Palit RTX 3080 GameRock 10G (oöppnad & LHR)

Permalänk
Medlem

Palit RTX 3080 GameRock 10G (oöppnad & LHR)

Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G LHR är ett riktigt bra 3080-kort. Speciell design med. Oöppnad och kommer med ett kvitto från en fysisk butik så garanti på tre år ska ju då vara helt utan någon anmärkning.

Grafikkortet finns i Helsingborg men kan skickas mot förskottsbetalning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G LHR är ett riktigt bra 3080-kort. Speciell design med. Oöppnad och kommer med ett kvitto från en fysisk butik så garanti på tre år ska ju då vara helt utan någon anmärkning.

Grafikkortet finns i Helsingborg men jag ska strax till Malmö under denna helg så visar du intresse inom denna lilla stund så kan jag då hinna ta med mig grafikkortet. Kan skickas mot förskottsbetalning. Inga byten!

Läs hela annonsen här

vilket datum köptes den in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

vilket datum köptes den in?

Början av denna månad. Beställdes i december!

Butikspris för icke-LHR är idag 15 000 kr.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Början av denna månad. Beställdes i december!

Butikspris för icke-LHR är idag 15 000 kr.

Denna var väl dock LHR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Denna var väl dock LHR?

Ja, men produkten har samma länk/artikelnummer på Webhallen som jag beställde ifrån. Därför kan jag bara säga vad butikspriset för vad icke-LHR låg och ligger på. Varken den ena eller den andra har funnits i (publikt) lager där för att de eller jag ska kunna säga vad butikspriset för LHR-varianten ligger på. På samma sätt har jag fått betala samma höga pris som jag hade fått göra för ett LHR-kort trots jag beställde när det inte ens fanns något icke-LHR.

Jag vill dock rätta mig själv och säga butikspriset är 14 500, inte 15 000.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Ja, men produkten har samma länk/artikelnummer på Webhallen som jag beställde ifrån. Därför kan jag bara säga vad butikspriset för vad icke-LHR låg och ligger på. Varken den ena eller den andra har funnits i (publikt) lager där för att de eller jag ska kunna säga vad butikspriset för LHR-varianten ligger på. På samma sätt har jag fått betala samma höga pris som jag hade fått göra för ett LHR-kort trots jag beställde när det inte ens fanns något icke-LHR.

Jag vill dock rätta mig själv och säga butikspriset är 14 500, inte 15 000.

ursäkta för frågan, men visst är den svensk köpt?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

ursäkta för frågan, men visst är den svensk köpt?

slänger iväg ett bud på 10500kr ifall bud accepteras på denna annons

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

slänger iväg ett bud på 10500kr ifall bud accepteras på denna annons

Absolut inget jag vill sälja för. Det finns ett rimligt pris - att sänka med nästan 15% kan du glömma. Ett skambud i mina ögon och jag öppnar hellre upp den och minear med strypt kapacitet än säljer för en knapp vinst. Hejdå och trevlig helg!

Köpt på Webhallen för de som undrar.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Absolut inget jag vill sälja för. Det finns ett rimligt pris - att sänka med nästan 15% kan du glömma. Ett skambud i mina ögon och jag öppnar hellre upp den och minear med strypt kapacitet än säljer för en knapp vinst. Hejdå och trevlig helg!

Köpt på Webhallen för de som undrar.

hur är det ett skambud ifall inköpspriset var 9500kr för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

hur är det ett skambud ifall inköpspriset var 9500kr för dig?

Därför att marknadspriset är det som styr värdet. Att jag valde att beställa redan i december 2020 men inte du innebär inte att jag senare ska hjälpa dig. Nu har jag sagt nej till (ditt) bud och det är 11999 kr som gäller. Vill du ha det billigare så dra någon annanstans. Om du känner dig lurad för att ge mer än vad andra som beställde tre kvartal sedan fick ge så får du ta det med någon annan.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Därför att marknadspriset är det som styr värdet. Att jag valde att beställa redan i december 2020 men inte du innebär inte att jag senare ska hjälpa dig. Nu har jag sagt nej till (ditt) bud och det är 11999 kr som gäller. Vill du ha det billigare så dra någon annanstans. Om du känner dig lurad för att ge mer än vad andra som beställde tre kvartal sedan fick ge så får du ta det med någon annan.

Frågde bara ifall du accepterade bud, ursäkta ifall det triggade dig.
Får istället vänta tills msrp blir lite mer normalt XD.

Ha en fortsatt trevlig helg

Permalänk

Är en downgrade till ett 6700xt aktuellt? xfx quick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OozySHADOW:

Är en downgrade till ett 6700xt aktuellt? xfx quick?

Endast pengar är av intresse.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Endast pengar är av intresse.

Finns kortet kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Finns kortet kvar?

Den såldes för en liten stund sedan. Bjöd köparen på en femhundring och Cold War eftersom han var så trevlig. Han kom med bil i regnet i en sträcka på 3h tur och retur.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Den såldes för en liten stund sedan. Bjöd köparen på en femhundring och Cold War eftersom han var så trevlig. Han kom med bil i regnet i en sträcka på 3h tur och retur.

Vilken kämpe 😉, han förtjänar det. 3 timmar med bil wow 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Vilken kämpe 😉, han förtjänar det. 3 timmar med bil wow 😳

Du verkar bitter.

Det är inte jättemånga timmar men det är regn och sent på kvällen (han har jobbat hela dagen) plus det blir en del i bränslepengar. 3h är ändå 3h liksom, speciellt då efter en lång dag och sent. Jag är nöjd och köparen är nöjd. Var du glad också för hans skull eller åtminstone sluta vara så bitter.

Jag sänker gärna priset något till trevliga typer eller åtminstone folk som har en realistisk prisuppfattning. En lärdom för vissa! 12 000 (och till och med 11 500) för ett oöppnat 3080 var ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Du verkar bitter.

Det är inte jättemånga timmar men det är regn och sent på kvällen (han har jobbat hela dagen) plus det blir en del i bränslepengar. 3h är ändå 3h liksom, speciellt då efter en lång dag och sent. Jag är nöjd och köparen är nöjd. Var du glad också för hans skull eller åtminstone sluta vara så bitter.

Jag sänker gärna priset något till trevliga typer eller åtminstone folk som har en realistisk prisuppfattning. En lärdom för vissa! 12 000 (och till och med 11 500) för ett oöppnat 3080 var ett bra pris.

Är inte bitter 😂, väntar fortfarande på att msrp ska bli lite bättre. Är en fattig student så varenda krona man kan spara räknas såklart 🙌

Grattis till försäljningen 😊 🥂

Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Är inte bitter 😂, väntar fortfarande på att msrp ska bli lite bättre. Är en fattig student så varenda krona man kan spara räknas såklart 🙌

Grattis till försäljningen 😊 🥂

Grattis

Okej. Tack!

Jag var student fram tills nyligen och förstår hur det känns. Samtidigt så är det bättre ha kul i X antal månader för något som kostar 11500-13000 än vänta X antal månader för att kanske få det för 10000-11500 som också är en hisnande summa för ett grafikkort som nu har ett år på nacken och egentligen borde kosta mindre. Jag hade otur med då jag fick vänta i flera månader tills jag fick ett 3080 men sen hade jag otrolig tur.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Okej. Tack!

Jag var student fram tills nyligen och förstår hur det känns. Samtidigt så är det bättre ha kul i X antal månader för något som kostar 11500-13000 än vänta X antal månader för att kanske få det för 10000-11500 som också en hisnande summa för ett grafikkort som nu har ett år på nacken och egentligen borde kosta mindre. Jag hade otur med då jag fick vänta i flera månader tills jag fick ett 3080 men sen hade jag otrolig tur.

Mmh 😊, behöver egentligen inte ens ett rtx 3080, då jag har ett rtx 3060. Tyckte bara att det kanske skulle vara roligt att kunna maxa alla settings på spel 😂😎.

Grattis ännu en gång och ha en fortsatt trevlig vecka 👋😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Mmh 😊, behöver egentligen inte ens ett rtx 3080, då jag har ett rtx 3060. Tyckte bara att det kanske skulle vara roligt att kunna maxa alla settings på spel 😂😎.

Grattis ännu en gång och ha en fortsatt trevlig vecka 👋😊

Förstår. Hoppas du får tag på ett snart! Tack detsamma.