Knappt 48 timmar kvar innan moddbara GTA-trilogin försvinner

Permalänk
Medlem

Och folk undrar varför piracy ännu finns kvar..

Permalänk
Medlem

Fan av GTA sedan ettan släpptes för DOS... Så otroligt besviken på hur Rockstar hanterat serien sedan de släppte GTA Online. Online var något jag önskat länge för GTA, men det blev verkligen något helt annat än det traditionella spelet med kompisar. Mjölka spelare, inflation på saker i spelet och shark cards tog helt över. Sedan behandlar de moddare, som hållit deras spel vid liv och intressanta i åratal och hjälpt serien bli så stor som den blivit, som skräp.

Jag kommer absolut inte köpa dessa nya versioner (som säkert är en upphottade IOS version eller liknande) utan spelar hellre originalen moddade med fixar och snyggare grafik!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Försvinner dom även från playstation store , Eller är det bada på PC plattformarna ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

När förra GTA nyheten kom upp så köpte jag Vice City på Steam.
och nu köpte jag San Andreas på Steam.

Vet inte hur mycket jag kommer spela de klassiska GTA.
Men nu har jag åtminstone möjligheten att göra det utan att leta efter skivor.

Har inte köpt GTA III.
Tror inte jag kommer göra det heller.
Har redan spelet på PS2 om jag verkligen vill spela det.
Känns som det som var speciellt med GTA III var framförallt att det var GTA i 3D, i en tid före Vice City och San Andreas släpptes.
GTA III är lite GTA världens PT Cruiser.
De flesta tyckte de var fräck när de kom, nyhetens behag, men något/några år senare var det ingen som brydde sig längre.
Att populariteten för Vice City och senare GTA spel har hållit i sig bättre.

Dessutom är chansen stor att jag skaffar Grand Theft Auto: The Trilogy Definitive Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Försvinner dom även från playstation store , Eller är det bada på PC plattformarna ?

på alla plattformar tippar jag, dom vill ju sälja den nya remaster nu.