Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Försökte se filmen bröder från 1997 igår, hittar ingen bra sida på den är det enbart amazonprime som visar den? Har någon koll på vart man kan finna den på andra streamingtjänster?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Old Henry från 2021, den var ganska bra faktiskt. Om man gillar western filmer det vill säga.

Permalänk
Medlem

True romance - Denna dök upp i ett inlägg på facebook faktiskt, så jag kollade på den igen. Det är Tarantinos första film och mycket av hans trademarks syns i den, de coola karaktärerna, sättet man pratar på, all musik och alla filmklipp som syns. Många stora skådisar är med i den och överlag är det en rätt bra actionfilm. 8/10

Macbeth 2015 - En modern version av shakespeares gamla slagdänga. Välgjord och filmatisk men tyvärr lider den en del av shakespeares jobbiga språk. Jag vet att det ska vara teatriskt och fint på nåt sätt men det blir mest jobbigt att kolla på så jag gick och målade hallen istället. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

True romance - Denna dök upp i ett inlägg på facebook faktiskt, så jag kollade på den igen. Det är Tarantinos första film

Mjae, ursäkta en petimeter men True Romance släpptes väl efter Reservoir Dogs? (Reservoir Dogs var Tarantinos hollywood regissörsdebut)
Dessutom är True Romance bara Tarantinos manus: Tony Scott regisserade den

Däremot kan du ha rätt i att Tarantino skrev True Romance före Reservoir dogs om det var så du menade

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjae, ursäkta en petimeter men True Romance släpptes väl efter Reservoir Dogs? (Reservoir Dogs var Tarantinos hollywood regissörsdebut)
Dessutom är True Romance bara Tarantinos manus: Tony Scott regisserade den

Däremot kan du ha rätt i att Tarantino skrev True Romance före Reservoir dogs om det var så du menade

True Romance skrevs innan Reservoir Dogs. Han skrev ett manus som hette The Open Road på 80talet, som även innehöll delar från reservoir dogs, natural born killers & pulp fiction, som sedan blev True Romance.

Men jag håller med, hade inte kallat det hans första film, speciellt med tanke på att han bara sålde iväg manuset, han är inte ens med som producent, vad jag vet så var han inte delaktig alls i själva filmen.

Permalänk
Medlem

Free guy. Oväntat rolig faktiskt. Men man måste nog vara gamer för att få ut nånting av den

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Survive The Game (2021)
3/10
Action

Tänkte att med Bruce Willis kan det ju inte gå HELT fel. Misstag, varför han valde att låna ut sin limiterade tid i denna rulle är ett mysterium. Resten är extremt dåliga skådisar (även de få som skall vara hyggliga gör ett dåligt jobb), scenerna är på samma nivå som en sämre B-film. Extremt dåligt skriva dialoger ovanpå det gör att du gör bäst i att undvika denna film och glömmer att en gammal actionhjälte valde att associera sitt namn med den. De enda scenerna som var "drägliga" var de fåtal där Bruce Willis faktiskt är med, även om replikerna kändes mer än stela och väldigt... ja, "coola" one-liners från 80-tals actionfilmer.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

The Last Duel ( 2021 )
2/5

Precis kommit från bion ( första gången sen covid ) och sett Ridley Scotts nya The Last Duel.

Vill först säga att jag har en svag punkt för filmer som utspelar sig under antiken och medeltiden. Det görs inte så många filmer av det slaget nuförtiden så hade höga förväntningar på denna.

Den var tyvärr alldeles för lång och inte berättad på ett effektivt sätt. Den blev alldeles för saktfärdig i mellanakten ( när man får se händelserna ur de tre karaktärernas olika synvinklar ) och att se samma scener tre gånger om med väldigt få skillnader gör att man tappar intresset. Den höjde sig lite i slutet men fortfarande inte tillräckligt för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Heat 4/5
Slut scenen är spännande och när de rånar banken är det riktig duell på liv och död. Hel hög med kända skådisar. Alla spelar bra. Riktigt bra klassiker.

Permalänk
Medlem

Ice Age, det var visst 19 år sedan jag såg den på bio

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Old Henry efter tips i tråden. Helt okej!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Swedish Berserk:

The Last Duel ( 2021 )
2/5

Precis kommit från bion ( första gången sen covid ) och sett Ridley Scotts nya The Last Duel.

Vill först säga att jag har en svag punkt för filmer som utspelar sig under antiken och medeltiden. Det görs inte så många filmer av det slaget nuförtiden så hade höga förväntningar på denna.

Den var tyvärr alldeles för lång och inte berättad på ett effektivt sätt. Den blev alldeles för saktfärdig i mellanakten ( när man får se händelserna ur de tre karaktärernas olika synvinklar ) och att se samma scener tre gånger om med väldigt få skillnader gör att man tappar intresset. Den höjde sig lite i slutet men fortfarande inte tillräckligt för min del.

Jag känner att den gamla trasan Vantage Point (2008) lider av samma problem som du nämner. Man tröttnar lite på händelseförloppet till slut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Wrath of man 4/5
https://www.imdb.com/title/tt11083552/?ref_=nv_sr_srsg_0

Kul att se Josh Hartnett igen!
Hans karaktär var också den mest intressanta i filmen. han borde få fler större roller!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nya Bond... den sög hårt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Knives Out (2019)

Tänkt se den länge men har inte blivit av. Nu ångrar jag att jag inte såg den tidigare.
Riktigt välskriven "Who done it"-deckare men... ändå inte?
Extremt imponerande roll-lista där samtliga levererar.

9/10
Plus i kanten för Daniel Craigs underbart överdrivna Kentucky Drawl samt för Ana de Armas rent allmänt.
Filmen får mig nästan att förlåta Rian Johnson för vad han gjorde med Star Wars.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

The Ice Road, rätt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Driven (2001)
Riktigt kass film, 2/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Driven (2001)
Riktigt kass film, 2/10

Kallas nog Drivel av en anledning
(Jag har bara sett snuttar av den: har bestämt att den inte är värd min tid)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

The survivalist 2015 - En kille bor i skogen efter att samhället har gått åt helvete. Han odlar mat och är rädd som en hare mest hela tiden. Sen kommer två kvinnor dit. The end. Rätt ok lågbudget film. Lite långsam i sitt berättande dock. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Revenant 2015
Troligen en av Leos bästa roller enligt mig, otroligt bra film. Rå och grafisk dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

The Ice Road, rätt bra faktiskt.

Skojar du? Det var kanske det sämsta jag sett 🤣

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

A Quiet Place Part II

Klart godkänd uppföljare till första filmen. Utnyttjar speltiden på cirka 90 minuter väl men hade inte tackat nej till 30 minuter till!

Stundtals starka "The Last of Us"-vibbar (Ser fram emot TV-serien nästa år!). Ungdomsskådisarna gör ett fortsatt gediget jobb och Blunt är bra, även Cillian Murphy.

Kanske ingen superspoiler men ser fram emot part III

Dold text

7/10!

Permalänk
Medlem

Lone wolf mcquade - Gammal action-klassiker med Chuck Norris. Rätt B egentligen men roligt att se vad man tyckte var bra när man var 12 år. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

A Quiet Place Part II

Klart godkänd uppföljare till första filmen. Utnyttjar speltiden på cirka 90 minuter väl men hade inte tackat nej till 30 minuter till!

Stundtals starka "The Last of Us"-vibbar (Ser fram emot TV-serien nästa år!). Ungdomsskådisarna gör ett fortsatt gediget jobb och Blunt är bra, även Cillian Murphy.

Kanske ingen superspoiler men ser fram emot part III

Dold text

7/10!

Riktigt bra film i början, där de visar hur det var precis innan.
Hade gärna sett att hela filmen var sådan (prequel). När Återblicken försvann tyckte jag filmen blev mindre bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Riktigt bra film i början, där de visar hur det var precis innan.
Hade gärna sett att hela filmen var sådan (prequel). När Återblicken försvann tyckte jag filmen blev mindre bra.

Förstår din poäng men

då del 1 redan visat mycket av det man redan vet så hade väl det varit ganska poänglöst / långtråkigt? Vi vet att den yngsta brodern dör runt dag 89(?) för att sedan hoppa i tiden ungefär 1 år till dag 472 typ.

Men ja, själv är jag ganska intresserad av vad som hänt i omvärlden. Hoppas det kommer utforskas mer i del 3.

Dold text
Permalänk
Skrivet av Buddaz112:

Heat 4/5
Slut scenen är spännande och när de rånar banken är det riktig duell på liv och död. Hel hög med kända skådisar. Alla spelar bra. Riktigt bra klassiker.

Ljudet på scenerna med skottlossningarna är fenomenalt bra!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Blev Bond idag, på Imax igen... Får inte bli tradition, för det kostade fan nästan 270 spänn. Dock, eftersom det är Craigs sista, så körde jag på den iallafall även om det kanske i efterhand inte var supermotiverat. Var ju inte en direkt episk film typ nya Dune, även om en del scener från inledningen i Italien till exempel blev riktigt stora och vackra.

Gillade den, men den känns inte så jättemycket som en Bond-film kanske. Mest bara som en rafflande actionrulle rent allmänt som innehåller lite Bond-detaljer typ bilar med extrautrustning och klockor...också med extrautrustning! Hans Zimmers tämligen fadda Bond-musik bidrog nog till det, lät mer som en Chris Nolan Batmanfilm från orkestern än en traditionell Bondrulle.

Kanske filmen var lite lång kan man tycka och skurkens motiv föreföll litet dimmiga, han var mer som en skåpmatspsykopat än en traditionellt färgstark Bondskurk modell Auric Goldfinger/Max Zorin/osv (hade inte ens någon klatschig one-liner, typ "James Bond. You appear with the tedious inevitability of an unloved season"), men det var också mycket fart och fläkt, buller och bång (minst 95dB i topparna, uck örk, gjorde fan ont i lurarna alltså!), och som sagt, Craigs sista. Så det motiverar väl ett avslut för karaktären, och överlag MYCKET bättre film än Spectre.

Så jag ger 7/10 totalt: klart sevärt.

Permalänk
Medlem

Cry macho - Clintan är en äldre f.d cowboy som åker till Mexico för att hämta hem en unge. Och det är allt. Tyvärr är det inte särskilt bra. Dialogen är ganska dålig, skådespelarna är inte så bra, inte ens clintan. Ingenting är särskilt trovärdigt eller ens intressant. Clintan har nån konstig idé om att gamla gubbar som åker runt kan bli intressant kärleksobjekt för äldre kvinnor. Det är säkert sant om man är än välkänd skådespelare men knappast annars. Hur som helst så kan man skippa denna filmen utan att missa något. 4/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kate - En kvinnlig lönnmördare blir förrådd, gasp! Det har nog aldrig hänt förut. Denna film är dock stilistiskt väldigt snygg och håller ihop sin story ganska bra. Inget jättenytt direkt men trevlig action. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dune - förstår ärligt talat inte hypen med denna film - har å andra sidan inte läst boken eller ens sett originaluppsättningen av Dune med Sting.
Fantastiskt vacker film med storslaget scenario men en väldig mehe handling i mitt tycke.
Är tydligen väldigt unik om den åsikten om man ska tro alla som skrivit här i tråden samt på imdb...
4/10