Problem i samband med köp av nyproduktion

Permalänk
Medlem

Vad har mäklaren sagt nu? Väntar på uppföljning, finner det intressant hur dom ska lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Småsaker, i vilken mening? Schablonen för kök utan spis inom hyresrätter är ~15% avdrag på hyran, den är ingen liten grej. Trasigt fönster kostar i uppvärmning, speciellt nu när vintern kommer och ökad ljudnivå.
Äta ute kostar väldigt mycket mer, speciellt om man inte är ensam och om man inte äter allt kan det även bli mer jobb om det inte finns smidiga ställen nära.

Det var väl i och för sig ugnen, som antagligen är en inbyggnadsugn, så det finns säkert en fungerande häll. Något som inte är samma sak som att det saknas spis helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det var väl i och för sig ugnen, som antagligen är en inbyggnadsugn, så det finns säkert en fungerande häll. Något som inte är samma sak som att det saknas spis helt och hållet.

Rådet som gavs om att äta ute gjorde troligen samma antaganden som jag, det var det jag svarade på. Spekulativt kan det gälla bara ugn, anser iaf att det inte är en liten grej.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Rådet som gavs om att äta ute gjorde troligen samma antaganden som jag, det var det jag svarade på. Spekulativt kan det gälla bara ugn, anser iaf att det inte är en liten grej.

Det står ugn i startinlägget och inget annat. Går du till t ex tretti.se och beställer en ugn så får du en ugn och inte en spis eller häll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det står ugn i startinlägget och inget annat. Går du till t ex tretti.se och beställer en ugn så får du en ugn och inte en spis eller häll.

Återigen det var ett svar på antagandet som resulterade i att det var bara att äta ute och igen utan ugn är ingen liten sak. Vet inte riktigt vad det är för poäng du försöker förmedla eller om du läser utan kontext.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Var iväg i fredags för att få nycklarna och till min stora förvåning så hade dem lyckats skaka fram en ugn OCH spis (båda hade tydligen saknats när mäklaren ringde i torsdags men det framgick inte).

Om det berodde på att jag bad mäklaren be beställaren ordna med dokument för ersättningsreglering eller ej låter vi vara osagt. Dem hade helt enkelt tagit spis och ugn från ett annat nybygge som inte blivit sålt ännu.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2