3070 från Sweclocker Eventet? Var fan är de?

Permalänk

3070 från Sweclocker Eventet? Var fan är de?

Goda Sweclocker läsare, Inet hobbister och andra nissar.

Jag var en av de lyckliga som hann köpa ett 3070 kort från Inet under eventet med Sweclocker där kort blev släppta för ett rimligt pris, tyvärr översåldes korten och såklart hamnade en tapper skara av oss i kö. Detta är rimligt med tanke på priset och antalet tittare, under livestreamen får vi reda på att det ska ta typ 1 vecka eller kanske till slutet av månaden för att korten ska komma in för oss som står i kö. Ok tänker jag, det kan jag stå ut.

Men nu sitter jag här 1 månad senare och med en lagerstatus på 3 Februari 2022, som uppdateras varje dag, för att lägga till 1 dag.

Hur fan ska jag som kund veta om jag får varan och hur fan ska jag veta om när den någonsin kommer?

Hur kan man på livestreamen sitta och säga 1 vecka till 1 månad. När faktumet är att den kanske aldrig kommer. Även sitter de och säger att man ska hålla beställningen för korten kommer "Snart™", detta är inte en jävla aktie jag har köpt för fan.

Inte ens supporten på Inet vet när den kommer, eller vet varför det skjuts upp dag efter dag.

Tack.

Nu: Gib GPU

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur leveranser sett ut de senaste... 18 månaderna är det knappast underligt att inte heller Inet kan sia om leveransdatum, även om de hemskt gärna vill.

Att hålla kvar din beställning är väl också rimligt om du inte hittar ett alternativ. Hade Inets system fungerat hade du inte kunnat lägga din order alls, men nu fallerade det och Inet valde att låta era ordrar ligga kvar istället för att avbryta dem. Det är väl inte helt orimligt att kundtjänsten kanske kan ordna till någon alternativ lösning om det drar ut på tiden?

Det är ju inte direkt en situation någon part önskar, men det är så läget ser ut.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Även jag sitter och väntar på mitt 3070 (beställde Gigabyte Eagle). Men jag kan inte minnas att Inet sagt det skulle ta en viss tid så som en vecka till en månad. Det som blev sagt var väl snarare att dom såg ett ljus i att antalet inleveranser som skulle ske inom kommande veckor. För det var väl den information som fanns tillgänglig vid det tillfället.

Visst suger det att inte fått sitt kort än, efter snart två månader. Men samtidigt så är det så verkligheten ser ut idag. Det är ingen som vet eller kan lova att X eller Y. Om inte leverantören kan tillhandahålla någon information om läget så är det ju svårt för support/kundtjänst att veta något och kunna förmedla det vidare till oss konsumenter.

För min del så har @inet erbjudit mig att byta (utan extra kostnad) till ett MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC LHR för ett tag sedan som dom hade fått in i lager. Men jag tackade nej till det erbjudandet då jag vill ha någon modell med tre fläktar.