Byta glas på en Samsung S7 edge?

Permalänk
Medlem

Byta glas på en Samsung S7 edge?

Hej,

Har en Samsung S7 Edge som fungerar utmärkt förutom att glaset på framsidan är splittrat. Har tittat lite på att byta ut men allt jag funnit gäler byte av även AMOLED skärmen vilket blir lite väl dyrt.

Kan man byta bara front glaset? Vad kostar det och är det värt jobbet?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Vad menar du med att byta amoledskärmen också? Är glaset sprucket så byts väl allting? Såg 2500ish som prisförslag efter en googling. Hur trasigt är det då, är det ens värt att laga? Kanske köra på tills den ger upp helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Vad menar du med att byta amoledskärmen också? Är glaset sprucket så byts väl allting? Såg 2500ish som prisförslag efter en googling. Hur trasigt är det då, är det ens värt att laga? Kanske köra på tills den ger upp helt?

Aha, ja kan man inte byta bara glaset så är det inte lönt att hålla på med.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Inte lönt att reparera tyvärr..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Har en Samsung S7 Edge som fungerar utmärkt förutom att glaset på framsidan är splittrat. Har tittat lite på att byta ut men allt jag funnit gäler byte av även AMOLED skärmen vilket blir lite väl dyrt.

Kan man byta bara front glaset? Vad kostar det och är det värt jobbet?

€17 för glas o frakt.
https://www.mmobiel.com/front-glass-for-samsung-galaxy-s7-edg...
Sedan behöver du kanske mer verktyg, lim och tejp och en massa pillande, om du inte har nått att förlora på att kvadda telefonen så kan du ju prova och hoppas på det bästa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

köp en ny telefon istället, du kan få rätt så vettigt idag för typ 1500kr....s7 är rätt stenålder idag.

min funkade också bra ända tills den började brinna en dag på laddning,, det var inte roligt.. första telefonen som gjort så :/ så jag har inte så bra minnen av s7 edge tyvärr.

Permalänk
Samsung Sverige

Njae, jag skulle inte säga att du endast kan byta glaset. Det är ju möjligt vilket diverse källor påpekat men troligen mer pilligt än nödvändigt för gemene man är jag rädd för

Med andra ord så kostar en ny, billigare telefon lika mycket idag som ett skärmbyte skulle kosta, tyvärr.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung