Microsoft avtäcker Xbox Series X-kylskåp för törstiga spelare

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker Xbox Series X-kylskåp för törstiga spelare

Gammal skåpmat motas i grind när Microsoft omfamnar ett internetskämt om Xbox Series X, som ger konsolspelare en matchande minikyl.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bara hämta mat i min XboxSeX kyl.

Permalänk
Konsolgrävare

Mer bilder:

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Bygger en tyst dator, sätter in en minikyl som väsnas som fan
Pass för min del.

Men visst var den lite söt.

Permalänk
Medlem

Med allt grönt skulle man nästan tro att det var en Razer kyl

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

🤔 Varför har den ett usb uttag? Av artikeln kan jag bara läsa mig till att den skulle skicka ström genom usb uttaget, skulle det då vara för att ladda telefon osv? Känner att jag hellre använder telefonens egen laddare isåfall vilket gör usb uttaget helt onödigt. Å andra sidan är hela minikylen onödig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med allt grönt skulle man nästan tro att det var en Razer kyl

Inte ge dom dumma idéer nu. 😉

Permalänk
Medlem

Kul med lite självdistans.

Nu saknas bara en PS5-smörgåsgrill så blir samlingen komplett.

Permalänk
Snusfri

Lätt att man kommer köpa en

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Bygger en tyst dator, sätter in en minikyl som väsnas som fan
Pass för min del.

Men visst var den lite söt.

Ett peltierelement är väl teoretiskt helt ljudlöst?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Knappast en ny produkt, eller bara ett skämt som gått för långt. Utan snarare så en redan befintlig produkt som börjar massproduceras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med allt grönt skulle man nästan tro att det var en Razer kyl

Sluta nu, väntar fortfarande på den där nedrans brödrosten som dom faktiskt lovade skulle komma....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Sluta nu, väntar fortfarande på den där nedrans brödrosten som dom faktiskt lovade skulle komma....

Ska ju inte ljuga om jag sa att jag faktiskt har suttit på deras checkout med deras sugrör 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mer bilder:

verkar inte fungera med SlimCans

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ett peltierelement är väl teoretiskt helt ljudlöst?

Om det ska vara något användbart kostar 1000kr så lär inte kylningslösningen vara särskilt tyst. Men ett RTX 3090 är också helt ljudlöst om man tänker bort kylarlösningen och eventuellt spoltjut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av downup:

verkar inte fungera med SlimCans

Det gör det, måste bara ta bort en hylla:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Spelar i garaget och där räcker inte denna lilla plutt.
Går ju knappt in 2 sexpack, risigt
Helkyl med öl och tilltugg

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ganska menligslös produkt tbh.

Vill du ha en liten kyl i nördhörnan, köp en riktigt mini-kyl då.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om det ska vara något användbart kostar 1000kr så lär inte kylningslösningen vara särskilt tyst. Men ett RTX 3090 är också helt ljudlöst om man tänker bort kylarlösningen och eventuellt spoltjut.

Väldigt kass jämförelse.

Du jämför ett kylsystem som förbrukar mellan 1-10W vars ändamål är att avleda värme från något som genererar värme med ett kylsystem som ska sänka temperaturen i en miljö som inte genererar värme och som istället förbrukar 50W+ på själva kylningen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peltiereffekt

Svaret är ja, den bör kunna vara ljudlös om den inte har fläkt och elektroniken inte väsnas. Även med en fläkt bör den vara väldigt tyst då den inte behöver något vidare luftflöde. Luftflödet är bara för att få ner temperaturen på burkarna snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Väldigt kass jämförelse.

Du jämför ett kylsystem som förbrukar mellan 1-10W vars ändamål är att avleda värme från något som genererar värme med ett kylsystem som ska sänka temperaturen i en miljö som inte genererar värme och som istället förbrukar 50W+ på själva kylningen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peltiereffekt

Svaret är ja, den bör kunna vara ljudlös om den inte har fläkt och elektroniken inte väsnas. Även med en fläkt bör den vara väldigt tyst då den inte behöver något vidare luftflöde. Luftflödet är bara för att få ner temperaturen på burkarna snabbare.

Alla kylväskor jag har testat med peltier kylning har i alla fall väsnats. Jag påpekade mest att det inte behöver vara tyst bara för att en del i kedjan inte ger ifrån sig ljud.
Jag kylde även en dator med peltier förr i tiden så jag vet hur det fungerar.
Klarar en kyl i denna storleken för 1000kr alltså av att hålla innehållet kylt till 4c vid en rumstemp på 25c utan att väsnas?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ganska menligslös produkt tbh.

Vill du ha en liten kyl i nördhörnan, köp en riktigt mini-kyl då.

Dock så är den väl skapad för x-box fans? Och den fungerar nog som en konversationstartare när man tar hem någon. Så helt onödig tycker jag inte att den är

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Blir en sån här i min kommande "Man-cave"... även fast jag aldrig ägt ett Xbox eller kommer äga ett... men denna är så frän

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på designen kan jag tänka mig att ha en, bara för att. Inte för att jag alls lirar på konsoll men gamer som stöttar gamers typ.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alla kylväskor jag har testat med peltier kylning har i alla fall väsnats. Jag påpekade mest att det inte behöver vara tyst bara för att en del i kedjan inte ger ifrån sig ljud.
Jag kylde även en dator med peltier förr i tiden så jag vet hur det fungerar.
Klarar en kyl i denna storleken för 1000kr alltså av att hålla innehållet kylt till 4c vid en rumstemp på 25c utan att väsnas?

Troligen får du omkring 10 grader under rumstemperatur.
Men beror på hur mycket värme den klarar att få bort på baksidan.
Tråkigt att peltierelementen är så ineffektiva, vilket ger mer värme att få bort...

Permalänk
Medlem

Pelt kylar är oftast inte bra och drar mycket ström. Kompressor är bättre på det mesta.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En vilseledande manöver för att dölja att de knappt kan leverera några konsoler p.g.a. kretsbristen?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Pepsin:

En vilseledande manöver för att dölja att de knappt kan leverera några konsoler p.g.a. kretsbristen?

Xbox Series S finns ju fanimej överallt, till extrapris på vissa ställen.
Man skulle kunna tro att dom missbedömt vad folk faktiskt ville ha.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Xbox Series S finns ju fanimej överallt, till extrapris på vissa ställen.
Man skulle kunna tro att dom missbedömt vad folk faktiskt ville ha.

Men det är ju enklare att producera fler Series S än X. Det är ju en mindre krets.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Inaktiv

Förmodar att det kommer ta en halv evighet att kyla ned vätskor med bara en sleten peltierkylare till hjälp - förmodligen bäst att langa in drickat i den vanliga kylen först och sedan överföra redan kalla burkar in i den här vanskapelsen...

Sedan, hur mycket spillvärme genererar den? Är kylen välisolerad och har termostatfunktion kanske strömförbrukningen är hyfsad, men ligger peltiern och suger ström hela tiden lär det väl märkas på värmeutvecklingen misstänker jag.

Permalänk
Medlem

Can it run Crysis?

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66