Intels Arc-grafikkort kan bli bristvara – får ingen kryptospärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Elproduktion sker väl redan idag, i alla fall norska plattformarna som har hyggligt höga effektivitets ambitioner. Men de har ju även projekt för att ansluta vissa plattformar med kraftkabel från land för att minska utsläppen, så "spillgasen" lär bli väl omhändertagen även den.

Om man syftar på de ytliga oljefälten i USA kanske det är lite mer vilda västern idéer som råder. Jag har ingen koll alls på dom.

Jag försöker bara förklara någon annans glädjekalkyl som jag inte alls håller med om. Svårt för mig att förklara djupare, ingen aning hur han tänker

Permalänk
Medlem

Bra det Intel, inga spärrar!

Altseason och NFT season is coming!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@Syglarn
https://i.imgur.com/2qSFWqz.png
REA
De "enklare" korten som finns i lager går ändå loss på nästan 10k. Eller ser du några kort jag inte ser?

Skrivet av sesese:

https://i.gyazo.com/6c42e4445b71417f74faf6220af54c07.png

Jag anser också att priserna är på väg ner (sett 6900xt för 13500kr)

Ja, samma som jag sett, men tror billigaste just nu är 17000 på Inet, och 14500 på Komplett. Inte billigt, men billigare och vi kan ju hoppas på trendskifte och att priserna går nedåt - detta för just 6900 XT. Alla kort under 3070 och 6700 XT säljer slut väldigt snabbt och finns sällan på lager. Detta då dessa kort troligen är de kort som är mest lönsamma för miners, samt att många som spelar kläms ner i priskategorierna nu för att priserna är så pass höga för tillfället

Ingen ny generation i sikte som kan sätta press på priserna och effektivisera produktionen heller. Kan bara hoppas att alla "lågrpriskort" kan produceras i så pass stora volymer att marknaden snart kan mättas

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Precis, och ’genererar värde tillbaka’ enligt honom

Måste ju vara ganska skev om man anser detta... bättre att bara generera el av det direkt i så fall. Kan ju driva pumparna på plattformen med den elen?

Haha, exakt min tanke!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Precis, och ’genererar värde tillbaka’ enligt honom

Måste ju vara ganska skev om man anser detta... bättre att bara generera el av det direkt i så fall. Kan ju driva pumparna på plattformen med den elen?

Om du genererar el som du sen ska sälja till elnätet och vidare till konsumenter så måste man bygga infrastrukturen något extremt för den mängden ström samt att avstånden till konsumenterna kan vara för stora så det inte är lönsamt.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimberg:

Om du genererar el som du sen ska sälja till elnätet och vidare till konsumenter så måste man bygga infrastrukturen något extremt för den mängden ström samt att avstånden till konsumenterna kan vara för stora så det inte är lönsamt.

Därför jag sa driva pumparna på plattformen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Därför jag sa driva pumparna på plattformen?

Jag tror många är gasdrivna men jag är inte riktigt säker hur pumparna drivs. Bra poäng ändå.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Bra av Intel att inte ha några spärrar för vad man får göra med korten. Har funkat sisådär för NVIDIA och även när det påstods funka verkade det inte ha påverkat tillgången nämnvärt, så det verkar bara ha varit bortslösad R&D.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Kolla på det här ifrån 57:31, där förklarar Nic Carter hur Bitcoin mining kan användas som ett komplement när man utvinner olika resurser förnybara och icke förnybara i USA.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.