Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gdt43rszvdssdg_anon:

5kr för en 1m kabel bör ju vara hyffsat svårt att få någon förtjänst för?

 … framförallt med fri leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Kanske du har rätt om, men du kan ju inte påstå att dessa priserna inte är överdrivet låga. Kollade runt lite på andra amazon sidor och det är ju inte så att det finns lägre pris någon annanstans.

Skrivet av gdt43rszvdssdg_anon:

5kr för en 1m kabel bör ju vara hyffsat svårt att få någon förtjänst för?

Visst, det är billiga kablar, absolut! Köpte en del Cat6 i somras till ungefär samma pris som idag.
Man går ju inte i matbutiken och tycker att pastan från Eldorado är överdrivet billig bara för att den är billigare än annan pasta?

amazon.se: 27,41kr
amazon.de: €2,56 (+ lite diff för momsen)

Dessutom Cat5e som är på väg ut. 300m CAT5e på rulle kostar under 200kr på t.ex. alibaba, sen kontakterna för ca 20öre/st, runt 1kr för en 1m kabel i materialkostnad, sen någon maskin som spottar ut massa kablar i minuten, det blir ok marginal på det hela ändå.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shenaswift:

Fick precis email om att dom har skickats så antingen så är det rent kinesiskt skräp eller så har dom fortfarande inte upptäckt deras misstag

Fast iofs så finns där ju fortfarande möjligheten att man får hem något helt annat men vi får se!

Som redan påpekats, de är så pass billiga normalt sett. Köpte ett mindre ormbo av just detta märke för en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Kan även påminna om att man till exempel kan fylla på sin playstation wallet med 25% rabatt. Just nu verkar det bara finnas 100-kronorskort så man får köpa några stycken...

Kommer man få hem fysiska presentkort på posten eller får man koder skickade till mailen?

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Kommer man få hem fysiska presentkort på posten eller får man koder skickade till mailen?

Presentkorten köps inte direkt av Webhallen eller Benify utan av ett företag som heter Get gifted. Du får ett sms med en länk i. Tror att du sedan behöver installera deras app för att få koden. Koden syns i appen.

Det står att just Webhallens koder inte funkar förrän nästa dygn men det stämmer inte. De funkar på en gång. Jag har själv köpt ett presentkort och använt det idag.

Förra black Friday hade de rätt ordentliga rabatter på alla möjliga presentkort. Netonnet var väldigt populära här i forumet, själv köpte jag bland annat på mig ett gäng h&m-kort.

Edit:
Du kanske bara menade playstation? Samma sak där. Digitala koder via sms...

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på Seasonic-agget för har velat ha semipassivt. Enligt Seasonic är fläkten avstängd upp till 30% load, vad betyder det? Är det 30% av effekten, t ex 0,3x550 för den lägsta modellen? Min PC ligger på ca 87W i idle med ett 520W-agg. Kan jag förvänta mig passiv drift i idle med 550W-modellen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av merdique:

Blev lite sugen på Seasonic-agget för har velat ha semipassivt. Enligt Seasonic är fläkten avstängd upp till 30% load, vad betyder det? Är det 30% av effekten, t ex 0,3x550 för den lägsta modellen? Min PC ligger på ca 87W i idle med ett 520W-agg. Kan jag förvänta mig passiv drift i idle med 550W-modellen?

Ja. Fläkten snurrar inte alls om belastningen är samma eller under 30%, dvs kring 165w går fläkten igång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulash:

Produkt: Mission SG MC35120QWQHD
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/justnu/gaming/gamingskarm/...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: -
Pris: 2990kr

35" UWQHD (3440 x 1440) 120 Hz, 5ms bildskärm från NetOnNets egna märke. (Ord. pris 3990:-)
Det kan vara samma skärm som den här.

nu kostar den bara 2400kr. Jävlar va billigt! Synd att man redan har skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

nu kostar den bara 2400kr. Jävlar va billigt! Synd att man redan har skärm.

+ moms...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

+ moms...

Oj va fan visar de exklusive moms? Aldrig varit med om det tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Oj va fan visar de exklusive moms? Aldrig varit med om det tidigare.

Du kan välja med eller utan. Det kan du göra på de flesta nätbutiker.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Länken går till deras B2B butik, vilket riktar sig till företag. Därav ingen moms som standard.

Permalänk

Köpte ovan nämnda skärm ifrån Netonnet idag och har precis kopplat in den så har inte hunnit testa den men blev positivt överraskad över att den har Adaptive sync(mellan 48-120Hz), HDR, 10Bit istället för det vanliga? 8Bit samt att man kan även välja 4K upplösning i 60Hz, enda på förhand som är synd är att skärmen ej är höj el sänkbar men den går att tilta.

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk

Kör du Adaptive Sync med AMD eller Nvidia?

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Skrivet av Mongroovy:

Kör du Adaptive Sync med AMD eller Nvidia?

AMD

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

nu kostar den bara 2400kr. Jävlar va billigt! Synd att man redan har skärm.

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Ja hjälp, 54W i drift. Det blir ju flera ören i timmen...

"Energikonsumtion per år 41 kWh"

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Du menar G som alla(?) större skärmar, känns ju "udda".

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ynnoj:

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Det systemet gjordes om till 2021. Typ alla skärmar har F eller G numera.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ynnoj:

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Spelar du på datorn? I så fall drar nog skärmen inte mycket energi jämfört med resten av ditt system.

Skrivet av zarkov:

Ja hjälp, 54W i drift. Det blir ju flera ören i timmen...
"Energikonsumtion per år 41 kWh"

Vissa silar mygg och sväljer kameler …
Min 32-tums Philipsskärm drar 35 W.
Min tidigare 27-tumsskärm i 16:10-format från Dell (kantbelyst med lysrör) drog det tredubbla.
Om jag tillbringar 10 timmar om dagen framför datorn (jobb + övrigt) sparar jag 0,7 kWh varje dag.
Det var inte bättre förr …

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Den har ju G- i Energibetyg, totalt värdelöst om du inte vill bli ruinerad pga hög elförbrukning. Kul att dra igång den i vinter när elpriset har skjutigt upp i höjden..

Min 60" plasma som är igång åtminstone 8 timmar per dag senaste 7 åren är inget direkt jag reflekterar över på elräkningen. Kan bara gissa hur mkt mer den drar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Ni som läste detta och var sälen bör läsa en utav recensenterna på Inet, bifogat i fet text under:

Produkt: Samsung 970 EVO Plus 1TB PCIe NVMe
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07MBQPQ62/ref=zg_bs_electronic....
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035391
Pris: 1033 kr

"Värkar som samsung har smygbytt till en mycket sämre controller men säljer produkten under samma namn. Vilket ger dig mycket sämre prestanda. Va försiktiga när ni köper Samsung SSD. Den bör ha Phoenix, vilket är den bra controllern, ej Elpis, vilket de trycker in i nytillverkade 970 evo modellerna. Hoppas Inet har koll på det. Annars köpte jag 2 av denna, galet nöjd. De blir ganska varma."

Tankar kring detta?!

Var och hämtade ut min idag, tänkte att det skulle vara trevligt om det var den ändrade varianten. Skriver ändå aldrig så pass stora filer så den marginella hastighetsökningen för små filer hade varit trevlig.

Visar sig dock att det är den gamla varianten dem har sålt. Oavsett en väldigt bra disk till bra pris så kan inte klaga.

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Min 60" plasma som är igång åtminstone 8 timmar per dag senaste 7 åren är inget direkt jag reflekterar över på elräkningen. Kan bara gissa hur mkt mer den drar.

Min gamla 50" philips plasma mätte jag upp till 450-500W Min nuvarande panasonic plasma har jag inte mätt men den har ju 8 fläktar i sig så den är nog inte så snål den heller

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av V8Dragster:

Köpte ovan nämnda skärm ifrån Netonnet idag och har precis kopplat in den så har inte hunnit testa den men blev positivt överraskad över att den har Adaptive sync(mellan 48-120Hz), HDR, 10Bit istället för det vanliga? 8Bit samt att man kan även välja 4K upplösning i 60Hz, enda på förhand som är synd är att skärmen ej är höj el sänkbar men den går att tilta.

Hur tycker du bilden är?

Jag sitter i dagsläget på en Dell Ultrasharp u2515h(IPS QHD från 2017(?)) och vill ha en ultrawide. Är nöjd med bildkvalitén på skärmen jag har men klart att högre refresh rate hade varit trevligt. Är ovanstående skärm från NetOnNet likvärdig eller bättre?

Permalänk
Skrivet av Bot - Medium:

Hur tycker du bilden är?

Jag sitter i dagsläget på en Dell Ultrasharp u2515h(IPS QHD från 2017(?)) och vill ha en ultrawide. Är nöjd med bildkvalitén på skärmen jag har men klart att högre refresh rate hade varit trevligt. Är ovanstående skärm från NetOnNet likvärdig eller bättre?

I mitt tycke på denna korta stund jag hunnit använda skärmen tycker jag att den är svårslagen för sitt pris på 2990kr som gäller dagen ut, men med det sagt så kanske någon annan anser något helt annat, skärmen jag kommer ifrån är en Asus MQ278 som har en TN panel men en bra sådan, men bildkvalitén är mycket bättre och svärtan spelar är i en klass för sig själv iaf jämfört med min förra, har en bärbar som har några år på nacken som har IPS panel men denna är även vassare än den, men jämfört med den du har vet jag ej då det inte är någon jag använt men är man medlem i netonnets klubbhyllan så har man 90dagars öppet köp även vid använd vara så kommer något bättre till black friday så har man garderat sig men jag tvivlar starkt på att det kommer någon bättre skärm i denna storleken till bättre pris innan detta året är slut.

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av V8Dragster:

Köpte ovan nämnda skärm ifrån Netonnet idag och har precis kopplat in den så har inte hunnit testa den men blev positivt överraskad över att den har Adaptive sync(mellan 48-120Hz), HDR, 10Bit istället för det vanliga? 8Bit samt att man kan även välja 4K upplösning i 60Hz, enda på förhand som är synd är att skärmen ej är höj el sänkbar men den går att tilta.

Kör den verkligen 10bit eller är det 8bit+frc?
Låter otroligt billigt för en äkta 10bits skärm 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

är man medlem i netonnets klubbhyllan så har man 90dagars öppet köp även vid använd vara så kommer något bättre till black friday så har man garderat sig

https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000585705-Hur-f...-
"Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten."

Provat, inte använt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000585705-Hur-f...-
"Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten."

Provat, inte använt.

Om man har provat en vara så är den ju använd

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Kör den verkligen 10bit eller är det 8bit+frc?
Låter otroligt billigt för en äkta 10bits skärm 😱

Vet ej hur jag kollar upp vilket av dem det är jag har, men både windows och amd uppger 10bit och hdr, priset var det som gjorde att jag fick upp ögonen för denna skärmen och slog till, övrigt är trevlig bonus

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Om man har provat en vara så är den ju använd

Det är en markant skillnad på att använda en vara i två-tre månader och att prova en vara under en kort tid för att sedan bestämma att man vill ångra köpet. Problemet med att du skriver att det är fritt fram att använda skärmen fram till Black Friday för att sedan returnera den är att NetOnNet mycket väl kan vägra en sådan retur eller ta ut ett nyttjandeavdrag.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720