Knastrande/klickande ljud i headset ROG Theta 7.1

Permalänk
Medlem

Knastrande/klickande ljud i headset ROG Theta 7.1

Hej!

Har precis köpt ett nytt headset, Asus ROG Theta 7.1 från Proshop.
När jag lyssnar på musik så är det kanonbra ljud, men när jag lyssnar på klipp när någon endast står och pratar så hör jag ett missljud. Det låter nästa elektriskt klickande/knastrande, men ljudet uppstår inte alltid i takt med ljudet från själva videoklippet.
Har testat lurarna i min stationära, min mobil och i tjejens laptop. Missljudet hörs mest i min stationära där jag fipplat med inställningarna för att få fram bäst ljud, och därmed har missljudet även förstärkts.
När jag drar i volymreglaget i windows, när inga ljud spelas upp, så staplas klickljudet på/efter varandra och skapar ett surr när jag ändrar volymen.
Hur ska jag göra? Ska jag skicka tillbaka dessa? Är det något jag kan göra för att få bort detta ljud? Är lurarna trasiga redan?
(USB-C uttag på sladden)

Har testat via USB-C, med USB-A-kabel som medföljde samt bytt från frontuttag till uttag direkt på moderkortet. Samma resultat.

Tack på förhand!

/Fraps

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D - GPU: Gigabyte Aorus Master RX 6800 XT 16GB - Moderkort: MSI MPG 570X Gaming Plus - RAM: HyperX Fury 32GB DDR4 3200mhz - SSD NVMe: Kioxia Exceria Plus 1TB SSD: Kingston 960GB - SSD: Samsung 850 EVO 500GB - Nätagg: Antec HCG Gold 850w - Chassi: MSI MPG Gungnir 300R Airflow - OS: Win11 PRO