Rykte: Klassisk Grand Theft Auto-trilogi mer tungdriven än Grand Theft Auto V

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Klassisk Grand Theft Auto-trilogi mer tungdriven än Grand Theft Auto V

Möjliga systemkrav för Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition hittar ut på webben, där ribban höjs ställt mot seriens mest moderna titel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Either way, I'm excited!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Luktar som att de implementerat om spelen i motorn för GTA:V? Spännande oavsett att se vad de skapat

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Luktar som att de implementerat om spelen i motorn för GTA:V? Spännande oavsett att se vad de skapat

Rykteskarusellen säger att remastern använder Unreal Engine istället för Rockstars egenutvecklade RAGE.

Permalänk
Medlem

Ska det inte komma nu i slutet av månaden? Vore ju kul om de kunde släppa en trailer med lite in-game foto.

Permalänk

i7 6600k finns inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Rykteskarusellen säger att remastern använder Unreal Engine istället för Rockstars egenutvecklade RAGE.

Varför använder inte dom sin egna motor istället? Ingen dålig motor direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Varför använder inte dom sin egna motor istället? Ingen dålig motor direkt.

Ryktet kan ju vara falskt, men tänkbara förklaringar kan väl vara att Unreal Engine är mer anpassat för multiplattform (detta ska ju komma till iOS/Android) eller så kanske man har anlitat en mindre studio som är vana vid att använda Unreal Engine. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av DasIch:

Ska det inte komma nu i slutet av månaden? Vore ju kul om de kunde släppa en trailer med lite in-game foto.

Just lansering i slutet av oktober var nog tyvärr en missuppfattning och förenkling som jag bidrog till i förra artikeln, något som nu är korrigerat. De lovar mer info i oktober, men lansering innan årets slut. Om det inte är alltför stora omdaningar är min gissning att spelet rullar ut innan julhandeln drar igång, det vill säga mitten eller slutet av november.

Permalänk
Medlem
Citat:

Värt att påpeka är att Intel Core i5-2700K pekas ut som lägstanivå, en modell som inte finns

Ja här var det snurrigt? Det är en ovanlig i7:a de hittat, inte var det en i5:a inte: https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/61275/in.... https://www.sweclockers.com/nyhet/14638-intel-lanserar-core-i.... Vad var det för fel på de väldigt vanliga i5 2500K och i7 2600K?

Sen finns inte i7 6600K som redan påpekats, det är ju en i5:a, medan i7:an var 6700K

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Just lansering i slutet av oktober var nog tyvärr en missuppfattning och förenkling som jag bidrog till i förra artikeln, något som nu är korrigerat. De lovar mer info i oktober, men lansering innan årets slut. Om det inte är alltför stora omdaningar är min gissning att spelet rullar ut innan julhandeln drar igång, det vill säga mitten eller slutet av november.

Rykten osv. men 11 november påstår denna människan: https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/144650782128626894...

Permalänk
Medlem

Såg något rykte som var att de knappt gjort något med spelen grafiskt förutom lite texturer.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vadå finns inte? https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/61275/in...

Sweclockers har till och med skrivit om den själva https://www.sweclockers.com/nyhet/14638-intel-lanserar-core-i...

Däremot finns inte i7 6600K som redan påpekats, det är ju en i5:a, medan i7:an var 6700K

Hehe, men det står i5 2700k i det du citerar men länkar till i7 2700k.

Så just i5 2700k finns ju faktiskt inte. Men sen är det detaljer för alla vet vad det pratas om ändå. Kan givetvis vara lite svårt att veta om de skriver fel på serien eller versionen och då blir det iofs lite klurigare kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Hehe, men det står i5 2700k i det du citerar men länkar till i7 2700k.

Så just i5 2700k finns ju faktiskt inte. Men sen är det detaljer för alla vet vad det pratas om ändå. Kan givetvis vara lite svårt att veta om de skriver fel på serien eller versionen och då blir det iofs lite klurigare kanske.

Du var för snabb! Jag hann ju redan skriva om mitt inlägg för jag såg det jag med Snurrigt blev det verkligen med i5:or och i7:or

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Luktar som att de implementerat om spelen i motorn för GTA:V? Spännande oavsett att se vad de skapat

Enda jag hatar med GTA V's motor är ragdoll fysiken.

GTA IV's var ju superb när det begav sig 2008.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ryktet kan ju vara falskt, men tänkbara förklaringar kan väl vara att Unreal Engine är mer anpassat för multiplattform (detta ska ju komma till iOS/Android) eller så kanske man har anlitat en mindre studio som är vana vid att använda Unreal Engine. ¯\_(ツ)_/¯

Lite konstiga hårdvarukrav om spelet även ska släppas till mobiler.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Systemkraven för GTA V ser ju rätt luriga ut där... Jag körde det på ett GTX 980M (ungefär i klass med GTX 970, snäppet långsammare) och det kändes väl typ lagom för rekommenderade specs, eftersom jag låg runt 60 fps med höga inställningar i 1080p.
Hur det ska kännas bra med ett GTX 660 kan jag inte riktigt tänka mig. Borde vara svårt att köra mer än 60 fps på Low eller kanske 30 på High?

Hur som helst så känns ju detta lite lovande ändå, om vi utgår från att det inte är fult och jättedåligt optimerat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Jag fattar inte varför GTA höjs till skyarna? Förstör man en bil med en bazooka så räcker det med att åka tio meter så försvinner den förstörda bilen. Alla GTA titlar är det så men jag antar att det är tung beräkningskraft inom fysik som behövs?

Permalänk
Medlem

Det är ju inte meningen att man ska spela alla tre samtidigt

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Just lansering i slutet av oktober var nog tyvärr en missuppfattning och förenkling som jag bidrog till i förra artikeln, något som nu är korrigerat. De lovar mer info i oktober, men lansering innan årets slut. Om det inte är alltför stora omdaningar är min gissning att spelet rullar ut innan julhandeln drar igång, det vill säga mitten eller slutet av november.

Aha, då får man hålla sig till tåls alltså.

Hoppas det blir riktigt bra remakes. Ett modern och uppfräschat Vice City vore grymt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag fattar inte varför GTA höjs till skyarna? Förstör man en bil med en bazooka så räcker det med att åka tio meter så försvinner den förstörda bilen. Alla GTA titlar är det så men jag antar att det är tung beräkningskraft inom fysik som behövs?

Det finns ju lite mer i spelen än att bara skjuta sönder bilar med bazooka.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Lite udda Rubrik. Om Det Klassiska är mer tungdrivet än GTAV så heter jag Olle.
För det första så är det en ReMaster det handlar om och inte det faktiska klassiska.
och skulle dom gjort GTAV med den gamla motorn dom använt till dom "Klassiska" så skulle jag tro att GTAV ändå varit mer tungdrivet

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Hoppas du på att systemkraven är felaktiga, eller att Rockstar givit klassikerna ett rejält ansiktslyft?

Hoppas på att spelen fått ett rejält lyft.
Om det knappt är någon skillnad mot de gamla versionerna så finns det inte så mycket mening med att göra nya versioner.

Om de har uppdaterat spelen rejält så är det inget konstigt att de får högre krav än GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det finns ju lite mer i spelen än att bara skjuta sönder bilar med bazooka.

Precis man måste gå på strippklubb och köpa horor också mellan varven.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Have fun och lira GTA V med ett Nvidia GTX 660...

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Precis man måste gå på strippklubb och köpa horor också mellan varven.

Eller gå och bowla med den väldigt irriterande kusinen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Varg:

Eller gå och bowla med den väldigt irriterande kusinen.

För att sen köra över undercover-polisen

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det känns rätt så ”meh” i decenniet av remakes och att Take-Two gått lös med DMCA hammaren på moddar gör det hela ännu mindre intressant, för mig.

Kommer personligen inte ge Take-Two ett öre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Tycker personligen det känns rätt så ”meh” i decenniet av remakes och att Take-Two gått lös med DMCA hammaren på moddar gör det hela ännu mindre intressant, för mig.

Kommer personligen inte ge Take-Two ett öre!

Känner lite samma sak. Riktigt fult att hota fans som tar sig tiden att utveckla moddar till deras spel med DMCA. Rädda för att team bestående av 1-3 amatörer som övar på programmering/3D modellering ska göra ett bättre jobb än de själva.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Tja, förmodar att spel som släpps 2021 är mer krävande än något som kom 2015. Däremot är systemkraven trots detta så låga att jag undrar om de gjort något alls med grafiken.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!