Permalänk
Medlem

iPhone 13 Pro skal

Tjena boys,

Precis gått över från Samsung till iPhone nu och fan kamera bumpen är inte och leka med. Behöver något nice skal till mobilen, har kollat Inet & webhallen på deras produkter men finns inga recensioner. Vilka är bra nu för tiden? Vill ändå ha något som inte är allt för klumpigt, bra grepp & skön/satisfying side buttons.

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Ringke Onyx, bra grepp och känns robust utan att vara klumpig.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte iPhone men jag kör alltid Spigen skal till mina telefoner. Mitt favoritskal är "Spigen Rugged Armor" och dem finns typ till alla modeller

Permalänk
Medlem

Har också gått från Samsung till iPhone 13 xD

Jag har kört Otterbox i alla tider även nu med iPhone 13 jag tycker dom är bra .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Jag kör ett tunt skal från Nudient till min iPhone X. Om jag köper 13 Pro planerar jag att fortsätta med det. Tunt med schyst grepp. Billigt också (~300kr). Inget mer knussel än så

https://www.nudient.com/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det är bumpen så enorm på Pro att inte ens Apples egna skal är nog tjockt på baksidan för att bumpen inte ska sticka ut, så du måste ha ett skal med ganska så rejält tjock baksida om du inte vill att bumpen ska sticka ut.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av okkivas:

Kan rekommendera Ringke Onyx, bra grepp och känns robust utan att vara klumpig.

+1. Har det skalet till min S21 och är riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Som jag förstått det är bumpen så enorm på Pro att inte ens Apples egna skal är nog tjockt på baksidan för att bumpen inte ska sticka ut, så du måste ha ett skal med ganska så rejält tjock baksida om du inte vill att bumpen ska sticka ut.

Den sticker inte ut över skalet, men linserna är på samma nivå som bumpen, vilket det inte var tidigare.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det blir Mujjo för mig. Har bra erfarenhet av Spigen också.

Permalänk
Avstängd

Själv vill jag även ha skärmen väl skyddad så kör med ett plånboksfodral. Blir lite klumpigt men men är värt det. Har aldrig haft sönder någon skärm i telefonen.

https://idealofsweden.com/p/magnet-wallet-plus-iphone-13-pro-...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Blev ett apple silicon för min del, skönt att hålla i men inte så bra skydd för kamerasystemet.

Vilket skyddsglas rekommenderas i djungeln av tillverkare?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Sena Ultraslim till min iPhone 4 som jag gillade skarpt.
https://www.senacases.com
På den tiden kunde man beställa det direkt från Apple-butiken.
Försöker få tag i ett till min 13 Pro nu men det går inte att lägga en pre-order utan man kan bara "join waitlist", vilket jag gjort tre gånger nu men varje gång jag ser ett mail från dem att det går att beställa så är de slut och enda alternativet är att gå med i väntelistan igen.

Permalänk
Medlem

E de värt med ett Apples eget "leather case" för 700 riksdaler? Enligt reviews på youtube verkar det få godkänt.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

https://dbrand.com/

Behöver inte säga så mycket mer än så, du kommer inte hitta ett bättre skal än Dbrands Grip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag kör ett tunt skal från Nudient till min iPhone X. Om jag köper 13 Pro planerar jag att fortsätta med det. Tunt med schyst grepp. Billigt också (~300kr). Inget mer knussel än så

https://www.nudient.com/

Köpte ett nudient thin v3 till min 13 Pro men trist nog är alignmenten usel för både sidoknapparna och hålen till högtalare och mic. Ligger knasigt och man ser metallen från ramen genom hålen. Förhoppningsvis bara ett defekt ex och inte ett genomgående fel på serien.

Greppkänslan är dock 10/10.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Apple midnight leather case till min 13 PM men returnerade det och köpte ett från Decoded istället.
(Midnight var blått och inte svart som jag trodde)
Det känns som att lädret i Decoded är finare och passformen är tom. bättre då det sitter stadigare. Supernöjd med det.

https://skalhuset.se/mobiltillbehor/apple/iphone-13-pro/iphon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Jag köpte ett Apple midnight leather case till min 13 PM men returnerade det och köpte ett från Decoded istället.
(Midnight var blått och inte svart som jag trodde)
Det känns som att lädret i Decoded är finare och passformen är tom. bättre då det sitter stadigare. Supernöjd med det.

https://skalhuset.se/mobiltillbehor/apple/iphone-13-pro/iphon...

Ser nice ut och bra pris här https://www.skyddis.se/product/14223/decoded-iphone-13-magsaf... dock känner jag inte till sidan. Jag vet tråden handlar om PRO men..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

E de värt med ett Apples eget "leather case" för 700 riksdaler? Enligt reviews på youtube verkar det få godkänt.

Värt det, vet man bara själv, jag kör alltid Apple läderskal, gör det dom ska, passar bra och känns helt ok. Sen är det ju levande material, så de får ju "patina" över tid, de ljusare mer än de mörka o.s.v.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Köpte ett nudient thin v3 till min 13 Pro men trist nog är alignmenten usel för både sidoknapparna och hålen till högtalare och mic. Ligger knasigt och man ser metallen från ramen genom hålen. Förhoppningsvis bara ett defekt ex och inte ett genomgående fel på serien.

Greppkänslan är dock 10/10.

Trist! Har ett som bör dimpa ner i brevlådan imorgon. Telefonen i sig tycks dock vara 2-3 veckor bort. :/

Återkommer med recension. Har varit väldigt nöjd med Thin till min X.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Trist! Har ett som bör dimpa ner i brevlådan imorgon. Telefonen i sig tycks dock vara 2-3 veckor bort. :/

Återkommer med recension. Har varit väldigt nöjd med Thin till min X.

Fick ett nytt likadant case idag med exakt samma problem. Knapparna linar inte upp och man ser metall genom hålen till högtalaren. Måste vara en genomgående designmiss i produktlinjen, ser inte ut som att kamperahumpen riktigt passar i hålet som är utskuret för det. Får leta vidare efter ett annat skal...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://dbrand.com/

Behöver inte säga så mycket mer än så, du kommer inte hitta ett bättre skal än Dbrands Grip.

Var sugen på detta men har inte läst någonting positivt (verkligen inte en enda review på Google eller youtube).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fick ett nytt likadnat case idag med exakt samma problem. Knapparna linar inte upp och man ser metall genom hålen till högtalaren. Måste vara en genomgående designmiss i produktlinjen, ser inte ut som att kamperahumpen riktigt passar i hålet som är utskuret för det. Får leta vidare efter ett annat skal...

Meh, shit vad dåligt! Tråkigt att de tabbat sig med denna.

Jag väntar fortfarande på min 13 Pro, så jag har inte kunnat testa än. Men låter ju inte som att man ska hoppas på för mycket.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Var sugen på detta men har inte läst någonting positivt (verkligen inte en enda review på Google eller youtube).

Jag skulle rekommendera att kolla deras twitterkonto då det är där dom delar med sig av vad deras kunder har att säga. Jag har primärt bara använt deras Grip skal på 5 telefoner och till min senaste telefon så köpte jag 2 Grip skal då dom är så sjukt grymma, behagliga att hålla i, du känner en ordentlig trygghet då skalet är så greppvänligt. Jag använde deras gamla version av Gripskalet till min gamla note 10 plus som gick sönder, skickade ett mejl till dom med bilder och drygt 2 veckor senare fick jag ett helt nytt utan kostnad. För ynka 400kr så kommer du inte få ett bättre skal det kan jag garantera dig, inget som skyddar lika bra iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leimone:

Tjena boys,

Precis gått över från Samsung till iPhone nu och fan kamera bumpen är inte och leka med. Behöver något nice skal till mobilen, har kollat Inet & webhallen på deras produkter men finns inga recensioner. Vilka är bra nu för tiden? Vill ändå ha något som inte är allt för klumpigt, bra grepp & skön/satisfying side buttons.

Vad rekommenderar ni?

När jag skaffade iPhone 12 Pro Max satsade jag på Quad Lock, den laddaren gav upp efter ett halvår. Liknande är SP Connect.

Nu kör jag Apples egna Silikon-MagSafe-skal och Belkin BOOSTCHARGE PRO, kunde inte vara mer nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag skulle rekommendera att kolla deras twitterkonto då det är där dom delar med sig av vad deras kunder har att säga. Jag har primärt bara använt deras Grip skal på 5 telefoner och till min senaste telefon så köpte jag 2 Grip skal då dom är så sjukt grymma, behagliga att hålla i, du känner en ordentlig trygghet då skalet är så greppvänligt. Jag använde deras gamla version av Gripskalet till min gamla note 10 plus som gick sönder, skickade ett mejl till dom med bilder och drygt 2 veckor senare fick jag ett helt nytt utan kostnad. För ynka 400kr så kommer du inte få ett bättre skal det kan jag garantera dig, inget som skyddar lika bra iaf.

Hur funkar det att beställa från dbrand, tillkommer inte moms och tull?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hur funkar det att beställa från dbrand, tillkommer inte moms och tull?

Jo men det är inte så dyrt, senaste beställningen gick på 93 usd och då gick moms och tull på 114kr, lätt värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jo men det är inte så dyrt, senaste beställningen gick på 93 usd och då gick moms och tull på 114kr, lätt värt!

Drygt 800kr för ett gummiskal? Låter jäkligt dyrt i mina öron... 😶

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Använder inte skal, men hade jag köpt ett så hade det nog blivit: https://www.peakdesign.com/products/everyday-case

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Drygt 800kr för ett gummiskal? Låter jäkligt dyrt i mina öron... 😶

Jag köpte 2 skal ink 2(Ett va en MKHB edition) skins och ett skin till min Apple Pencil 2, ett skal ink ett vanligt skin kostar 39USD

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mordekai:

När jag skaffade iPhone 12 Pro Max satsade jag på Quad Lock, den laddaren gav upp efter ett halvår. Liknande är SP Connect.

Nu kör jag Apples egna Silikon-MagSafe-skal och Belkin BOOSTCHARGE PRO, kunde inte vara mer nöjd.

Menar du att Quadlock är keff? Jag har en uppsättning grejjor till bilen som jag ska hämta ut senare idag, hade tänkt ersätta min Brodit-hållare som inte tar skal. Min förhoppning var att jag skulle kunna skaffa deras ekosystem över tid så jag har hållare lite varstans och kan koppla mobilen där det behövs.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield