Snabbkoll: Har du spelat Diablo II: Resurrected?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Lockar inte alls personligen. Gillade inte originalet heller.
Har alltid haft svårt för top-down eller isometrisk view framförallt i kombination med icke-kinetic combat eller hur man ska uttrycka det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Spelade 1h innan jag valde att göra återköp.

D2 lever på nostalgi. För en som snöade in på APRG utan att ha spelat mycket D2 så känns det extremt daterat.

När man kollar på Twitch och inser att endgame är att springa 2(?) bossar om och om igen... hard pass.

Permalänk
Medlem

Varit sugen men inte 400kr sugen. Köper det under nån rea. Gillade D2 men action-rpg är inte en favorit. Brukar räcka med att spela igenom storyn för mig.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag var lite osäker kring D2 resurrected men jag köpte det ändå i torsdags efter jobbet och har sedan dess kört en del och jag är extremt positivt överraskad. De QoL grejerna de implementerat ihop med den kraftigt kraftigt uppdaterade grafiken räckte uppenbarligen långt för mig, jag har haft skitkul helt enkelt xD

Ska väl dock kanske tillägga att jag har inte lirat D2 sedan det var nytt, fick det crackat av en polare och då kunde jag liksom inte engelskan ännu ens så jag fattade nada, sprang runt och dödade saker bara typ. Vet bara att jag älskade det typ xD

Så för mig är det mer eller mindre som att spela det för första gången allvarligt talat. Kan ju vara därför jag haft så kul och sett fram emot det så mycket och inte hade något emot prislappen

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Va ett givet köp för mig, spelade originalet back in the days.
Helgen försvann jäkligt fort. Gick upp - spela - oj är det redan midnatt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att ge 150:- för det till Nintendo Switch.

Älskade Diablo II på tiden det begav sig, men tycker det är snålt av Blizzard att inte ge någon rabatt alls på spelet. Varken om man har Diablo II + D2:LoD eller Diablo III sedan tidigare.

Permalänk
Medlem

Självklart köp för mig då jag har 10 tusentals timmar i orginalet och var under 20 föremål kvar att hitta i hela spelet sist när patch 1.10 var nytt.

Bara startat min 2021 Grail men eftersom jag fått igång diablo 2 ressurected versionen av Gomule och kan generera mina flavie rapporter nu så lär det snabbt ta fart igen.

Undrar hur många shako jag kan krama ur meph den här gången.

Sen ska det bli intressant att se hur pass mycket enklare att hitta runor det är gentemot 1.09c

Permalänk
Medlem

Ja. Tycker att D2 fortfarande är det bästa ARPG-spelet. Dessutom räknar jag med att Blizzard uppdaterar spelet något framöver. Men D2R är såklart underhållning i väntan på D4 som lär ta några år till på sig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej, men planerar att göra det när alla funktioner har lagts till.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Det är kul att det blir ökat intresse kring spelet så här runt release, men jag tror tyvärr inte det blir särskilt långvarigt. Det känns som det har varit mycket serverproblem och den förbättrade grafiken har lett till en hel del buggar och diverse problem :/

Uppgraderad grafik är ingen stor förbättring för mig - gameplay är det som är klart viktigast - speciellt när moddar inte stöttas. Alla QoL-förbättringar och många fler finns ju redan i moddar. De får ta och polera D2:R bra mycket mer och stödja moddar innan jag blir sugen på ett köp.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt spela, men jag har ändrat mig i och med all skit som Blizzard sysslat med senaste tiden.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Tänker inte betala 400 spänn för ett 20 år gammalt spel.
Får hoppas världen tänker nytt snart...

Vi betalar ju triljoner dollar i skatt varje år för ett 250 år gammalt samhälle?
Varför inte betala några hundralappar för ett spel?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Köpte och spelade en liten stund. insåg att gammalt skit ligger kvar, som att man kan fastna i vissa positioner där man aldrig kan träffa några slag, eller att om man alltid missar när man springer efter och slår mot fiender. Insåg att det inte var värt 400kr, så blev en refund. Kan ju även räkna in hur bra blizzard har varit senare tid, samt hur de handikappat spelet mot det moderna med ultrawide.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag tar inte i A/B-spel med tång.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Spelat en hel del, väldigt nöjd. Kör en hammerdin lvl 64 och farmar nightmare Baal just nu.. Tog lite tid att komma tillbaka till känslan men nu är den där! Väldigt bra remake och grymt skön grafik.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware 3423dw, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Medlem

Har blivit för gammal. Orkar inte sitta timtals och lira längre. D2 var dock mitt favoritspel förr i tiden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Jag var mer sugen innan men blir att skippa. Inget Ultrawide-stöd är en dealbreaker, sedan ogillar jag Blizzards usla klient. Släpp på GOG eller Steam så kan det kanske bli ett köp. Och fixa Ultrawide-stöd.

Sedan har vi hela biten med vad de sysslat med på Activision-Blizzard. Vet inte om jag vill betala fullpris på ett 20 år gammalt spel med det i åtanke.

Permalänk
Medlem

De har lyckats bra med att ha dålig uppdatering på servers precis som orginalet, dvs. flera games dyker inte upp, och när man klickar för att kolla hur många är i game:et eller hur länge ett game pågått så är den seg och ibland inte visar något (för att sen 10-20 sekunder senare fortfarande ha med game:et i listan...).

Något nytt som klassiska inte hade dock är alla fina krasher. Har kraschat minst 20 gånger på ca 12 timmars spelande...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Hör till en av dom som lider av att de implementerade krav på AVX instruktioner i CPUn för att ens kunna starta spelet.
Så egentligen kan jag inte spela (har en 10år gammal CPU).

Men eftersom att jag fullkommligt älskar D2 så åkte jag över till farsan och lånade hans dator. Så nu har jag skitkul tillsammans med en arbetskollega som också är D2 torsk

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Jag säger det jag alltid säger; spela Grim Dawn istället om du inte gjort det. Den riktiga arvtagaren till D2 i min mening.

https://store.steampowered.com/app/219990/Grim_Dawn/

Jag köpte Grim Dawn för något år sedan.
Spelade igenom några akter men fastnade inte.
Kan inte sätta fingret på vad det var som inte klickade.
Absolut ett väldesignat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

När man kollar på Twitch och inser att endgame är att springa 2(?) bossar om och om igen... hard pass.

Då har du missat uber tristram och panodium event...det är riktiga endgame men det kräver rätt bra saker för att klara.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte va att spela grindsprel längre. Körde FO76 till level 75 och kände att det inte fanns någon poäng (för mig) med spelet. Varför ska jag skaffa utrustning? Vad skaffar jag det för? För att kunna Grinda bossar mer effektivt? Så jag får bättre utrustning? Så jag kan grinda bossar mer effektivt?

Det funkar inte längre ... Måste ha ett slut på spelet så man kan vinna. Annars tröttnar jag.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då har du missat uber tristram och panodium event...det är riktiga endgame men det kräver rätt bra saker för att klara.

Så innan endgame är det hjärndöd grind för att äntligen kunna köra den slutgiltiga hjärndöda grinden... fun fun fun

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Hör till en av dom som lider av att de implementerade krav på AVX instruktioner i CPUn för att ens kunna starta spelet.

Hade helt missat det kravet. Skaffade en "framtidssäker" dator i samband med att Diablo III skulle släppas och den saknar också AVX.

Kanske får göra om den till en renodlad "classic" Diablo II burk

Permalänk
Medlem

Känns ju lite så där ofräscht att köpa spel från Blizzard i dagsläget, mer så ett spel som man redan spelat tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Hör till en av dom som lider av att de implementerade krav på AVX instruktioner i CPUn för att ens kunna starta spelet.
Så egentligen kan jag inte spela (har en 10år gammal CPU).

Men eftersom att jag fullkommligt älskar D2 så åkte jag över till farsan och lånade hans dator. Så nu har jag skitkul tillsammans med en arbetskollega som också är D2 torsk

Min AMD FX-8350 är ~9 år gammal och har AVX stöd. Då snubblade du väl på snöret kan man säga

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kboman:

Jag tar inte i A/B-spel med tång.

A/B?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Jag har inte du spela Diablo II: Resurrected.
*Ni fixade visst svenska du inte frågan*

Spelade väl på konsol under betan.
Helt värdelöst. De lade inte ens till local COOP.

Har spelat Diablo 3 med folk på konsol/samma skärm istället(sedan D2 släpptes på nytt). Lika awesome soff-lir som vanligt. 😎😎

Permalänk
Medlem

Med tanke på Blizzards senaste... ja... bojkott av företaget ligger närmare till hands.

Victor Vran och Last Epoch "kliar" samma nerv om begäret skulle bli för stort.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal