Twitch Leak, källkod, Streamer $$ och annat

Permalänk
Medlem

Twitch Leak, källkod, Streamer $$ och annat

Länk till reddit

Disclaimer: Jag har inte satt mig in i det och jag antar att nyhetsredaktioner kikar in situationen just nu, men det kan väl vara bra att byta lösenord kanske

Permalänk
Medlem

Wow. Vet inte vad mer man kan säga.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Med dessa summor är det inte konstigt att så många försöker/drömmer om att skapa sig en karriär som "streamer" o_0

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Yepp, jag nöjer mig med att vara en "Grumpy Old Metalhead" och hytta lite med näven

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Keeper of the Bamse

Detta kommer spåra ur rejält, hehe. Surt att få hela kodbasen stulen. Vet vi något om hur läckan gick till? En s.k. "disgruntled employee" månne?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Sköna årslöner!

Permalänk
Medlem

Siffrorna på Twitter är inte korrekta. Finns en pastebin med rättade siffror. Oavsett väldigt höga siffror men inte lika.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag passade på att byta lösenord och lägga till 2FA.

Permalänk
Medlem

Jag har två faktor överallt där man kan. Säkrare och man slipper oroa sig lika mycket när en sådan nyhet kommer ut.

Till skillnad från *host host* SweC.

Källa https://haveibeenpwned.com/

SweClockers.com: In early 2015, the Swedish tech news site SweClockers was hacked and 255k accounts were exposed. The attack led to the exposure of usernames, email addresses and salted hashes of passwords stored with a combination of MD5 and SHA512.
Compromised data: Email addresses, Passwords, Usernames

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu finns det en nyhet om det på framsidan. Tog mig även friheten att koppla på den här tråden till nyheten!

Permalänk

Mitt lösenord ligger ute sen innan... Tråkigt med alla läckor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Lego Master

Jag är mest förvånad över att jag inte känner igen en enda streamer före Shroud tror jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har valt fel karriär, ser jag...
Aja, dags att byta lösenord.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Med dessa summor är det inte konstigt att så många försöker/drömmer om att skapa sig en karriär som "streamer" o_0

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Yepp, jag nöjer mig med att vara en "Grumpy Old Metalhead" och hytta lite med näven

Folk kollar ju på så mycket annat som andra utövar, typ fotboll osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag har två faktor överallt där man kan. Säkrare och man slipper oroa sig lika mycket när en sådan nyhet kommer ut.

Till skillnad från *host host* SweC.

Källa https://haveibeenpwned.com/

SweClockers.com: In early 2015, the Swedish tech news site SweClockers was hacked and 255k accounts were exposed. The attack led to the exposure of usernames, email addresses and salted hashes of passwords stored with a combination of MD5 and SHA512.
Compromised data: Email addresses, Passwords, Usernames

Najs, då har de ditt mobilnummer också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Med dessa summor är det inte konstigt att så många försöker/drömmer om att skapa sig en karriär som "streamer" o_0

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Yepp, jag nöjer mig med att vara en "Grumpy Old Metalhead" och hytta lite med näven

Vadå tittar inte du på Championsleague? Folk som kickar fotboll som du kan kolla på kammar hem fantasisummor årligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SellahiR:

Vadå tittar inte du på Championsleague? Folk som kickar fotboll som du kan kolla på kammar hem fantasisummor årligen.

För att lägga mig i; nope.
Publiksporter intresserar mig icke, e-sport eller klassiska.

Folk får gärna utöva sport, för allt i världen rör på er! Men att sitta på sin egen röv och glo på andra medan de utövar nån slags sport känner jag är helt meningslöst.

Däremot kan jag gärna sitta och kolla på en lite mer chill stream, där man kan chatta med streamern och få lite utbyte och interaktion.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Sjusovarn

Enligt flera så finns inte allas användaruppgifter på vift, utan de som åkt med är mer oavsiktliga. Men vem vet vad som åker med i Part 2.

https://twitter.com/tomwarren/status/1445710439309062147?s=20

Permalänk
Medlem

Med alla pengarna de där streamarna drar in så är det fortfarande helt för mig, obegripligt hur mycket pengar folk donerar utöver subscribes.. Kanske folk börjar inse nu när dessa siffror går public att deras 5$ donationer inte ens är kaffepengar för en framgångsrik streamer.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Med dessa summor är det inte konstigt att så många försöker/drömmer om att skapa sig en karriär som "streamer" o_0

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Yepp, jag nöjer mig med att vara en "Grumpy Old Metalhead" och hytta lite med näven

Och här räknas inte donationer som inte sker genom twitch med heller.

Permalänk

Fan illa jag som precis länkade mitt twitch konto till mitt steam konto för twitch drops, behöver jag oroa mig?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För att lägga mig i; nope.
Publiksporter intresserar mig icke, e-sport eller klassiska.

Folk får gärna utöva sport, för allt i världen rör på er! Men att sitta på sin egen röv och glo på andra medan de utövar nån slags sport känner jag är helt meningslöst.

Däremot kan jag gärna sitta och kolla på en lite mer chill stream, där man kan chatta med streamern och få lite utbyte och interaktion.

Ahaja okej, mmm, där ser man. 🤔

Permalänk
Medlem

Illa.
Har själv inget Twitch konto (varken som streamer eller tittare).
Men kan tänka mig att de som streamar inte gillar att få sina lösenord och donationsinformation läckt.

Finns väl en och annan användare som donerat massa pengar till streamers som troligtvis kan tycka det är jobbigt om det kommer ut i samband med kontaktuppgifter och namn och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Med dessa summor är det inte konstigt att så många försöker/drömmer om att skapa sig en karriär som "streamer" o_0

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Yepp, jag nöjer mig med att vara en "Grumpy Old Metalhead" och hytta lite med näven

Du har nog helt missat samhället senaste 50 åren (tbh 1000 år, romarriket hade samma saker fast utan el) om du tror Twitch går ut på att se folk spela spel

Det är typ 5 pers på den där listan som är stora för att de är bra på spel. Resten är personligheter och vissa där säljer enbart porr.

Det är nutidens dramakändisar, istället för att bli stora på TV3, TV5, MTV osv så är de här.
Det är en personlighet folk ser, i många fall en helt planerad show.

Äldre personer läser Damtidning, HäntExtra, snackar hos frisören, ser Paradise hotel, Big Brother osv. Personer under 30 sitter på Twitch och gör samma sak.

För att inte tala om hur folk följer t.ex Fotboll. Fan exakt samma sak.

Men om du vill ha grunden till att det är stort läs detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Parasocial_interaction

Skrivet av dlq84:

Och här räknas inte donationer som inte sker genom twitch med heller.

Eller patreon, onlyfans, merch, sponsorer. Subs är för många en liten del av inkomsten. Flera på den där listan drar in miljoner dollar per månad.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lösenorden på twitch lagras?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Hur det har blivit så populärt att se andra spela har jag en aning svårt att förstå.
Tips och tricks - absolut, men att bara titta på... för att inte tala om alla dessa "subs" etc.

Ja ingen skulle någonsin bara sitta och KOLLA när någon annan spelar något. LOL.

Helt orelaterat: När började fotbolls VM sa vi?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

känns mer oroligt om man använt deras service nångång och den sparar kort info.
jeebus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Med alla pengarna de där streamarna drar in så är det fortfarande helt för mig, obegripligt hur mycket pengar folk donerar utöver subscribes.. Kanske folk börjar inse nu när dessa siffror går public att deras 5$ donationer inte ens är kaffepengar för en framgångsrik streamer.

Tror få är förvånade över att toppen tjänar pengar utan snarare är detta talande hur tuff branschen är. I januari hade Twitch ca 10 miljoner aktiva streamers. Den på plats 10 000 har de senaste två åren dragit in ca 8300 kr i månaden före utgifter, skatt och pension. $5 gör stor skillnad för väldigt många.

Permalänk
Medlem

En olycka att own3d inte blev större än justintv back in the days.

Permalänk
Medlem

Är på Twitch för att dra in drops för WOWS. Thats all...

Kört med 2FA ganska länge nu så är inte orolig... ingen kommer åt mina 0 pengar där..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Homdax:

Är på Twitch för att dra in drops för WOWS. Thats all...

Ja men då är väl ditt wow konto linkat till twitch, jag byte lösen på mitt steam nu som var linkat, ska man ta bort länkning till twitch nu?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none