Asus och Noctua lanserar Geforce RTX 3070 Noctua Edition

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av eXeem:

Vilka fläktar används? Två st NF-A12x25 eller ser dom bara snarlika ut?

Edit: hög tid för mig att börja läsa artiklarna

Bra tips!

Men ja, det är två stycken NF-a12x25 dom har slängt på vilket jag tyckte var sjukt roligt. Inte modifierat ramen eller något utan bara slängt på som dom är, dock med modifierad fläktkurva.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av UndaC:

….
Zzzzzz

………..

Passa dig den 30e

"Jag tog med mig fjärrkontrollen ut till bilen och körde en sväng... det gick ju inte alls att ändra trafiklyset från grönt till rött, är det fel på min fjärrkontroll?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ingen RF-modulator. Hard pass.

Jag har en RF mod till min gamla Amiga 500 liggandes, du kanske kan getto modda in det på din GPU

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av UndaC:

Ingen RF-modulator. Hard pass.

Ingen flux-capacitor. Pass!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om Asus fixar en liknande utbyteskylare till mitt 3080 skulle det sitta som en fläskläpp.

Permalänk
Medlem

För dom köpsugna: köp!*

*Meddela mig

Permalänk
Medlem

Detta samarbetet MÅSTE fortsätta. På riktigt.

Nästa gång jag byter grafikkort är säkert om 2 år eller nånting, och då MÅSTE det vara ett Noctua-kort nu när jag vet att det är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Bra tips!

Men ja, det är två stycken NF-a12x25 dom har slängt på vilket jag tyckte var sjukt roligt. Inte modifierat ramen eller något utan bara slängt på som dom är, dock med modifierad fläktkurva.

Absolut hoppas det kommer fler modeller iaf till gtx 4000 serien samt AMD. Tror sjukt många är taggade till att använda noctua 👍😀

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av eXeem:

Absolut hoppas det kommer fler modeller iaf till gtx 4000 serien samt AMD. Tror sjukt många är taggade till att använda noctua 👍😀

Hoppas verkligen på det också! Sjukt roligt samarbete som jag gissar är ganska lyckat också sett till prestanda. Har inget kort än men gissar bara att det är rätt vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Inte enligt Prisjakt: 10,5k och uppåt är normalpris.
Lyckas de få ut detta i butikerna och inte direkt sälja slut för 9k kommer de sälja massor (i förhållande till konkurrenterna)!

Men enligt Nvidia.com ska de ju bara kosta 5600...

Bilden är dagsfärsk... och Nvidia har inget trollface.jpg underst.

Permalänk
Medlem

Böh, får inte in det i nr200p, annars hade jag jagat ett. Gud så snopet. Mätte på mitt nuvarande 3070 och förstår inte redigt varför det blir så pass som 87mm. Får bli att modda det här när jag samlat mod. Är det någon som kan råda en demontering av palit 3070 gamerock så hade det varit jefligt uppskattat haha.

Permalänk
Medlem

Att vertikalmontera ett 4-slotskort blir en utmaning men man vill ju se den bistra ugglan! Priset på kortet är bara början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Har ens grafikkort DVI idag?

En del i instegssegmenten samt mittsegmenten har väl men high end har i princip bara hdmi och DP.

Jag kör DVI faktiskt, men det är bara tills den här skärmen tackar för sig. MSI GTX 1060 + QNIX QX2710

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Kraftig coil whine (3 min 12 sek).
Vem vill ha en tyst grafikkort där man hör elektroniskt missljud istället.

Sitter kvar på mitt rtx 2070 som har minimalt coil whine.
Har testat två rtx 3070 men dom åkte tillbaka pga coil whine.