Köpråd - vettig 8" surfplatta?

Permalänk
Medlem

Köpråd - vettig 8" surfplatta?

Halloj, vad finns det för vettig Android surfplatta i storleken 8" som funkar bra för gaming?

Har nämligen en Lenovo M8 Tab och den är gräslig i alla spel, det laggar och har sig samt att den där jäkla Micro-USB kontakten har börjat glappa deluxe på mindre än ett års användning 😔

Tack på förhand!

Permalänk
Samsung Sverige

Välkommen till världen av surfplattor!

De flesta tillverkare har vettiga plattor numera, jag rekommenderar att du åker ner till ditt lokala elgiganten/mediamarkt etc och klämmer samt känner lite på dom olika modellerna. Tyvärr så är det alltid svårt att rekommendera surfplattor och mobiler då det blir såpass personligt

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Vad har du för budget?

Taket går väl runt 3k tänker jag, lutar mer och mer åt Samsung Tab A7 men vet inte vad den duger till, köpte ju Lenovo i tron om att den med lite mer minne skulle klara av det mesta men som någon annan här nämnde så kanske de använder riktigt dåliga komponenter och då väger ju inte mer minne upp för det.

Permalänk
Medlem

Kolla vad dom olika plattorna har för soc och kika sedan på benchmarks.
Det bör ju minst vara Qualcomm, Kirin eller Exonys i dom högre serierna.
För 3k får du bara budgetmodeller såsom din nuvarande med Mediatek vilket är en tillverkare man kör i det absolut lägsta segmentet.

Samsungen har: https://www.notebookcheck.net/Qualcomm-Snapdragon-662-Process...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb