Vad tänker ni om Komplett's FLEX?

Permalänk

Vad tänker ni om Komplett's FLEX?

Kanske redan finns en tråd om detta??

Hursomhelst, har fått upp ögonen för Komplett's Flex, intressant koncept, kan jämföras med leasingavtal för bilar, men elektronik istället.

Är det prisvärt? Någon som kan sätta sig in i det mer och förklara? Vad borde man ha koll på?

Är relativt snart dags att uppgradera det mesta på min dator "igen", så detta koncept kanske är något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kanske redan finns en tråd om detta??

Hursomhelst, har fått upp ögonen för Komplett's Flex, intressant koncept, kan jämföras med leasingavtal för bilar, men elektronik istället.

Är det prisvärt? Någon som kan sätta sig in i det mer och förklara? Vad borde man ha koll på?

Är relativt snart dags att uppgradera det mesta på min dator "igen", så detta koncept kanske är något att ha?

Bara du byter efter 24 månader annars blir det dyrare

Har tänkt tagit en laptop för max 13 tusen på flex

Permalänk
Medlem

Om du vill byta efter 2 år hela tiden, vill du behålla datorn måste du köpa ut den efter 2 år och då blir det rätt mycket dyrare att köpa direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gniwek:

Om du vill byta efter 2 år hela tiden, vill du behålla datorn måste du köpa ut den efter 2 år och då blir det rätt mycket dyrare att köpa direkt.

Ja, det som det bör jämföras med är väl att man planerar att sälja befintligt och köpa nytt efter två år.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk.

Om man byter efter 24 månader så får du hyra produkten till ca 70% av värdet och om du vill behålla den så är det en avbetalning med ca 25% ränta.

Om man byter var 24e månad så kanske att bara tappa ca 30% av värdet är bra då du inte får något andra hands värde att sälja.
Men att behålla den är svindyrt.
Du vet ju inte heller hur noga dom kommer vara på att byta in varan efter 24 månader sen heller, kanske kan vara en hel del saker som påverkar och då hamnar du i den dyra avbetalningen skulle jag tro.

Jag hade nog kört en vanlig avbetalning istället och ägt produkten.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Kollade vad det skulle kosta att köpa en skärm med flex och då kostar en för 2995kr totalt 3240:- som man betalar 120kr i månaden för. Brukar ens avbetalning ha såna bra deals på 24 månader? Då är det väl uppläggningsavgifter avi avgifter och säkert inte ens räntefritt på 24 månader.

https://www.komplett.se/product/1151080/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nicklidstrom:

Kollade vad det skulle kosta att köpa en skärm med flex och då kostar en för 2995kr totalt 3240:- som man betalar 120kr i månaden för. Brukar ens avbetalning ha såna bra deals på 24 månader? Då är det väl uppläggningsavgifter avi avgifter och säkert inte ens räntefritt på 24 månader.

https://www.komplett.se/product/1151080/gaming/spelutrustning...

Det stämmer. 120kr i 28 månader och det är allt. Det tillkommer inga dolda avgifter så som uppläggningsavgifter, avi avgifter eller annat. 120kr, that's it och du kan såklart slutbetala produkten när du vill. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Det hela funderas kring min farsa som har låg inkomst, men verkligen behöver en ny dator, tänkte om detta koncept skulle passa för honom.

Har man tanke på att skaffa gamingdator lär man ju ha tänkt ut en budget för det, men när det gäller endast det mest nödvändiga för att kunna betala räkningar och läsa nyheter men ändå inte har råd med ~3000-5000kr rätt upp och ner kanske det passar bra med detta tänker jag?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av totte1015:

Det hela funderas kring min farsa som har låg inkomst, men verkligen behöver en ny dator, tänkte om detta koncept skulle passa för honom.

Har man tanke på att skaffa gamingdator lär man ju ha tänkt ut en budget för det, men när det gäller endast det mest nödvändiga för att kunna betala räkningar och läsa nyheter men ändå inte har råd med ~3000-5000kr rätt upp och ner kanske det passar bra med detta tänker jag?

FLEX fungerar även på produkter med ett lägre pris, månadskostnaden skalar ju då ner. Tar vi denna enklare chromebook som exempel så blir månadskostnaden 70kr/mån i 44 månader.
Totalkostnaden blir 290kr mer än om man betalar den direkt. Som alltid finns även möjligheten att slutbetala produkten när som helst om man vill det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram