M.2 skruv och distans

Permalänk
Medlem

M.2 skruv och distans

Hejsan

Köpte en m.2 hårddisk och skulle montera på den på moderkortet men upptäckte att jag inte hade någon m.2 skruv och distans. Inte jättekul att den pekar rakt ut och sitter löst. Så min fråga till er är om ni vet vart jag kan få tag på en sådan skruv och distans? Webhallen hade hos leverantören men de visste inte när de skulle få in dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Hejsan

Köpte en m.2 hårddisk och skulle montera på den på moderkortet men upptäckte att jag inte hade någon m.2 skruv och distans. Inte jättekul att den pekar rakt ut och sitter löst. Så min fråga till er är om ni vet vart jag kan få tag på en sådan skruv och distans? Webhallen hade hos leverantören men de visste inte när de skulle få in dem.

Du har inte sparat allt som följde med moderkortet nånstans? När jag var i samma situation lyckades jag gräva fram en liten påse som kom med moderkortet där distansen och skruven följde med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Du har inte sparat allt som följde med moderkortet nånstans? När jag var i samma situation lyckades jag gräva fram en liten påse som kom med moderkortet där distansen och skruven följde med.

Det är lite dumt men vi flyttade och då tänkte jag att jag kommer aldrig behöva den kartongen igen så slängde den. Dumt, jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Hejsan

Köpte en m.2 hårddisk och skulle montera på den på moderkortet men upptäckte att jag inte hade någon m.2 skruv och distans. Inte jättekul att den pekar rakt ut och sitter löst. Så min fråga till er är om ni vet vart jag kan få tag på en sådan skruv och distans? Webhallen hade hos leverantören men de visste inte när de skulle få in dem.

Det följde väl rimligen med moderkortet, så om du har kvar skruvar osv som följde med sparade någonstans så kan det ju vara värt att gå igenom.

Annars har jag sett samma kit som jag tror du pratar om figurera i tidigare diskussioner:
https://www.webhallen.com/se/product/308051-Delock-Monterings...
https://www.inet.se/produkt/8903674/delock-monteringskit-31-d...

(Inets pris där är ju dock inte att leka med)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Det är lite dumt men vi flyttade och då tänkte jag att jag kommer aldrig behöva den kartongen igen så slängde den. Dumt, jag vet

Segt! Det finns skruvpaket på inet som jag tror kanske innehåller skruven men jag har inte sett själva distansen nånstans. Lite märkligt tycker jag, måste ju vara vanligt att tappa bort. Kan du kontakta moderkortstillverkaren? Har du tur kanske de kan skicka, eller berätta var du kan köpa?

EDIT: Nevermind, såg nu att det länkades till ett kit på inet ovan

Visa signatur