Permalänk
Medlem

Alternativ kabelsamlare?

Sen gaminghörnan också blivit hemmakontoret till större del har mängden kablar ökat rejält-

För elkablar osv har jag satt hängare under skrivbordet och är nöjd med den delen, nu har turen kommit till alla usb-sladdar.

Jag har en ganska stor usb-hub kopplad i en usb-switch.
https://www.amazon.se/gp/product/B07CCK5RK3/ref=ppx_yo_dt_b_a...
https://www.amazon.se/gp/product/B01N6GD9JO/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Switchen måste sitta hyfsat lättåtkomligt men hubben behöver inte det.

Funderar på en enkel sån här:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/kablar/kabelhantering/k...

Någon som har andra smarta lösningar?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Använder själv en sådan kabel box men från kjell och company den är till den stor hjälp och jag har även en kabelhängare från Ikea

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Axel95:

Använder själv en sådan kabel box men från kjell och company den är till den stor hjälp och jag har även en kabelhängare från Ikea

Fungerar det bra med en sån där kabelbox eller är allt bara ett enda trassel fast den värsta bunten inte syns?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Jag blir nyfiken på hur många kablar du egentligen har.
Jag har lite kabelkaos i min gaminghörna men ddt är framförallt för att lite olika prylar blandar usb-c och micro-usb.
Egentligen skulle nog antalet kablar kunna skäras ner med lite mer aktivt användande av usb-c/micro adapter

Det enda tipset jag har är att använda små kabelhållare för att hålla fast tex mobilsladdrn där den "ska" ligga på skrivbordet.

Något sånt här. Minns ej om det var just denna märke jag köpte, men något snarlikt. Den funkade i alla fall kanon.

Det fanns även en variant som håller flera kablar samtidigt som verkade smart. Men vi har testat en på jobbet och klistet var för klent så den lossnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Fungerar det bra med en sån där kabelbox eller är allt bara ett enda trassel fast den värsta bunten inte syns?

//Daniel

Beror på hur du organiserar dina kablar. Den är mer till för att gömma kablar inte för att organiserad om. Det får du göra själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Fungerar det bra med en sån där kabelbox eller är allt bara ett enda trassel fast den värsta bunten inte syns?

//Daniel

Har några såna till elkablar på olika ställen, det är upp till den som petar i kablarna om det ska vara ett stort gömt trassel eller om man drar ihop dem snyggt inne i den

Skrivet av henkiii:

Jag blir nyfiken på hur många kablar du egentligen har.
Jag har lite kabelkaos i min gaminghörna men ddt är framförallt för att lite olika prylar blandar usb-c och micro-usb.
Egentligen skulle nog antalet kablar kunna skäras ner med lite mer aktivt användande av usb-c/micro adapter

Det enda tipset jag har är att använda små kabelhållare för att hålla fast tex mobilsladdrn där den "ska" ligga på skrivbordet.

Något sånt här. Minns ej om det var just denna märke jag köpte, men något snarlikt. Den funkade i alla fall kanon.

Det fanns även en variant som håller flera kablar samtidigt som verkade smart. Men vi har testat en på jobbet och klistet var för klent så den lossnar.
https://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/ljud-bild/kablar/kabelhantering/kabelsamlare/andersson-cable-drop-medium-6-p-blackwhite(1010349)_379262_2_Normal_Large.webp

Musmattan (logitech powerplay), tangentbord, mic, webkamera, ringlight plus laddare till telefon, hörlurar osv.
Sen står jobblaptopen med docka och tillhöranda kablar under/framför min skärm.

Små kabelhållare är bra men nu handlar det om att gömma hubben och peta in all "överskottssladd" på något bra ställe.

Såg att ikea har en monitorhylla med låda, måtten på den fungerar inte för mig men en liknande produkt hade kunnat vara bra alternativ till en vanlig kabelbox för min del.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Axel95:

Beror på hur du organiserar dina kablar. Den är mer till för att gömma kablar inte för att organiserad om. Det får du göra själv

Skrivet av Json_81:

Har några såna till elkablar på olika ställen, det är upp till den som petar i kablarna om det ska vara ett stort gömt trassel eller om man drar ihop dem snyggt inne i den

Musmattan (logitech powerplay), tangentbord, mic, webkamera, ringlight plus laddare till telefon, hörlurar osv.
Sen står jobblaptopen med docka och tillhöranda kablar under/framför min skärm.

Små kabelhållare är bra men nu handlar det om att gömma hubben och peta in all "överskottssladd" på något bra ställe.

Såg att ikea har en monitorhylla med låda, måtten på den fungerar inte för mig men en liknande produkt hade kunnat vara bra alternativ till en vanlig kabelbox för min del.

Tack för svar. Då känns det ändå som att det kan vara värt det

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

För dold montering under skrivbord - buntband och häftpistol.