att andra kan diskutera de faktiska nyheterna? I detta fallet Amazon Prime i Sverige.

Folk älskar att skriva trötta inlägg om sånt man själv inte använder

Ganska lustigt att vissa fastnar så på enbart fraktkostnaden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem

Känns som en bra ide att ta ett årsabb för 59 kr per dag är det nog inte värt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag betalar det endast för Prime video utan de andra tjänsterna och det går inte att avsluta. Kontakatde nyss supporten.

Dvs. bra fråga

Det var ju hur enkelt som helst. Gå in på primevideo.com, logga in, klicka på din profil, klicka på konton och inställningar, avsluta medlemskap. Tog typ 1 1/5 minut.
Klicka sen på länken i nyheten här, skapa ett konto, klicka på prova på 30 dagar, skriv i ditt betalkort, godkänn med bankID = Klart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Inaktiv

Har väntat på tjänsten länge, blir att teckna i veckan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur menar du? Oavsett vilka Amazon-relaterade nyheter som kommenteras så är väl Amazon fortfarande Amazon och folk kommer tycka lika bra eller dåligt om dem.

Man kan vända på det och säga att så fort någon säger att Amazon är dåligt så kommer det alltid någon och försvarar dem. Kan de inte skapa en egen hyllningstråd till Amazon och hålla sig där, liksom.

Det är ju så att Amazon är väldigt kontroversiella och då är det såklart så att många med rätta negativa åsikter kommer lyftas i frågan.

Konstigt nog är det alltid samma negativa kommentarer. Dom ständiga "dålig arbetsmiljö". Jag skulle nog vilja kalla det NYHETER för blaskor att skriva om som hela negativa sidan + average Svensson fastnar på.

"Dåliga arbetsförhållanden". Nu är jag bara 28 år gammal, men jag kan då säga att jobba på Mcdonalds i köket skulle jag inte gjort om jag så fick 500 Miljoner för 10 års arbete (få pengarna efter 10 år). Jag jobbade 6 månader där och det orsakade permanenta ärr, psykisk stress och pissig lön.

Det värsta på Amazon må vara att du får pissig lön, men det är ditt egna val i samband med att du skriver på.

Så jag håller med om att fokus borde vara på Amazons tjänster istället för att ofrivilligt bli påtryckt aftonbladets nyheter här i trådarna.

Permalänk
Medlem

Detta är en fälla. Det är inte fri frakt om du måste betala ett premium för att få fri frakt.

Permalänk
Medlem

Oj...såg nu att :
Från Kundtjänst:
-"Precis, det stämmer! Din Prime Video-prenumeration kommer automatiskt att gå över till ett Prime-medlemskap nästa gång du debiteras. Du kommer från och med det också att betala 59 kronor per månad istället för 65, men kan om du vill ändra till en årlig debitering på 549 kronor om du skulle föredra det."
Inte mitt inlägg men det verkar som vi som redan har prime video abonnemang inte behöver göra något

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Detta är en fälla. Det är inte fri frakt om du måste betala ett premium för att få fri frakt.

Det är nog inte riktat till folk som ENDAST är ute efter att slippa frakten. Det är ju prime video tjänsten i första hand de vill sälja till dig, fri frakt osv får du på köpet. Det är därför denna tjänsten heter prime video...inte fri frakt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Oj...såg nu att :
Från Kundtjänst:
-"Precis, det stämmer! Din Prime Video-prenumeration kommer automatiskt att gå över till ett Prime-medlemskap nästa gång du debiteras. Du kommer från och med det också att betala 59 kronor per månad istället för 65, men kan om du vill ändra till en årlig debitering på 549 kronor om du skulle föredra det."
Inte mitt inlägg men det verkar som vi som redan har prime video abonnemang inte behöver göra något

Du kan säga upp Prime video och ta en gratis månad Prime. Fortsätter du suben går du förmodligen miste om gratismånaden.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hypen runt Amazon, inte ens deras egna produkter är billigare på Amazon i Sverige?
Kanske historiens sämsta hemsida och det går inte att söka på något?
Vad är det man ska köpa på Amazon, hur enkelt är det med garantier, ångerrätt etc

Är väll en grinig gammal gubbe... Som är lite kritisk mot monopol företag som amazon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Förstår fortfarande inte hypen runt Amazon, inte ens deras egna produkter är billigare på Amazon i Sverige?
Kanske historiens sämsta hemsida och det går inte att söka på något?
Vad är det man ska köpa på Amazon, hur enkelt är det med garantier, ångerrätt etc

Är väll en grinig gammal gubbe... Som är lite kritisk mot monopol företag som amazon.

Finns fantastiskt bra saker att köpa. Amazon har ju väldigt stort utbud tex barnleksaker kategoriserat för ålder, och mycket annat på typ samtliga områden. Allt samlat på samma ställe och man slipper köpa från massa olika butiker.

Sen att en specifik produkt inte finns, så kan det vara.

Har säkert 70 order från amazon senaste 2 åren och alla köp har gått bra till och produkterna har motsvarat det jag antytt vid beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Förstår fortfarande inte hypen runt Amazon, inte ens deras egna produkter är billigare på Amazon i Sverige?
Kanske historiens sämsta hemsida och det går inte att söka på något?
Vad är det man ska köpa på Amazon, hur enkelt är det med garantier, ångerrätt etc

Är väll en grinig gammal gubbe... Som är lite kritisk mot monopol företag som amazon.

Nu är det väl prime video som den här tråden egentlige handlar om. Att man får billigare frakt från Amazon ingår i paketet så att säga.
Prime video har blivit väldigt bra streamingtjänst för filmer och serier. Billigast och i min bedömning bäst i topp med Disney+ och Netflix.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Förstår fortfarande inte hypen runt Amazon, inte ens deras egna produkter är billigare på Amazon i Sverige?
Kanske historiens sämsta hemsida och det går inte att söka på något?
Vad är det man ska köpa på Amazon, hur enkelt är det med garantier, ångerrätt etc

Är väll en grinig gammal gubbe... Som är lite kritisk mot monopol företag som amazon.

Jag förstår inte varför folk har så mycket problem med att söka efter grejer på Amazon. Hur söker ni efter det ni vill ha? Om jag skriver varumärket och vad varan heter hamnar jag rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Konstigt nog är det alltid samma negativa kommentarer. Dom ständiga "dålig arbetsmiljö". Jag skulle nog vilja kalla det NYHETER för blaskor att skriva om som hela negativa sidan + average Svensson fastnar på.

"Dåliga arbetsförhållanden". Nu är jag bara 28 år gammal, men jag kan då säga att jobba på Mcdonalds i köket skulle jag inte gjort om jag så fick 500 Miljoner för 10 års arbete (få pengarna efter 10 år). Jag jobbade 6 månader där och det orsakade permanenta ärr, psykisk stress och pissig lön.

Det värsta på Amazon må vara att du får pissig lön, men det är ditt egna val i samband med att du skriver på.

Så jag håller med om att fokus borde vara på Amazons tjänster istället för att ofrivilligt bli påtryckt aftonbladets nyheter här i trådarna.

Hur menar du? Ska man tåla att bli behandlad som skit bara för att man skriver på ett papper. Du det är inte bara lönen som är skit. De anställda får slita för två men får dålig lön.

Det är klart att det finns folk som tycker att en butik är bra om det är bra pris och bra service, men skiter i om de anställda far illa. Men varför ska det vara normen? NEJ tycker jag. Man måste se till helheten. Och exakt så är det många som tycker, och då är det klart att vi gör vad vi kan för att synas och höras så att Amazon ska få det rykte vi tycker att det förtjänar. Det är så det fungerar i livet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur menar du? Ska man tåla att bli behandlad som skit bara för att man skriver på ett papper. Du det är inte bara lönen som är skit. De anställda får slita för två men får dålig lön.

Det är klart att det finns folk som tycker att en butik är bra om det är bra pris och bra service, men skiter i om de anställda far illa. Men varför ska det vara normen? NEJ tycker jag. Man måste se till helheten. Och exakt så är det många som tycker, och då är det klart att vi gör vad vi kan för att synas och höras så att Amazon ska få det rykte vi tycker att det förtjänar. Det är så det fungerar i livet.

Att jobba för 2 är arbete som är väldigt vanligt utanför ditt lilla kontor. Välkommen ut på riktiga arbeten så ska du få se på vad arbete för 2 faktiskt är.

Tips:

Bonde,
Rivarbetare,
Murare,

Med fler.

Kom inte och säg att ett lagerarbetare är arbete för två, för det är en förnedring för dom som faktiskt får slita, på riktigt.

Att dessutom arbeta sjukt hårt i 8-9 timmar per dag är vad du får betalt för, det är inte att bli behandlad dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Finns fantastiskt bra saker att köpa. Amazon har ju väldigt stort utbud tex barnleksaker kategoriserat för ålder, och mycket annat på typ samtliga områden. Allt samlat på samma ställe och man slipper köpa från massa olika butiker.

Sen att en specifik produkt inte finns, så kan det vara.

Har säkert 70 order från amazon senaste 2 åren och alla köp har gått bra till och produkterna har motsvarat det jag antytt vid beställning.

Lyckats Köpa en felaktigt prissatt USB-C kabel, annars har allt varit lika dyrt eller dyrare på Amazon. Plus att jag har känslan
av att returer kan bli jobbigare än hos de svenska handlarna.
Är ingen jättekonsument heller.

Skrivet av KingCobra:

Nu är det väl prime video som den här tråden egentlige handlar om. Att man får billigare frakt från Amazon ingår i paketet så att säga.
Prime video har blivit väldigt bra streamingtjänst för filmer och serier. Billigast och i min bedömning bäst i topp med Disney+ och Netflix.

Rättar sagt Amazon prime är väll nyheten och inte videotjänsten i sig.
Och är man inte jätteintresserad av videotjänsten så är tjänsten endast intresserant om det faktiskt finns nåt vettigt att köpa på Amazon.
Har haft prime från och till, men förutom Boys och the expanse är det inte mycket jag har tittat.
Dark är något av det bästa som har gjorts men finns redan på Netflix.
Finns det nåt annat av värde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det var ju hur enkelt som helst. Gå in på primevideo.com, logga in, klicka på din profil, klicka på konton och inställningar, avsluta medlemskap. Tog typ 1 1/5 minut.
Klicka sen på länken i nyheten här, skapa ett konto, klicka på prova på 30 dagar, skriv i ditt betalkort, godkänn med bankID = Klart.

Själv skippade jag delen med att gå in på video och avbryta - det räkte med att signa upp för Prime trial

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Att jobba för 2 är arbete som är väldigt vanligt utanför ditt lilla kontor. Välkommen ut på riktiga arbeten så ska du få se på vad arbete för 2 faktiskt är.

Tips:

Bonde,
Rivarbetare,
Murare,

Med fler.

Kom inte och säg att ett lagerarbetare är arbete för två, för det är en förnedring för dom som faktiskt får slita, på riktigt.

Att dessutom arbeta sjukt hårt i 8-9 timmar per dag är vad du får betalt för, det är inte att bli behandlad dåligt.

Jag har inte pratat om "lagerarbete" generellt, utan just hyr det är på Amazon. De flesta jag känner som jobbar på lager verkar tycka det är roligt och givande och ganska soft, men det verkar inte de som jobbar på Amazon tycka, så kom inte och säg att normen för förvärvsarbete är att man ska "arbeta sjukt hårt i 8-9 timmar per dag"- Kanske i länder där man inte har fackliga organisationer som har något att säga till om, men så är det inte i Sverige.

Vi fick t. ex nyligen 6 veckors semester istället för 5, samt 3 valfria lediga dagar på året utöver det istället för 2 som vi haft innan. Vad som krävdes av oss i gengäld? Inte ett skit.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag köper mycket på Amazon och första beställningen lade jag 2006, så jag tycker att jag har lämnat mitt bidrag till att Amazon har blivit jättestora (mycket stolt).

En fördel med Amazon är ju att de anställer många arbetslösa. Här är en artikel om hundratusentals personer i USA (länk WSJ). Jag antar att vissa är tacksamma för att få jobb medan andra är bittra och vill ha högre lön osv., men så är det ju alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte pratat om "lagerarbete" generellt, utan just hyr det är på Amazon. De flesta jag känner som jobbar på lager verkar tycka det är roligt och givande och ganska soft, men det verkar inte de som jobbar på Amazon tycka, så kom inte och säg att normen för förvärvsarbete är att man ska "arbeta sjukt hårt i 8-9 timmar per dag"- Kanske i länder där man inte har fackliga organisationer som har något att säga till om, men så är det inte i Sverige.

Vi fick t. ex nyligen 6 veckors semester istället för 5, samt 3 valfria lediga dagar på året utöver det istället för 2 som vi haft innan. Vad som krävdes av oss i gengäld? Inte ett skit.

Kul för er! Att få saker gratis är inget lagstadgat krav från en arbetsgivare. Dom erbjuder ett jobb och du kritar på för det och uppfyller kraven. Sen att något annat företag har ett ineffektivt sätt att ha anställda på deras lager och således ger arbetarna en känsla av att dom kan chilla och käka en macka på arbetstid har inte med saken att göra. Amazon är tillräckligt stora för att inte ha luckor i arbetet där arbetaren kan snacka privat med andra kollegor.

Du tar det som en självklarhet att man ska småglida på ett arbete för att det är så ”alla gör”.

Det är även därför ingen vill anställa unga svenskar idag, dom förväntar sig allt och har bara rättigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Jag köper mycket på Amazon och första beställningen lade jag 2006, så jag tycker att jag har lämnat mitt bidrag till att Amazon har blivit jättestora (mycket stolt).

En fördel med Amazon är ju att de anställer många arbetslösa. Här är en artikel om hundratusentals personer i USA (länk WSJ). Jag antar att vissa är tacksamma för att få jobb medan andra är bittra och vill ha högre lön osv., men så är det ju alltid.

Nja, det är en myt - Amazon anställer nästan inga de flesta är timanställda eller via bemanningsföretag och kan få gå på dagen. Lön förhandlas inte med sådana.

Det var nyss ett jäkla liv i Kalifornien över att de skulle tvingas att sätta mätbara mål och inte fortsätta att slänga ut de lägsta 5 procenten genom en algoritm som fångade de som råkade få många tunga paket och fick låg kvot....

Men som någon sa om McDonalds, så kan de ju inte på allvar vara ledsna över att ha sluppit det jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fria leveranser över hela Sverige, förtur på utvalda erbjudanden samt streaming via Prime Video och Gaming till en månadskostnad om 59 kronor.

Läs hela artikeln här

Blivit medlem ,ska äntligen se "The Boys"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Eller att 59 kr för 200 paket hem är i princip gratis frakt.

Kul också att det påpekas av vissa/någon i tråden att man saknar intelligens om man "tror det är fri frakt när man betalar" med Prime fast man inte har slutledningsförmåga att förstå att en hemleverans kostar 49 SEK, alltså räcker det med två beställningar per månad för att det ska vara lönt. Helt dum i huvudet kan man väl inte vara om man väljer det upplägget och får se på film på köpet?

Också mycket snack om att bli "låst på Amazon". Ptjaa, du måste ju inte handla där. Det räcker som sagt med 1-2 ordrar för att det ska gå +-0 och så får du se på film på köpet. Skulle du inte beställa en månad så är det värsta som händer att du betalat 59 spänn för en streamingtjänst, vilket inte borde anses som vansinne om man ser någon film då och då.

Det finns heller inga svenska återförsäljare där man kan köpa småsaker/saker med lågt värde och få hemleverans så billigt, på helgen dessutom.

Själv lär jag inte skaffa det, men ser ändå att det är ett ganska okej upplägg.

De levererar med Bring, Airmee, PostNord etc. I storstäderna levererar de dessutom kvällar och helger. Senast fick jag hem ett paket 20:00 en lördag. Men i övrigt håller jag med om att hemleverans är värdelöst. Det gäller att man får hem grejerna på kvällen annars kan det vara.

Du får också 1 sub varje månad på Twitch i ditt Prime medlemskap- och gratis grejer i vissa spel samt ett par gratis spel varje månad. Bara en Twitch sub kostar 35kr att köpa fristående.

Tycker det är värt 59kr månaden bara man nyttjar Prime video och Twitch subben. Fri frakt är en bonus.