AMD: "Kretsbristen lättar till slutet av 2022"

Permalänk
Melding Plague

AMD: "Kretsbristen lättar till slutet av 2022"

Kretsbristen ser ut att hålla i sig, men prognoserna blir allt bättre. Senast att tala om en lättnad år 2022 är AMD:s VD Lisa Su.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det jag funderar på är om bristen på PS5 och Xbox series x endast handlar om AMD cpu/gpu eller?
Ja, jag har läst om artikeln om att det börjar bli brist på annat saker med rent generellt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det jag funderar på är om bristen på PS5 och Xbox series x endast handlar om AMD cpu/gpu eller?
Ja, jag har läst om artikeln om att det börjar bli brist på annat saker med rent generellt.

Det är just nu brist på rätt mycket här i världen. Plast är också en sak som inte är lika enkelt att köpa in.
Rätt mycket av den varan i vår elektronik också, eller runt vår elektronik.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hösten 2022 kommer det att inträffa flertalet bränder/översvämningar/strömavbrott.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Om det redan skulle lätta 2022 är ju bra nyheter. Själv befarar jag det sträcker sig till typ sommaren 2023 ungefär. Känns surt att behöva beställa nya datorer ett halvt år på förhand i jobbet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Det är just nu brist på rätt mycket här i världen. Plast är också en sak som inte är lika enkelt att köpa in.
Rätt mycket av den varan i vår elektronik också, eller runt vår elektronik.

Plast? Trodde vi gått över till papperssugrör 😉😂

Permalänk
Medlem

Detta har inte med artikeln att göra, men jag har upptäckt att jag klickar automatiskt på alla nyheter som har med amd att göra nu för tiden. Det har varit ett par spännande år där amd gjort en mycket otippad comeback vilket nog gjort att jag associerar amd-rubriker med spännande läsning. Pablos hundar lixom. Är jag ensam om detta?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Bara att puttra vidare på nuvarande hårdvara till dess. Vägrar betala dubbla MSRP för nytt grafikkort...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Grymt, FX-8350 klår ändå det mesta.
Kan vänta. 😌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon14781:

Plast? Trodde vi gått över till papperssugrör 😉😂

Inte alla och vi bygger fortfarande inte spelkonsoler, TV-apparater eller annat av papper.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Hugashaka:

Hösten 2022 kommer det att inträffa flertalet bränder/översvämningar/strömavbrott.

Läser denna kommentar och inser att man kanske behöver investera lite i aluminiumfolie. Någon som vet om man måste ha ugnsfolie eller räcker det med den enklare matfolien när man ska konstruera sin hatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Läser denna kommentar och inser att man kanske behöver investera lite i aluminiumfolie. Någon som vet om man måste ha ugnsfolie eller räcker det med den enklare matfolien när man ska konstruera sin hatt?

Tänk på miljön.
Återanvänd folien från den senaste tunnbrödsrullen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Läser denna kommentar och inser att man kanske behöver investera lite i aluminiumfolie. Någon som vet om man måste ha ugnsfolie eller räcker det med den enklare matfolien när man ska konstruera sin hatt?

Låter som du vill betta på det, får vi se dig i en foliehatt om du har fel och Hugashaka har rätt?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Grymt, FX-8350 klår ändå det mesta.
Kan vänta. 😌

Har en sådan på jobbet. Det är bra grejer.