Permalänk
Datavetare

Kanske inte världens mest rationella bil... Men som boende i en storstadsregion och med hemmakontor blir det inte speciellt många mil per år körda, så varför inte? Coyote V8 på >400 HP, ger en kul körupplevelse

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Man får helt enkelt gå lite längre när man ska handla men man slipper oftast fula dörruppslag.

Å andra sidan avverkar man väl någon kilometer inne i butiken så då spelar ju några meter extra på väg in ingen roll.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Blev en till sån här.

Denna i mycket bättre skick, färre miltal och lite mindre trimmad. Det sistnämnda kommer snart dock

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Datavetare

Edit: jaha, en YouTube-video som inte fick ligga kvar...

Får ersätta med detta: vad kan gå fel?

Visade sig att den lite begränsade sikten och bilens bredd var största problemet för denna första övningskörningsvända i denna bil, var i alla fall sent och därmed lite trafik...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Tesla Model 3 Long Range. Helt magisk bil

https://i.imgur.com/73QBAml.jpeg

Ser att många reagerat på din parkering och jag vill bara flika om med att du har mitt fulla stöd xD.

Jag ställer mig också alltid långt från alla andra och ytterplats om möjligt precis som du gjort här. Ställer mig också så långt från entrén det går, inte en jävel står där för människans lathet kan man alltid lita på.

Så är risken för idioter som slänger upp dörrar eller risken för föräldrar med ouppfostrade barn minimerad liksom.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Blev en ny bil för min del. Haft den i ca 1 månad nu. Toknöjd!

https://i.imgur.com/wfeSSQR.jpg

Tumbabo tro? Kul med lite bilintresserade nördar i närheten!

Skrivet av raynak:

Mina två lekbilar;

  • Jaguar F-Type V6 (i Sverige) med KW coilovers, kolfibertak, diffspärr, uppgraderade bromsar, tune och manuell växellåda - enda i Sverige tror jag

  • Subaru BRZ (i Japan) med HKS coilovers, HKS oljekylare, HKS grenrör, HKS catback, HKS tune, Advan-fälgar/ däck och diverse andra chassimodifikationer och småuppgraderingar, manuell låda

Har även en VW Passat tjänstebil i Tokyo. Men ingen bild på den.

https://i.imgur.com/SQe6eJF.jpg

https://i.imgur.com/PazTbVZ.jpg

https://i.imgur.com/tCOgtUJ.jpg

https://i.imgur.com/Oj3LjOU.jpg

Och detta ser ut som mina gamla områden i Högis! Ruskigt fin kärra!

Själv är blev det en 530XD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Så du väljer bästa Forden enligt Clarkson, eh? Jag håller nog mer på Hammond här
https://youtu.be/bqQSHbxKPrE

Är inte heller ett så stort fan av MK3:an, väldigt odramatisk körupplevelse, men den går ju inte att jämföra med 5-cylindriga MK2

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Min Cupra Formentor 310

Visa signatur

Kör Cupra | Stockholmare i Småland | Asus ROG Strix B550-F GAMING WI-FI 6 | AMD Ryzen 3700X | EVGA RTX 3070 XC3 Ultra | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3200 | Samsung 980 Pro m.2 | Corsair CX650F White | NZXT | www.marcus-segerros.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Tumbabo tro? Kul med lite bilintresserade nördar i närheten!
Och detta ser ut som mina gamla områden i Högis! Ruskigt fin kärra!

Själv är blev det en 530XD!
https://live.staticflickr.com/65535/51549252903_d878b458cb_c.jpg

Stämmer!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Vachyro:

Min Cupra Formentor 310

Jag älskar allt med den bilen förutom infotainment och ljudanläggningen. Har de patchat den eller förbättrat den i övrigt? Jag provkörde den i vintras, motor, låda, komfort, körkänsla, utrymmen. Alltihop var riktigt trevliga. (Coolt hur blind spot systemet agerade tillsammans med interiörbelysningen) Men jag höll på att få hjärnblödning på infotainment-systemet.

Tillslut föll den på budgeten, men annars hade jag stått ut med UXet tror jag.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag älskar allt med den bilen förutom infotainment och ljudanläggningen. Har de patchat den eller förbättrat den i övrigt? Jag provkörde den i vintras, motor, låda, komfort, körkänsla, utrymmen. Alltihop var riktigt trevliga. (Coolt hur blind spot systemet agerade tillsammans med interiörbelysningen) Men jag höll på att få hjärnblödning på infotainment-systemet.

Tillslut föll den på budgeten, men annars hade jag stått ut med UXet tror jag.

Jag håller med. Mjukvaran har lite skumma saker för sig. Verkar vara bekymmer över hela VW-gruppens bilar vad jag hört. Det kom just en uppdatering, den verkar uppdatera själv över nätet på något vis a la Tesla, men jag har inte hunnit kolla så mycket ännu om det blivit någon förbättring. Får återkomma med en rapport

Visa signatur

Kör Cupra | Stockholmare i Småland | Asus ROG Strix B550-F GAMING WI-FI 6 | AMD Ryzen 3700X | EVGA RTX 3070 XC3 Ultra | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3200 | Samsung 980 Pro m.2 | Corsair CX650F White | NZXT | www.marcus-segerros.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vachyro:

Jag håller med. Mjukvaran har lite skumma saker för sig. Verkar vara bekymmer över hela VW-gruppens bilar vad jag hört. Det kom just en uppdatering, den verkar uppdatera själv över nätet på något vis a la Tesla, men jag har inte hunnit kolla så mycket ännu om det blivit någon förbättring. Får återkomma med en rapport

Mjukvaran i min Seat Leon har fortfarande några irriterande buggar, men det är klart bättre än när den var ny i början av året.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

BMW 135i Coupé 2008. Endast 5500 mil.

Byggd för bana med bland annat KW V3 coils, ställbara topplagringar från Millway, bromsar fram från Lamborghini, bak M Performance, racekoppling från DLI, kontrollarmar från E92 M3. Listan är bra mycket längre. Motormässigt ger den runt 400 kusar. Sjukt rolig leksak!

Någon här som kör time attack?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

https://i.ibb.co/KjfV2gY/IMG-20211016-203558.jpg

BMW 135i Coupé 2008. Endast 5500 mil.

Byggd för bana med bland annat KW V3 coils, ställbara topplagringar från Millway, bromsar fram från Lamborghini, bak M Performance, racekoppling från DLI, kontrollarmar från E92 M3. Listan är bra mycket längre. Motormässigt ger den runt 400 kusar. Sjukt rolig leksak!

Någon här som kör time attack?

Den äldre lilla 1-serie coupen är bland det snyggaste BMW producerat enligt mig! Kör inte Time attack men var och körde Mantorp-park med min focus ST och det var bland de roligaste jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Den äldre lilla 1-serie coupen är bland det snyggaste BMW producerat enligt mig! Kör inte Time attack men var och körde Mantorp-park med min focus ST och det var bland de roligaste jag gjort.

Håller med! Hade jag haft pengarna hade jag köpt en 1M 😎

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Vaxade bilen för 2 veckor sen! Angelwax Enigma Vax såklart!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

https://i.ibb.co/KjfV2gY/IMG-20211016-203558.jpg

BMW 135i Coupé 2008. Endast 5500 mil.

Byggd för bana med bland annat KW V3 coils, ställbara topplagringar från Millway, bromsar fram från Lamborghini, bak M Performance, racekoppling från DLI, kontrollarmar från E92 M3. Listan är bra mycket längre. Motormässigt ger den runt 400 kusar. Sjukt rolig leksak!

Någon här som kör time attack?

Bara track days. Kör med Öhlins R&T, AP Racing Pro 5000, Millways camberplattor och Shirmer (?) bromskylning samt plenum i kolfiber för ljudet skull 😆. I övrigt original... än så länge....

Det var inte du som var på Gelleråsen tidigare i Juni?

Edit: Kom på att skivorna är bytta till Rayland 280mm J-hook samt att däcken, Michelin Pilot Sport Cup 2 (265/35-19 & 295/30-18) sitter på Apex EC-7 (18x9.5ET22 & 18x10.5ET22).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Bara track days. Kör med Öhlins R&T, AP Racing Pro 5000, Millways camberplattor och Shirmer (?) bromskylning samt plenum i kolfiber för ljudet skull 😆. I övrigt original... än så länge....

Det var inte du som var på Gelleråsen tidigare i Juni?

Inte jag, men troligen rätt bil då jag vet att tidigare ägare var där och körde då. 😎

Vad kör du för bil?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Vaxade bilen för 2 veckor sen! Angelwax Enigma Vax såklart!
https://i.imgur.com/TD8W3uM.jpg

Svart är förjävla snyggt när det är rent och väl putsat!
Synd att jag inte alls hade pallat med det själv, hade blivit galen med allt tvättande haha!
Snyggt jobbat!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Inte jag, men troligen rätt bil då jag vet att tidigare ägare var där och körde då. 😎

Vad kör du för bil?

Ah, den lilla detaljen... Har en E92 M3 med V8 som inte skäms för sig trots mediokra 420 hästkrafter på pappret med dagens mått mätt... räcker och blir över ändå.

Vem vet, vi kanske ses någon gång på en bana nära dig!? 😎

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Svart är förjävla snyggt när det är rent och väl putsat!
Synd att jag inte alls hade pallat med det själv, hade blivit galen med allt tvättande haha!
Snyggt jobbat!

Ja så är det ju, polerade bilen för 2 år sen. Nu är den lite skitig igen, men det rinner av enkelt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ah, den lilla detaljen... Har en E92 M3 med V8 som inte skäms för sig trots mediokra 420 hästkrafter på pappret med dagens mått mätt... räcker och blir över ändå.

Vem vet, vi kanske ses någon gång på en bana nära dig!? 😎

Auh! S65! Den är bolt on under min huv, säg till om du smäller så köper jag motorn direkt 😁😁

Har ju Gröndal i Eskilstuna precis runt hörnet här, nybyggd anläggning som är jäkligt ball! Där kommer jag vara och fräsa rätt mycket 😎

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

https://i.ibb.co/KjfV2gY/IMG-20211016-203558.jpg

BMW 135i Coupé 2008. Endast 5500 mil.

Byggd för bana med bland annat KW V3 coils, ställbara topplagringar från Millway, bromsar fram från Lamborghini, bak M Performance, racekoppling från DLI, kontrollarmar från E92 M3. Listan är bra mycket längre. Motormässigt ger den runt 400 kusar. Sjukt rolig leksak!

Någon här som kör time attack?

Jag har kört TimeAttack (TANU) en säsong 2019 i Club med en BMW 130i, men tänker definitivt ställa upp igen för 2022-säsongen! Tycker det är sjukt kul!

Kör du själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Jag har kört TimeAttack (TANU) en säsong 2019 i Club med en BMW 130i, men tänker definitivt ställa upp igen för 2022-säsongen! Tycker det är sjukt kul!

Kör du själv?

Nix, men tänkte eventuellt prova på! Bara hört bra saker om just time attack, känns som om det skulle passa mig. Får se om både jag, bilen och plånboken är redo till nästa säsong 😁

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Blev en Tesla Model 3 Performance. Svinnöjd.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Nix, men tänkte eventuellt prova på! Bara hört bra saker om just time attack, känns som om det skulle passa mig. Får se om både jag, bilen och plånboken är redo till nästa säsong 😁

Ja det kostar ju en liten slant, men det är oerhört skoj! Kan varmt rekommendera! Vill du inte betala för hela säsongen kan du ju testa en helg som wildcard. Skulle isf föreslå en av tredagarshelgerna; Mantorp med King of Mantorp eller Gelleråsen med dubbla rundorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Ja det kostar ju en liten slant, men det är oerhört skoj! Kan varmt rekommendera! Vill du inte betala för hela säsongen kan du ju testa en helg som wildcard. Skulle isf föreslå en av tredagarshelgerna; Mantorp med King of Mantorp eller Gelleråsen med dubbla rundorna.

Tack, det låter smart. Siktar på några trackdays för att köra in mig ordentligt och sen en wildcard plats. Skynda långsamt säger dom. Har lite att göra med bilen först, siktar framför allt på viktreducering och en riktig diff. Känns inte värt att jaga fler hästar då det är svårt att få ner allt i backen som det är och den går sjukt bra redan. 😎

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Tack, det låter smart. Siktar på några trackdays för att köra in mig ordentligt och sen en wildcard plats. Skynda långsamt säger dom. Har lite att göra med bilen först, siktar framför allt på viktreducering och en riktig diff. Känns inte värt att jaga fler hästar då det är svårt att få ner allt i backen som det är och den går sjukt bra redan. 😎

Nej mer motor behöver du inte, lite beroende på vilken klass du vill köra. Om du vill köra Club får du nog de-tune:a till originaleffekt, annars tror jag inte du får köra i klassen. Alternativt kan du köra Club Challenge förstås och behålla tunen.

Om du vill köra Club skulle jag rekommendera att du laddar ner reglementet från timeattacknu.se och kollar så du inte råkar göra något annat som inte tillåts i klassen. Den är ganska så "entry level" för att vara nybörjarvänlig.

https://timeattacknu.se/rulebook/

(Nu förutsätter jag att det är TANU du vill köra och inte Nordic Time Attack. Jag rekommenderar det iaf; störst uppslutning, mediebevakning, proffsigare arrangerat osv.)

Permalänk
Medlem

Tröttna på att leta parkering i Sthlm så köpte en lösning på problemet:

Sjukt nöjd med köpet än så länge. Riktigt bekvämt med keyless och faktiskt ganska kul o köra små kurviga landsvägar med ett hjul i varje hörn. Synd bara med lacksläppen men de är standard på just vita-iQ, nått knas med lacken från fabrik. Får inhandla lite biltema-kolfiberfilm

I helgen bär de iväg för att köpa en ny leksak, en fjärde bil i vagnparken med boxermotor

Permalänk
Medlem

Har postat bilder här tidigare, men hon är nyligen underredsbehandlad och ditecbehandlad! Bara på med vinterdäcken, sedan är hon redo för en salt, slaskig skånsk vinter

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11