OBS Studio och Feelworld Livepro L1

Permalänk
Medlem

OBS Studio och Feelworld Livepro L1

Hejsan.
Har problem med OBS studio och Feelworld Livepro L1 kamera switcher.
använder externa kameror som Canon legria och Canon eos 2000d kopplad som det står att man ska koppla via hdmi in i input switcher och usb 3 in i macken och sedan osb , problemet är att jag bara kan spela in det som syns på skärmen och kamera displayen, så röda inspelningsknappen och ansiktsigenkänningsrutan blir med på inspelningen. set står att man ska kunna Capture spela in i programmet från externa kameror. hur gör ni ? finns det andra program som spelar in kamerorna och inte displayen screen? det när ingen screenvideo jag vill göra utan spela in på riktigt våra teaterföreställningar och musikföreställningar.
mvh
Bosse

Permalänk

googlade lite kvikt på det och du ska ev ha en inställning i kameran som heter "clean HDMI" vilket ska ge det du söker.

dock verkar det lite tvetydigt om det finns på 2000d kameran då vissa säger att den har funktionen och andra att man måste köra ett moddat firmware i kamerna för att få funktionen.

dock var det jag hittade typ ett år gammalt så kan va så att det kanske las till i en nyare firmware där av tvetydigheten om den har funktionen eller inte.

kolla vad för firmware du kör i kameran och kolla om det är den senaste eller om du har någon uråldrig variant.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

👍 det måste jag kolla upp, tack 👍