Permalänk

Kan inte boota från m.2

Hej,
Drar en kort historia innan problemet kommer, men känns viktigt att få med det.
Det började med att jag bytte ut CPU, min nya CPU blev varmare än min äldre, så jag köper ett nytt chassi för bättre luftflöde,
Då fick inte GPU plats med radiator, ny CPU kylare ( luft ) under hela denna process så har moderkortet gått sönder. Så nytt moderkort sitter i datorn, och problemet kommer.

Inne i Windows och i BIOS/UEFI så hittar datorn 3st ssd. varav 2st har Windows installationer (m.2 och vanlig ssd) pch jag har access till m.2 inne i Windows kan hämta filer från disken osv.

Har googlat och provat ändringar halva dagen igår men inget tycks fungera.
Jag har gjort:
Ändrat från mbr till gpt
Provat olika UEFI lägen i bios
Laddat hem nya drivers till m.2
Försökt tvinga boot genom att koppla ur mina andra 2 diskar, då hamnar jag i bios loop.

Jag sitter fast

Tack för att ni läste.

Permalänk
Skrivet av Ghostairn:

Hej,
Drar en kort historia innan problemet kommer, men känns viktigt att få med det.
Det började med att jag bytte ut CPU, min nya CPU blev varmare än min äldre, så jag köper ett nytt chassi för bättre luftflöde,
Då fick inte GPU plats med radiator, ny CPU kylare ( luft ) under hela denna process så har moderkortet gått sönder. Så nytt moderkort sitter i datorn, och problemet kommer.

Inne i Windows och i BIOS/UEFI så hittar datorn 3st ssd. varav 2st har Windows installationer (m.2 och vanlig ssd) pch jag har access till m.2 inne i Windows kan hämta filer från disken osv.

Har googlat och provat ändringar halva dagen igår men inget tycks fungera.
Jag har gjort:
Ändrat från mbr till gpt
Provat olika UEFI lägen i bios
Laddat hem nya drivers till m.2
Försökt tvinga boot genom att koppla ur mina andra 2 diskar, då hamnar jag i bios loop.

Jag sitter fast

Tack för att ni läste.

Prova andra från UEFI till CSM https://www.youtube.com/watch?v=qZbM78UrCpI&ab_channel=SuperC...