Problem med mikrofonen Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Problem med mikrofonen Samsung Galaxy S10

Det blir mycket lågt och dåligt ljud säger de jag ringer till.
Slår jag på högtalartelefonen blir ljudet normalt.
Samma om jag använder ljudinspelningen.
Kan väl knappast vara fel på mikrofonen ?
Har letat bland inställningarna men inte hittat något
Har återställt nätverksinställningar och tillgänglighetsinställningar men det har inte blivit bättre.

Permalänk
Medlem

Det är inte så lätt bara då att det siter skräp i hålet framför någon av mikrofonerna?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det är inte så lätt bara då att det siter skräp i hålet framför någon av mikrofonerna?

Nej
Den fungerar ju med högtalartefonen och röstinspelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av viking39:

Nej
Den fungerar ju med högtalartefonen och röstinspelning

Jo men jag täker det fins väll två? En i vardera ände av mobilen? Den kanske inte använder den "dåliga" när du får bra ljud?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jo men jag täker det fins väll två? En i vardera ände av mobilen? Den kanske inte använder den "dåliga" när du får bra ljud?

Håller för den på ovansidan.Ljudet fungerar fortfarande bra med högtalarfunktione. Måste vara någon inställning

Permalänk

Hej, har jobbat dom mobilreperatör, samsung har rätt ofta problem med mikrofoner, de har dock väldigt många (4-5) mikrofoner i en telefon alla används till olika saker så som högtalar samtal, vanligt samtal, bakgrundljud osv, det du kan testa är

1. Ta en tandborste och borsta i alla småhål samt högtalar filterna!
2. Återställ telefonen
3. Om inte detta hjälpt gå till mobilreperatör och förklara vad som hänt och vad du gjort, ofta är det laddkontakt som behöver bytas då huvudmikrofonen sitter i den!