Nu var det inte mig du frågade, men basic grejer som att t.ex. gratis lyssna på Youtube med släckt skärm kan man väl inte på iPhone, eller? Har för mig att man måste betala för Youtube premium för den funktionen.
Andra basic saker som picture in picture, finns det på iPhone? Jag brukar t.ex. titta på Youtube samtidigt som jag spelar Pokémon Go på bussen till jobbet. Eller videochatta med någon i messenger samtidigt som man surfar går inte på min sambos iPhone
EDIT: En annan basic sak som konkurrenterna har haft hur länge som helst är ju always on display. Det har man inte på iPhones än vad jag vet
EDIT 2: Appar från tredjepartskällor, hur är det på iPhones? På Android är det ju superenkelt att ladda ner t.ex. Youtube Vanced och därmed helt gratis få en 100% reklamfri Youtube-app. Går detta på iPhone? Inte på ett smidigt sätt sist jag kollade (var ett tag sedan dock, så jag kan absolut ha fel)
Du har i stort sett rätt allt på allt, förutom Picture in Picture. Vissa appar stöder det (Plex vet jag iaf), vissa inte.
Jag vill bara klämma in att en enorm anledning varför jag kör iPhone (och andra Apple produkter) är pga andrahandsvärdet. Det är så mycket enklare att sälja en iPhone och man får ganska så mycket pengar tillbaka. Det gör det hela mycket enklare att motivera en ny iPhone när man vet att man får tillbaka 50%+ av inköpspriset av att sälja sin gamla. Så är det iaf i min erfarenhet.
Sen finns det massa andra anledningar också... släpps systemuppdateringar längre tid, bättre 3dje parts appar (typ Tweetbot, Apollo, Overcast, m.m... förvisso har Android sina guldkorn också (/r/androidapps är en bra subreddit!), Airpods funkar som magi, Apple Watch, iMessage, CarPlay, m.m, men just andrahandsvärdet är något jag upprepat kommer tillbaka till när jag överväger att hoppa över staketet.
Men o ja, jag avundas ni Android användare som bara kan koppla in er telefon via USB och kopiera över musik på det sättet. Här sitter jag o betalar för Spotify istället för jag hatar iTunes så mycket.