Samsung bjuder in till Galaxy Unpacked Part 2

Permalänk
Melding Plague

Samsung bjuder in till Galaxy Unpacked Part 2

Samsung följer årets sprängfyllda Galaxy Unpacked-evenemang med Galaxy Unpacked Part 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att S21 FE inte överges, utan att den visas upp på detta event.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Packad vecka.

Permalänk
Samsung Sverige

Spännande att se vad som komma skall!

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Konsolgrävare

Apple på måndag
Google på tisdag
Samsung på onsdag

Vilken vecka!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tab S8 kanske?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Vet till 100% att det kommer visas en S21 FE!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av tyvar1:

Apple på måndag
Google på tisdag
Samsung på onsdag

Vilken vecka!

Kan inte annat än instämma! Schysst av dem att välja olika dagar åtminstone

Permalänk
Medlem

Redan en unpacked igen? Känns tveksamt att man skulle anordna en unpacked event för en FE telefon bara. Måste vara något större än en budget variant av flaggskeppet.
TAB S8 kanske? Klockor och Buds är redan släppta för i år och Note-serien är väl inställd för alltid.
Ska blir intressant att se iaf.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av landmarks:

ÖSchysst av dem att välja olika dagar åtminstone

Verkligen!

En perfekt vecka för oss tekniknördar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Arzei:

Tab S8 kanske?

Skrivet av corb06:

Redan en unpacked igen? Känns tveksamt att man skulle anordna en unpacked event för en FE telefon bara. Måste vara något större än en budget variant av flaggskeppet.
TAB S8 kanske? Klockor och Buds är redan släppta för i år och Note-serien är väl inställd för alltid.
Ska blir intressant att se iaf.

Tab S8 slog mig faktiskt inte, men det skulle kunna vara nåt!

Ett event känns lite stort för en enda telefon, å andra sidan förstår jag varför man inte i slog ihop det med förra i sådant fall. Det var himla tydligt att Samsung verkligen ville pusha det vikbara konceptet då och en FE-edition hade nog kanske antingen blivit överskuggad eller vattnat ur resterande lite.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Apple på måndag
Google på tisdag
Samsung på onsdag

Vilken vecka!

Tänkte samma. Apple M1x på måndag blir riktigt intressant
Google på tisdag med förhoppningsvis deras vikbara telefon blir också diskussion.
Samsung, vad lanserar de? Säkerligen något bra, men jag är rädd för att det inte blir något speciellt. Och med speciellt så menar jag ingen flagskeppsprodukt, snarare någon som typ redan finns fast nu med lite annan specfikation.

Permalänk
Medlem

Hoppas på mycket nytt kul i mjukvaran, nästan roligare än själva telefonen då det inte har hänt så mycket nytt på den fronten på 10år förutom uppgradering av komponenter.

Kan dom inte göra en FE för oss som skiter i hur bra kameran är och hur mycket utrymme man har på telefonen. 12gb ram, 5000mAh batteri och sen kan dom slänga på nån gammal S5 kamera eller nått dom har kvar över sen tidigare telefoner.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Hoppas på mycket nytt kul i mjukvaran, nästan roligare än själva telefonen då det inte har hänt så mycket nytt på den fronten på 10år förutom uppgradering av komponenter.

Kan dom inte göra en FE för oss som skiter i hur bra kameran är och hur mycket utrymme man har på telefonen. 12gb ram, 5000mAh batteri och sen kan dom slänga på nån gammal S5 kamera eller nått dom har kvar över sen tidigare telefoner.

De har hela A-serien där det finns mobiler för under 2000kr, som denna:
https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/samsung-...

FE serien är en produkt som ligger mellan A-serien och flaggskeppen. Min uppfattning är att företag gillar denna.
En mobil i FE serien bör då ha bättre kamera, skärm etc än en i A-serien.

Det kommer alltid finnas kunder med ovanliga önskemål, men tillverkare får satsa mer generellt . Vissa vill ha en otroligt budgetkamera, kanske inte någon alls. Sedan vill de ha en cpu& Gpu som ligger i samma klass som Apples A15. Några andra är precis raka motsatsen, en otroligt bra kamera, men cpun och Gpun kan vara som en Samsung Galaxy S4.
Dessa få extremister bör tillverkare som ej säljer skäddasydda produkter (som kläder) hoppa över.

Permalänk
Medlem

Jo jag har sett dom där (har till och med Motorolas motsats som extra-telefon). Jag kommer nog köpa en S21+, önskar bara att dom hade en version av den med sämre kamera och mindre lagringsutrymme som såldes lite billigare.

Tyvärr så är det ju kamera-speccs (läs hög megapixel) som säljer telefoner, så så länge dom kan höja megapixel och slänga på massa grejer på kameran som 5% av användarna vet vad det är och ännu färre har användning av så kommer kameran vara det viktiga att ha på flaggskepp. När jag tänker efter så skulle dom säkert kunna sälja Ultran för samma pris med sämre batteri, CPU och mindre RAM.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Själv är jag mest nyfiken på vilka nya Samsung-användare som kommer lanseras här på forumet