Netflix höjer priset i Sverige

Permalänk
Medlem

Klart dem måste höja priset. När deras investering i Seinfeld, på 4 miljarder, nu går igenom så att dem är ensamma om att ha den i sitt utbud.
Visst det finns några roliga avsnitt, men många är ju inte roliga alls, och med tanke på hur många gånger serien rullat på vanlig TV, så har man ju sett serien flera gånger om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciccipop:

Klart dem måste höja priset. När deras investering i Seinfeld, på 4 miljarder, nu går igenom så att dem är ensamma om att ha den i sitt utbud.
Visst det finns några roliga avsnitt, men många är ju inte roliga alls, och med tanke på hur många gånger serien rullat på vanlig TV, så har man ju sett serien flera gånger om.

Ja, fast Seinfeld var före sin tid och det finns en anledning till att den gått på så många repriser genom 3 decennier.

När man dessutom förstår att det handlar om en sitcom som kom ut på 90 talet och håller nivå än idag, ja då inser man att det är något specielt med serien.

Om någon frågar mig vilken är min favoritserie så måste jag säga Seinfeld varje gång utifrån respekt och hur många gånger jag sett på den.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Multi monitor netflix

Netflix 4k har problem att köra 4k om man har olika upplösningar på flera skärmar. Även om fönstret körs på en 4k skärm. De hårdkodar black bars på vissa av sina strömmar. Ser på en 21:9 bredskärm.... sagan om ringen. Som är filmad i 21:9. Så har du svarta kanter på 4 sidor istället för en fylld bildskärm... Kundtjänst vet inte ens vad en black bar är heller.... O nu höjjer de priset... Usch!!! Dom borde erbjuda 480p versionen gratis. Vem fan lockas betala för vhs kvalitet? Dom gräver sin grav när dom höjer priset innan dom höjer kvaliteten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Sedan har jag också 3 parasiter som sitter på mitt Netflix, hur gör ni andra? Slänga ut dem och se om de betalar? Känns ju inte som att man kan ta och säga upp sitt abb och sedan att 4 kompisar startar ett nytt? Då försvinner ju hela ens "Min Lista" och alla tummar och filmförslag, vilka ofta är rätt spot on, Netflix Ai har ju lixom lärt känna mig nu.

Eh snyltare? Klart man delar med vänner men alla betalar för sig. Jag har en excel i google docs där jag noterar varje inbetalning och håller koll på skulder. Visst är administrationen från min sida en liten ansträngning och man är för snäll för att ta betalt extra för det.

Skulle någon inte visa villighet att betala trots återkommande förfrågan (max 3 försök) skulle jag byta lösenord och meddela dom andra det nya. Sen hade jag aldrig mer pratat med personen tills skulden var betald.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du får gärna förklara på vilket sätt låser de in folk? Man betalar per månad, man är fri att avsluta när man vill. Har du köpt hårdvara som bara fungerar med Netflix?

Har en Netflix knapp på min sony tv fjärrkontroll. Räknas det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Har en Netflix knapp på min sony tv fjärrkontroll. Räknas det?

Hade du haft en Samsung eller LG så hade det kunnat räknas. Sorry.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Netflix paketerar 4k med 4 användare.
Gör om paketeringen av tjänsterna istället.

Varför ska man ha möjligheten att dela med 4 pers bara för att man vill avnjuta 4k?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Har en Netflix knapp på min sony tv fjärrkontroll. Räknas det?

Tror nog att de (NF) eller snarare deras abonnenter betalar en hel del för dessa dedikerade knappar, har dem på mina sony, oppo och chrome cast enheter.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Inte om priset, men kommande skatt för Netflix kanske? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/z78m71/det-ar-dags-att-sv...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Meanwhile kostar disney+ 69kr med UHD och Dolby vision.

Nja, 89kr tar dom numera, även för oss som va med tidigt på tåget får börja pröjsa nya avgiften.

Annars tycker jag det gnälls väldigt mycket överlag i den här tråden, tycker Netflix har väldigt bra utbud och flera utav deras egenproducerade serier och filmer är väldigt bra. Visst är det trist att vissa titlar försvinner och att de inte alltid har kompletta trilogier t.ex. av filmer vilket är väldigt underligt men antar att det har med rättigheter att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Netflix 4k har problem att köra 4k om man har olika upplösningar på flera skärmar. Även om fönstret körs på en 4k skärm. De hårdkodar black bars på vissa av sina strömmar. Ser på en 21:9 bredskärm.... sagan om ringen. Som är filmad i 21:9. Så har du svarta kanter på 4 sidor istället för en fylld bildskärm... Kundtjänst vet inte ens vad en black bar är heller.... O nu höjjer de priset... Usch!!! Dom borde erbjuda 480p versionen gratis. Vem fan lockas betala för vhs kvalitet? Dom gräver sin grav när dom höjer priset innan dom höjer kvaliteten....

Upplösning är inte hela sanningen heller. 480p ser bättre ut på Netflix än vad 720p gör på HBO Nordic pga deras låga bitrate, sen har Netflix 5.1 ljud även på SD innehåll.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Saftig ökning, får se över abonnemanget men sen känner man sig ganska låst också då familjen använder det. Undrar när dom spräcker 200kr gränsen för Premium som jag har.

Snart, om detta skatteförslaget går igenom.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/z78m71/det-ar-dags-att-sv...

Netflix lär inte avstå från vinster för att betala skatt,
det blir kunderna som får betala.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xelfeir:

Netflix 4k har problem att köra 4k om man har olika upplösningar på flera skärmar. Även om fönstret körs på en 4k skärm. De hårdkodar black bars på vissa av sina strömmar. Ser på en 21:9 bredskärm.... sagan om ringen. Som är filmad i 21:9. Så har du svarta kanter på 4 sidor istället för en fylld bildskärm... Kundtjänst vet inte ens vad en black bar är heller.... O nu höjjer de priset... Usch!!! Dom borde erbjuda 480p versionen gratis. Vem fan lockas betala för vhs kvalitet? Dom gräver sin grav när dom höjer priset innan dom höjer kvaliteten....

Jag jobbade på Netflix kundtjänst ett tag och det förvånar mig inte. Man får så gott som ingen utbildning i det tekniska förutom de felsökningsguider som finns öppet på deras hemsida.

Man kunde lyfta saker till "tier 3" i USA, men det gör ju aldrig någon skillnad. Vi brukade skämta om det och kallade förslagsformulären för svarta hålet. Det enda förslaget jag någonsin fick genom var att de la upp Sharknado

Permalänk
Inaktiv

Kommer att säga upp mitt abonnemang.
Netflix var bra förut och säkert OK om du aldrig haft det innan, men på senare år har de övergått till att fokusera på sina egna filmsläpp som enbart är predikande dynga. Otroligt att jag har gått med på att betala för allt skit som släppts så här långt, känner mig smutsig. Prishöjningen är bara droppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dexters:

Nu börjar det bli dags för mig att överväga att stänga ned Netflix eller bara betala någon månad här och där. 180 spänn för en streamingtjänst, nej, där är gränsen nådd. I alla fall för mig.

Särskilt med tanke på att Netflix har stor konkurrens på marknaden.

Så gör jag redan och när jag kollat klart på det jag är intresserad av så byter jag till en annan streamingtjänst eller inte har någon alls

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciccipop:

Klart dem måste höja priset. När deras investering i Seinfeld, på 4 miljarder, nu går igenom så att dem är ensamma om att ha den i sitt utbud.
Visst det finns några roliga avsnitt, men många är ju inte roliga alls, och med tanke på hur många gånger serien rullat på vanlig TV, så har man ju sett serien flera gånger om.

4 miljarder för en show om ingenting är ändå inte så illa pinkat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Tyvärr gäller det priset bara för befintliga kunder och inte om man vill byta från tex Netflix till HBO.

Kunde man inte få en gratismånad på HBO Nordic tidigare? I sådana fall är det väl bara att registrera sig där och köra på i 17 dagar tills det går till HBO Max. Eller tänker jag fel nu?

Skrivet av mpat:

EU som helhet har ingen sådan regel, även om det har diskuterats. Frankrike har sådan regel, och även om det inte är absolut krav så är effekten ändå att Netflix följer det för att få vissa fördelar (i korthet: de får släppa sina filmer på bio och sin egen tjänst samtidigt). Resultatet är Emily in Paris och Lupin och säkert mer sånt.

Finns dock
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/MEMO_18...

Citat:

Under the new rules, TV broadcasters will continue to be obliged to broadcast at least 50% share of European works (including national content) in viewing time. Video-on-demand services – which already have to promote European works under current rules – are subject under the revised Directive to more specific obligations: they need to ensure at least 30% share of European content in their catalogues and should give a good visibility (prominence) to European content in their offers.

Permalänk
Medlem

Ok, vi kanske pratar förbi varandra lite. Det som sägs där är att det måste finnas en massa europeiskt innehåll i katalogerna, inte att de måste producera nytt. Netflix kan lägga upp alla Åsa-Nisse om de vill för att uppfylla kravet, och det kostar inte en spänn om ingen tittar på dem. De franska reglerna är mycket tuffare, och talar om att Netflix måste producera nytt material i Frankrike om de skall få vissa fördelar i releasefönster.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Herregud vad de ökar. 179kr för Netflix som bara tappar materiel kontra konkurrenter är sjukt dyrt.
Hade vi kunnat se allt (inkl US, Aus, UK) så hade det varit mer värt det men massvis är region locked.

Det roliga är ju att från början skulle netflix vara mindre låst än övriga aktörer. Men det blev ju inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

All låsning behöver inte ske på hårdvarunivå. Jag menar att det blir en inlåsning på "koka grodan"-viset. Man erbjuder först en vettig tjänst till ett vettigt pris enligt de som betalar för tjänsten, och höjer sedan priserna successivt långt mer än KPIF befogae, och folk "måste ha" så de betalar.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Oftast så säger de att utbudet har ökat så nu måste de höja priset.

Men ta en titt på Microsoft och deras game-pass.
Där har utbudet ökat rätt bra skulle jag säga och för deras grundabonnemang så är det fortfarande samma pris.

Sedan ser vi tyvärr liknande upplägg när det kommer till spelvärlden.

Rockstar skall ha sin butik och sin launcher.
Fler hakar på och gör samma sak och drar bort sina spel från Steam.

Steam är inte guds gåva för spelutvecklare och det vet jag, men det är en förbannat bra samlingsplats för oss som spelar.

Samma upplägg hade jag velat se när det kommer till streaming, varför inte gå ihop med varandra och samla allt under samma paraply.

Det hade underlättat något brutalt istället för som det är nu när man nästan får skriva ner alla hemsidor som har det material man vill se.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Samma upplägg [som Steam] hade jag velat se när det kommer till streaming, varför inte gå ihop med varandra och samla allt under samma paraply.

Det hade underlättat något brutalt istället för som det är nu när man nästan får skriva ner alla hemsidor som har det material man vill se.

Jag håller med om att det vore väldigt smidigt om allt fanns på samma ställe, men nu har vi många aktörer som alla hoppas att de skall få en del av kakan. Ett par av operatörerna kommer försvinna när ägarna tröttnar på att pumpa in pengar i en förlustverksamhet, men jag tror aldrig vi kommer få se allt-på-ett-ställe.

I andra delar av samhället är du så van vid att det fungerar så här att du inte ens ställer frågan varför det inte bara finns en klädbutik med alla klädesmärken? Eller, varför finns inte bara en bilhandlare, med alla bilmärken och som både säljer personbilar och lastbilar?

Spotify brukar tas som ett exempel på en plats med "allt" innehåll och det beror till stor del på att Spotify var först och kunde teckna avtal med "alla", men även på att skivbolagen inte sålde exklusiva rättigheter på samma sätt som filmbranschen. Filmbranschen sålde först till den biografkedja som betalade bäst, sedan till den kabeloperatör som betalde bäst och slutligen till den TV-station som betalde bäst för rättigheterna att visa ett verk i en viss region, men inom musikbranschen fanns inte försäljningsmodellen att en artists låtar bara skulle få spelas av en viss radiostation. Där handlade det om att sälja skivor och det gynnades inte av att låtarna bara spelades på en radiostation. Det fanns inga pengar att tjäna på exklusivitet.

Visst har det hänt att artister bojkottat vissa tjänster eller släppt sin musik exklusivt på en plattform, men på det stora hela har, tack och lov, "all" musik funnits hos alla operatörer. Men om nu Disney+ visar sig vara ett lyckodrag för Disney, finns då risken att Universal, Sony, EMI, eller Warner börjar fundera på om de är tillräckligt stora för att dra så många abonnenter att de skulle tjäna mer pengar på att strömma själva än att sälja rättigheterna till Spotify och de andra streamingoperatörerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Oftast så säger de att utbudet har ökat så nu måste de höja priset.

Men ta en titt på Microsoft och deras game-pass.
Där har utbudet ökat rätt bra skulle jag säga och för deras grundabonnemang så är det fortfarande samma pris.

Sedan ser vi tyvärr liknande upplägg när det kommer till spelvärlden.

Rockstar skall ha sin butik och sin launcher.
Fler hakar på och gör samma sak och drar bort sina spel från Steam.

Steam är inte guds gåva för spelutvecklare och det vet jag, men det är en förbannat bra samlingsplats för oss som spelar.

Samma upplägg hade jag velat se när det kommer till streaming, varför inte gå ihop med varandra och samla allt under samma paraply.

Det hade underlättat något brutalt istället för som det är nu när man nästan får skriva ner alla hemsidor som har det material man vill se.

/Lifooz

Modellen borde ju vara att man lanserar en tjänst värd priset, och sedan fortsätter leverera en tjänst värd priset, oavsett vad det kostar, men "mycket vill ha mer" som det brukar heta. Högsta möjliga vinst till minsta möjliga ansträngning. Det är trist.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Modellen borde ju vara att man lanserar en tjänst värd priset, och sedan fortsätter leverera en tjänst värd priset, oavsett vad det kostar, men "mycket vill ha mer" som det brukar heta. Högsta möjliga vinst till minsta möjliga ansträngning. Det är trist.

Precis, och mycket vill ha mer konceptet återser vi även i telefonbranschen.
Ta en titt på alla de tillverkare som började smått med riktigt fina priser på stark hårdvara men som sedan ökade priset till nästan det dubbla så snart de blev kända.
Ett exempel på en sådan tillverkare är ju Oneplus.
En av mina vänner var en erly adopter på Oneplus och fick ju en sjukt bra presterande telefon till priset vad Samsungs budgetsegment kostar typ.

Men idag går det inte längre och de kostar i närheten av de större tillverkarna som Apple och Samsung.

Nu är det istället Xiaomi som är det nya Oneplus men det är bara en fråga om lite tid innan de höjer sitt pris de också.

Det enda sättet att få streamingföretagen att gå ner i pris är om folk markerar med plånboken, men det lär inte direkt hända då streaming är bland det smidigaste man kan ha så länge man gillar utbudet hos de man har abonnemang.

För min del har jag Viaplay serier och film, har fått det som "gåva" av min ISP och lär fortsätta prenumerera när min gratisperiod från ISPn gått ut.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Precis, och mycket vill ha mer konceptet återser vi även i telefonbranschen.
Ta en titt på alla de tillverkare som började smått med riktigt fina priser på stark hårdvara men som sedan ökade priset till nästan det dubbla så snart de blev kända.
Ett exempel på en sådan tillverkare är ju Oneplus.
En av mina vänner var en erly adopter på Oneplus och fick ju en sjukt bra presterande telefon till priset vad Samsungs budgetsegment kostar typ.

Men idag går det inte längre och de kostar i närheten av de större tillverkarna som Apple och Samsung.

Nu är det istället Xiaomi som är det nya Oneplus men det är bara en fråga om lite tid innan de höjer sitt pris de också.

Det enda sättet att få streamingföretagen att gå ner i pris är om folk markerar med plånboken, men det lär inte direkt hända då streaming är bland det smidigaste man kan ha så länge man gillar utbudet hos de man har abonnemang.

För min del har jag Viaplay serier och film, har fått det som "gåva" av min ISP och lär fortsätta prenumerera när min gratisperiod från ISPn gått ut.

/Lifooz

Japp. Idag är inte piratkopieringen en "konkurrent" på samma sätt heller. Nog fasen är det smidigare at ladda ner än att hålla på med fysisk media, men med en tjänst är det ju väldigt smidigt så enda konkurrensfördelen som piratkopiering har då är ju just prisrt, så då blir det främst en fråga om ifall man tycker priset är värt smidigheten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

På min tid fick man betala 49 spänn för EN hyrfilm och då fick man gå 35km i 40 minusgrader.. Enkel väg. Sen gjorde man om allt igen när skiten skulle lämnas tillbaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

På min tid fick man betala 49 spänn för EN hyrfilm och då fick man gå 35km i 40 minusgrader.. Enkel väg. Sen gjorde man om allt igen när skiten skulle lämnas tillbaka...

Nu överdriver du allt, jag vill minnas -29.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Inte om priset, men kommande skatt för Netflix kanske? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/z78m71/det-ar-dags-att-sv...

Idioter finns det gott om, idiot-skatt kanske vore nåt? Precis som alla oss andra får kulturskapare se till att producera sådant som folk är villiga att betala för, gör inte jag det så är jag arbetslös och utan inkomst, varför ska andra regler gälla för att man arbetar med ”kultur”? Ja, jag fattar att man är konkurrens-utsatt, men det är även jag som arbetar inom IT, finns en miljarder indier som tävlar om att göra mitt arbete för mindre pengar så jag får fortsätta göra ett bättre jobb än dom annars finns ingen som vill betala för min tid.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Kör numera tre streamingtjänster, Netflix, Viaplay och Disney+. Nu börjar det bli lite väl dyrt med Netflix men det är den tjänst barnen kollar på mest så jag känner inte att jag kommer kunna ta bort det. Kanske att man nedgraderar från dyraste till mellersta alternativet, men det suger ju lite :/

Om det är till barnen tror jag inte det spelar någon roll om det inte är 4k

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Om det är till barnen tror jag inte det spelar någon roll om det inte är 4k

Det är så klart inte endast till barnen. Jag och frugan använder det också, men främst barnen.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Jag har nu sagt upp mitt Netflix, för dyrt.

Visa signatur

En trött jäkel.