New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem

Blev en refund direkt när man kommer hem från jobbet o ser en kö tid på minst 8 timmar. Nej tack

Permalänk
Medlem

Nu ger jag upp för idag tror jag, 1 timme 45 minuter i kö. Kommer till plats 1 och får "connection registraton not received in time".

Nu står det bara och snurrar och verkar inte ens komma in i kön.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Är det folks första MMO? var ju helt givet att detta skulle ske haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Är det folks första MMO? var ju helt givet att detta skulle ske haha

Hehe

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Är det folks första MMO? var ju helt givet att detta skulle ske haha

Man tänker ju dock att ett företag som bokstavligen är kända för att ha datacenter och servrar upp till halsen skulle kunnat görra bättre ifrån sig. 160K i europa är inga stora mängder vid en lansering.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt om kötiden på Midgard enligt https://newworldstatus.com/ stämmer
("Average queue time" 173h 51m 59s)

Permalänk
Medlem

Fattar att de skulle lägga en limit på servrar vid launch så det inte skulle bli helt omöjligt att göra intro questsen, men verkar som de inte har några planer på att utöka 2000 player taket. Lite whack alltså. Kanske snålar in för att det aldrig kommer va så här mycket spelare online samtidigt igen ^_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrillZo:

Blev en refund direkt när man kommer hem från jobbet o ser en kö tid på minst 8 timmar. Nej tack

wow

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Efter att ha köat i närmre tre timmar så blev det någon "internalservererrorexception"-grej. Nu kan jag inte ens köa längre, min karaktär är borta. Luktar refund, trots att jag tekniskt sett har spelat mer än två timmar enligt steam. Känns som att chanserna för refund blir mindre ju längre tid som går.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Efter att ha köat i närmre tre timmar så blev det någon "internalservererrorexception"-grej. Nu kan jag inte ens köa längre, min karaktär är borta. Luktar refund, trots att jag tekniskt sett har spelat mer än två timmar enligt steam. Känns som att chanserna för refund blir mindre ju längre tid som går.

Servrarna ligger nere. Du behöverr inte refounda för det. Hoppas amerikanerna byter server nu när deras egna är öppna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Sötast
Skrivet av KrillZo:

Blev en refund direkt när man kommer hem från jobbet o ser en kö tid på minst 8 timmar. Nej tack

Ditt första MMO?

Vad skulle de göra? Släppa 10 gånger fler servrar?

Då hade du skrivet:

Blev en refund direkt när man kommer hem från jobbet o ser en massa tomma servrar. Nej tack

Man får ge det lite tid för att att bli av med den initiala toppen av spelare och sedan anpassa mängden servrar efter faktiska spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Servrarna ligger nere. Du behöverr inte refounda för det. Hoppas amerikanerna byter server nu när deras egna är öppna.

Nej, men 4-5 timmars kö för att spela ett spel kan vara anledning nog till en refund. För övrigt sitter en kompis och spelar på den server jag stod i kö till. Lite underligt om han kan spela när servrarna är nere.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Nej, men 4-5 timmars kö för att spela ett spel kan vara anledning nog till en refund. För övrigt sitter en kompis och spelar på den server jag stod i kö till. Lite underligt om han kan spela när servrarna är nere.

Antagligen bara login-servrarna isåfall.

Permalänk
Medlem

Blev också utslängd nyligen. Reloggade och har nu plats 7700, dvs ungefär samma som innan.

Har svårt att se att så många hann logga om på så kort tid. Antingen var det bara jag som tappade anslutningen eller så kommer den ihåg köplats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Blev också utslängd nyligen. Reloggade och har nu plats 7700, dvs ungefär samma som innan.

Har svårt att se att så många hann logga om på så kort tid. Antingen var det bara jag som tappade anslutningen eller så kommer den ihåg köplats

Startade spelet igen nyss och hamnade på plats 200, typ. Vet inte var jag låg innan men tror inte att jag var riktigt så långt fram. Kanske var många som gav upp när det kraschade.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Hoppade in på någon USE-server för att lattja och få lite kläm på spelet tills vidare. Ingen idé att ruttna i en kö på 7000+ pers

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Startade spelet igen nyss och hamnade på plats 200, typ. Vet inte var jag låg innan men tror inte att jag var riktigt så långt fram. Kanske var många som gav upp när det kraschade.

Något är det som händer. På 10 minuter har jag avancerat 3000 köplatser nu, dvs samma som jag gjorde på 4 timmar ikväll

Permalänk
Medlem

Tjo,
För er som spelat lite innan, hur är "mysfaktorn" i spelet. Kan man sitta i stolar, dricka en öl/mugg med något i tavernan. Kan man slå upp en eld och sitta där medans man fiskar? Eller är det bara fokus på hack and slash och/eller optimera för att kunna skapa bättre gear?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ditt första MMO?

Vad skulle de göra? Släppa 10 gånger fler servrar?

Då hade du skrivet:

Blev en refund direkt när man kommer hem från jobbet o ser en massa tomma servrar. Nej tack

Man får ge det lite tid för att att bli av med den initiala toppen av spelare och sedan anpassa mängden servrar efter faktiska spelare...

Nej inte mitt första MMO

Nej inte 10 gånger fler, men 3 gånger fler. Istället för 100 så släpp 300 server och sedan merge samman de som är färre spelare på vid senare tillfälle.

Om servrarna landar på 100 i EU som max så kommer det antagligen vara på detta vis i minst 1-3 månader.

Men allt detta visste du väl redan att jag skulle skrivet

Må gött ha de gött <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrillZo:

Nej inte mitt första MMO

Nej inte 10 gånger fler, men 3 gånger fler. Istället för 100 så släpp 300 server och sedan merge samman de som är färre spelare på vid senare tillfälle.

Om servrarna landar på 100 i EU som max så kommer det antagligen vara på detta vis i minst 1-3 månader.

Men allt detta visste du väl redan att jag skulle skrivet

Må gött ha de gött <3

Ja dom skulle behöva 300 servrar för att matcha antalet spelare som spelar/försöker spela i EU nu.
Jag trodde att dom skulle öka antalet spelare per server succesivt under dagen

Permalänk
Medlem

Kul lansering. Förväntat såklart, men ändå. Kollade kön nu ikväll och gick från 7200 till 1300 på nån dryg halvtimme, där tog det dock tvärstopp. Gick ner ca 3 platser i minuten... aja, blir att testa igen imorgon!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Aja, fick spelat ett par tre timmar iaf typ 1000% mer än vad jag lyckades med när WoW släpptes
Får se till helgen om det börjar släppa med köandet

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har köat sen kl 17, blivit utkastad varje gång jag börjat närma mig... Skitspel

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk

Om man bortser från kötider och population.. Vilken ser ut att bli servern med flest svenskar på? Har sett Midgard och Asgard nämnas. Jag är över 15 år så jag pallar att vänta ett par dagar (eller veckor) innan skiten går att lira så tänkte försöka att välja en server med många landsmän.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av rackarpelle:

Om man bortser från kötider och population.. Vilken ser ut att bli servern med flest svenskar på? Har sett Midgard och Asgard nämnas. Jag är över 15 år så jag pallar att vänta ett par dagar (eller veckor) innan skiten går att lira så tänkte försöka att välja en server med många landsmän.

Är gratis att flytta din gubbe mellan olika servrar de första 2 veckorna iallafall så är nog bara att köra på vart som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Något är det som händer. På 10 minuter har jag avancerat 3000 köplatser nu, dvs samma som jag gjorde på 4 timmar ikväll

Jag fick lira ett par timmar innan läggdags iaf Vete fan vad som flög i mig när jag köpte det här, aldrig lirat något MMO förut. Men det känns mysigt än så länge. Nu när jag stängde av så provade jag att hoppa in igen, då var kön på ca 500 på Runeberg.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Loggade in kl 8 imorse utan problem. Loggade in igen efter 10min downtime för omstart av servrarna en timme eller två senare. Även där utan problem. Runt lunch startade jag om spelet och fick då 300 före mig i kön. Men sen eskalerade det tydligen för alla andra som kom hem från skolor och arbete.

Hur som haver, så tog mitt kompani över den första zonen på servern. Och visade sedan styrka när vi höll Syndicate borta när de försökte contesta! Kul första dag, men jäklar vad det sätter en gammal i7-7700K på test. 100% CPU utilization i städer och allt väldigt högt annars med.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Lite trist för alla oss som betalat för ett spel för att sedan inte kunna spela det.
Sitta och köa är inte vad jag vill lägga mitt liv på precis, (att hugga ner pixelträd är illa nog redan det).
Obegripligt med tanke på betatestningen och Amazons resurser.

Permalänk
Medlem

Sämsta skiten jag spelat på länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sval:

Sämsta skiten jag spelat på länge.

Du får gärna utveckla detta, vad var dåligt? Vad brukar du spela i vanliga fall?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10