Ramune-läsk och kraftmätning mellan chefredaktörer

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ramune-läsk och kraftmätning mellan chefredaktörer

Daniel, ny chefredaktör på FZ, fortsätter den ytterst tveksamma trenden att vinna över mig precis som hans företrädare Calle gjort.

Läsken var god dock!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag noterar att skägg tydligen var ett krav!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av cyklonen:

Jag noterar att skägg tydligen var ett krav!

Nu saknas det bara att Daniel börjar baka surdegsbröd och förstör ljud så är vi på ruta 1 igen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kenneth:

Nu saknas det bara att Daniel börjar baka surdegsbröd och förstör ljud så är vi på ruta 1 igen

Det sistnämnda är väl generellt för FZ överlag har jag förstått?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av UndaC:

Det sistnämnda är väl generellt för FZ överlag har jag förstått?

Tror nog Calle tog täten där, dock så hjälper jag FZ nu inför fragzone-fredag så kanske därför ljudet fungerar

Permalänk
Medlem

Fick en kul idé. Skulle ni inte kunna skriva vilka drickor (läsk?) ni har kvar att testa? Så kan man eventuellt provsmaka dom samtidigt som ni gör det:)

Permalänk
Medlem

Ramune melon är fantastisk, annars är Calpis supergott och en av de bästa drickorna som finns (också japanskt)

Edit: Calpis finns också som isglass (omg så gott) och godis. Finns en vitare variant av drickan med mjölk(?)

Permalänk
Skrivet av HappyPie:

Ramune melon är fantastisk, annars är Calpis supergott och en av de bästa drickorna som finns (också japanskt)

Calpis är underbart en varm dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul med något välsmakande som omväxling. Finns mycket läskig dricka från Japan asså (badum-tss).

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Jonny Myran:

Kul med något välsmakande som omväxling. Finns mycket läskig dricka från Japan asså (badum-tss).

Haha jo men det kändes som att det var dags med något gott efter att ha druckit massa märkliga saker ett tag!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

För många år sen när jag var ung så fanns det import läst i form av coca cola osv.
Det har jag inte sett på många år nu så tror det inte finns nå mer.

Roliga var iaf att Coca cola från olika länder kunde smaka olika. En kiosk i närheten av skolan jag gick på som kallades för Turk kiosken, hade Coca cola från japan. Det smakade till en början som "vanligt" men hade en mycket märklig eftersmak, minns inte om jag gilalde det eller inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Trycka för att öppna?
Skulle man inte bara vrida åt "fel" håll mot vad man är van vid?
Som jag nämnde i någon tidigare tråd är de där ju de mest ovanliga dryckerna att öppna, i övrigt goda om än inte så att de sticker ut något enormt.

Permalänk
Medlem

Netscape.. Cool Tisha

Permalänk
DingDongerMcDongface

Efter en del Google-research verkar det som att Ramune Original är smaksatt med lychee!
Jag står dock fast vid att det påminner mig en hel del om papaya-läsken Pap

Permalänk
Hjälpsam

Letat efter en lista på läsktesterna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Föredetting

Pepsi J-Cola nästa.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Wow. Bjussar du?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Föredetting
Skrivet av UndaC:

Wow. Bjussar du?

Får väl lösa det för att väga upp för den legendariska popcornläsken som fortfarande nämns.

Fast det ska i ärlighetens namn sägas att det smakar exakt som vanlig Pepsi, det bara ser ut som tvål.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.