PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Tack som fan! Jag fick igenom köpet!

Återstår att se om man var tillräckligt snabb. Men fått orderbekräftelse m.m.

Permalänk
Medlem

Verkar som netonet ville gå hem tidigare idag och glömde trycka på knappen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarzung:

Tack som fan! Jag fick igenom köpet!

Återstår att se om man var tillräckligt snabb. Men fått orderbekräftelse m.m.

Hmm, jag fick igenom köpet och en bekräftelse… har du fått bekräftelse med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Hmm, jag fick igenom köpet och en bekräftelse… har du fått bekräftelse med?

Japp, det har jag. När gick din order igenom om du kollar ditt mail? För mig står det 15:55

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Hmm, jag fick igenom köpet och en bekräftelse… har du fått bekräftelse med?

Vilka tider fick ni 🤣 *fight fight fight!!*

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

NoN droppade inget mer idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av addeman2k9:

NoN droppade inget mer idag...

inget mer? De har inte ens släppt något idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Hmm, jag fick igenom köpet och en bekräftelse… har du fått bekräftelse med?

Vad för tid fick du på ditt orderdatum? Jag fick 15:55 idag då.

Permalänk
Skrivet av anon221805:

Jag kör på en digital edition, köper aldrig spel på andra ställen än psn store ändå.
All hopp ligger hos NoN.

Jag själv är raka motsatsen🙊 är ute efter en disc version för jag köper och säljer alla mina spel genom tradera till 95%, så spelar man nästan alltid alla spel kostnadsfritt, och även kan ha tur att gå vinst på dom ibland🥰

Slarvigt skrivet
Permalänk

Mailade kundservice på Ginza tidigare idag. Fick detta som svar gällande PS5:orna:

"Tyvärr har vi inget datum för leverans på PS5:an.

Vi har hittills fått 10-20 leveranser av konsolerna. Dock väldigt små kvantiteter varje gång och vi har väldigt många förhandsbokningar. Tyvärr har leverantören inte kunnat lämna besked för när kommande leveranser dyker upp eller hur många de kommer innehålla. Vi hoppas givetvis att det snart skall komma några större leveranser, men som sagt mycket är fortfarande oklart."

Vad är poängen med att göra den bokningsbar om de ändå inte kommer skickas ut jätte snart, suck..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurstudentist:

Mailade kundservice på Ginza tidigare idag. Fick detta som svar gällande PS5:orna:

"Tyvärr har vi inget datum för leverans på PS5:an.

Vi har hittills fått 10-20 leveranser av konsolerna. Dock väldigt små kvantiteter varje gång och vi har väldigt många förhandsbokningar. Tyvärr har leverantören inte kunnat lämna besked för när kommande leveranser dyker upp eller hur många de kommer innehålla. Vi hoppas givetvis att det snart skall komma några större leveranser, men som sagt mycket är fortfarande oklart."

Vad är poängen med att göra den bokningsbar om de ändå inte kommer skickas ut jätte snart, suck..

Fult gjort. Då är elgiganten den enda värdiga ÅF som lottar ut. Förhoppningsvis får netonet fler än 20 st..

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarzung:

Vad för tid fick du på ditt orderdatum? Jag fick 15:55 idag då.

Samma

Permalänk
Medlem

Fan har besviken man är. Varit pepp på att få till en order så släpper dem inte ens något 😔

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Håll ut gubbar, blir garanterat släpp nästa vecka. Netonnet har verkligen förberett genom att lägga till alla dessa olika bundlar. MM har flertal gånger hintat om sista september, och kollar man på alla de andra länderna så ser det likadant ut för dessa också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Håll ut gubbar, blir garanterat släpp nästa vecka. Netonnet har verkligen förberett genom att lägga till alla dessa olika bundlar. MM har flertal gånger hintat om sista september, och kollar man på alla de andra länderna så ser det likadant ut för dessa också.

Absolut, ser även att NoN Norge har lagt upp samma bundles dem också, så förhoppningsvis kommer det restock till nästa vecka då.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Absolut, ser även att NoN Norge har lagt upp samma bundles dem också, så förhoppningsvis kommer det restock till nästa vecka då.

Har det kommit på helger innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Har det kommit på helger innan?

Pass, men tvekar på att de kommer släppa under helgen, dels för att de kanske vill vara under kontorstid ifall sidan eller något skulle krascha, och några har redan rört ämnet och sagt att det vanligtvis varit under vardagarna.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Men vilka är det som släpper restock näst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addeman2k9:

Men vilka är det som släpper restock näst?

My bet är NoN. Eftersom de nyligen lagt upp nya paket/bundles.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Ni som beställde en Playstation 5 den 19 augusti från Amazon och hämtade ut dem trots att ni fått återbetalning, har Amazon hört av sig efteråt? 🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Absolut, ser även att NoN Norge har lagt upp samma bundles dem också, så förhoppningsvis kommer det restock till nästa vecka då.

Jag och flera andra i tråden som bokade på Webhallen tidigare i veckan fick juni info om att konsolen skulle komma i september. Så om de inte menade september 2022 så är det ju nästa vecka som gäller:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Ni som beställde en Playstation 5 den 19 augusti från Amazon och hämtade ut dem trots att ni fått återbetalning, har Amazon hört av sig efteråt? 🧐

Om du har fått återbetalningen så är konsolen din. De kommer inte kräva tillbaka den och de kommer heller inte dra ditt kort på nytt då de inte har rätt till det. Så grattis till din gratis konsol.

Ett tillägg till det här. Du kan ringa till dem och be dem dra på ditt kort. Har din bank tvåfaktorsautentisering så kommer dragningen nekas per automatik. Amazon Sverige saknar möjlighet att skicka en faktura på ett köp som redan är betald och registrerad också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svartp3ppar:

Jag själv är raka motsatsen🙊 är ute efter en disc version för jag köper och säljer alla mina spel genom tradera till 95%, så spelar man nästan alltid alla spel kostnadsfritt, och även kan ha tur att gå vinst på dom ibland🥰

Jag köper nog den konsol jag får tag på 😁
Det är sjukt hur folk köpt massa ps5 och säljer för överpris på Blocket, hoppas ingen köper av dessa blodsugare.

Permalänk
Medlem

Va på webbhallen i gbg idag och lyckade boka en ps5:a. Dom sa att dom har ett 20-tal kvar som kommer in nästa vecka.
Trodde det skulle va helt kört eftersom detta togs upp i måndags men efter allt letande man har hållt på med så hade man väl tur 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av ok3nd:

Va på webbhallen i gbg idag och lyckade boka en ps5:a. Dom sa att dom har ett 20-tal kvar som kommer in nästa vecka.
Trodde det skulle va helt kört eftersom detta togs upp i måndags men efter allt letande man har hållt på med så hade man väl tur 😃

Dom har ju inte direkt gjort reklam för det. Ett A4 på rutan i entrén. Sen får man köpa EN, och man får inte ha köpt en via Webhallen innan. Plus bara boka i butik. Det skrämmer väl bort scalpers och vanligt folk får väl inte reda på det.

Permalänk
Medlem

Då siktar vi oss in på måndag då?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Då siktar vi oss in på måndag då?

Absolut. Håller tummarna

Permalänk

Vad använder ni er av förutom forumet för att hålla koll på stock i butikerna?
(orkar inte med F5 varje halvtimme, varje dygn, varje vecka, varje månad)

Jag har använt mig av http://gpukollen.ingman.me men sista gången det kom upp där var vid typ Amazon släppet för ett tag sedan.
Har ni någon guide till Distill tror jag att det var? Jag testade det med "live" uppdatering men den bombade bara telefonen med notifikationer hela tiden utan att det hade ändrats något på sidorna den höll koll på.

Någon som kan dela med sig av en guide eller typ länka sitt sätt att hålla koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expressen:

Vad använder ni er av förutom forumet för att hålla koll på stock i butikerna?
(orkar inte med F5 varje halvtimme, varje dygn, varje vecka, varje månad)

Jag har använt mig av http://gpukollen.ingman.me men sista gången det kom upp där var vid typ Amazon släppet för ett tag sedan.
Har ni någon guide till Distill tror jag att det var? Jag testade det med "live" uppdatering men den bombade bara telefonen med notifikationer hela tiden utan att det hade ändrats något på sidorna den höll koll på.

Någon som kan dela med sig av en guide eller typ länka sitt sätt att hålla koll.

#19236800

Jag fick både ett PS5 och ett Xbox Series X inom 24 timmar, men det förutsätter förstås att någon butik faktiskt får in i lager.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expressen:

Vad använder ni er av förutom forumet för att hålla koll på stock i butikerna?
(orkar inte med F5 varje halvtimme, varje dygn, varje vecka, varje månad)

Jag har använt mig av http://gpukollen.ingman.me men sista gången det kom upp där var vid typ Amazon släppet för ett tag sedan.
Har ni någon guide till Distill tror jag att det var? Jag testade det med "live" uppdatering men den bombade bara telefonen med notifikationer hela tiden utan att det hade ändrats något på sidorna den höll koll på.

Någon som kan dela med sig av en guide eller typ länka sitt sätt att hålla koll.

Du får ju trycka in specifikt vad du vill att den ska uppdatera. T.ex. ”slut i lager”. Så om den texten ändras på sidan får du en notis. Använd dig av google chrome också så du kan ha den som en extension. Då kan man uppdatera varje 5 sek. På youtube finns tutorials så det är bara att söka upp.