PC Building Simulator gratis på Epic Games!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

PC Building Simulator gratis på Epic Games!

Stort tack till tipset @hACmAn !

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/pc-building-simulator

Perfekt nu när det inte finns hårdvara att bygga med så kan man bygga virtuellt istället

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Grafikkort som mikrotransaktion? 😉

Permalänk
Hedersmedlem

Fångar den upplevelser som att skära upp fingrarna på rakbladsvassa kylare?

Permalänk
Medlem

Länkar speltipstråden där detta länkades redan i torsdags när erbjudandet började gälla:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-digitala-spelf...

Permalänk
Medlem

Det är väl det närmsta man kan komma till att bygga maskiner med ny hårdvara idag. För övrigt, när kommer "Server Build, Rack, Patch and Configure Simulator?"

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kanske dags att ta bort "simulator" från namnet då detta är hur man bygger PC numera; virtuellt.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Fångar den upplevelser som att skära upp fingrarna på rakbladsvassa kylare?

"You slipped and cut yourself. Please submit a photo of your wound to proceed."

Permalänk
Medlem

Spelade härom dan det här spelet.
Strax efter gick jag till min egna datorverkstad och byggde en dator 😅

Kom att tänka på det här spelet hade varit riktigt kul i VR + "realistisk" fysik

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

I takt med hur priset på hårdvara bara stiger och stiger hela tiden så snart är väl detta det närmaste man kommer till att få bygga nya PC åt sig...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Barnen har spelat det hela veckan (7 & 10), riktigt kul. Nu börjar de få en förståelse för hur deras datorer är uppbyggda och fungerar.

Permalänk

Har de lagt till stöd för rökeffekter när en nätdel eller annat brinner upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Fångar den upplevelser som att skära upp fingrarna på rakbladsvassa kylare?

Borde vara en del av spelet. Väljer du ett billigt chassi är det större risk att du skär dig.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Häftigt! Måste jag och grabben köra. Han håller på att spara ihop till att bygga sin första dator. Han får mitt gamla grafikkort så det slipper bli snordyrt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Har de lagt till stöd för rökeffekter när en nätdel eller annat brinner upp?

Rimligt kan tyckas då Gigabyte och Aorus ändå är officiella partner.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det här är faktiskt oväntat bra spel ändå. Man slår snabbt ihjäl lite tid 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort och fick det dagen efter. Extremt orealistiskt. 0/10.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Är det "bara kul" eller är det riktiga produkter i spelet så man kan testbygga något man tänkt köpa?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Fångar den upplevelser som att skära upp fingrarna på rakbladsvassa kylare?

You've bleed out. You didn't get to the hoospital.
Experience lost.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Skrivet av frong:

Är det "bara kul" eller är det riktiga produkter i spelet så man kan testbygga något man tänkt köpa?

Det är riktiga produkter men spelet släpptes 2018 och produkterna var nog gamla redan då. Värsting-grafikkort som GTX970 tex.

Nu har jag bara kört de första uppdragen - kanske kommer det mer avancerade komponenter senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Beställde ett grafikkort och fick det dagen efter. Extremt orealistiskt. 0/10.

Betala $70 till och du får det direkt på momangen, det förstår jag dock, 1000 spänn i frakt? då ska jag ha det igår om jag ska pröjsa så pass.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Det är riktiga produkter men spelet släpptes 2018 och produkterna var nog gamla redan då. Värsting-grafikkort som GTX970 tex.

Nu har jag bara kört de första uppdragen - kanske kommer det mer avancerade komponenter senare?

Svar ja, men är enbart på 980 ti med orealistiskt pris om 360 dollar

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Elgot:

Fångar den upplevelser som att skära upp fingrarna på rakbladsvassa kylare?

Mmmm Zaalman ALCU serien...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Det är riktiga produkter men spelet släpptes 2018 och produkterna var nog gamla redan då. Värsting-grafikkort som GTX970 tex.

Nu har jag bara kört de första uppdragen - kanske kommer det mer avancerade komponenter senare?

Finns enda upp till rtx 3090 i free build eller vad det heter har inte kört igenom hela career mode en så vet inte hur det ser ut dar ennu-

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

3090 finns med, dock får man traggla lite för att komma dit :).

Permalänk

Coolt att det går å köra 3dmark time spy på den färdigbyggda datorn""

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Min son (12 år) bygger custom loopmaskiner med 3090 i SLI osv så han har höga krav efter det

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite jobbigt att ramminnet alltid sitter fel i burkarna?

Permalänk
Medlem

Det där kanske man borde prova. Då slipper man å andra sidan sånthärnt:

Kopplade lite gamla IDE-diskar häromdagen för att göra backup innan skrotning. Började efter disk 10 ungefär att ryka från datorn. På något sätt en kortslutning nånstans. Turligt nog var den yttersta kabeln av usel kvalitet, så den gick först, kablarna från nätagget blev knappt ens ljumna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrilled:

Är det bara jag som tycker det är lite jobbigt att ramminnet alltid sitter fel i burkarna?

Menar du om det är 2 minnen så sitter det på slot 1 och 2?
Reagerade också på det men funderar om det inte är ett dolt fel som inte står i obektbeskrivningen som man kan rätta till för fler stjärnor.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Menar du om det är 2 minnen så sitter det på slot 1 och 2?
Reagerade också på det men funderar om det inte är ett dolt fel som inte står i obektbeskrivningen som man kan rätta till för fler stjärnor.

Exakt! Alla är sådana som jag sett, och jag rätar till alla burkar för det kliar för mycket Har dock inte sett att det ökat min rating.