Problem att få hem dlc i steam för Warhammer 2 (total war)

Permalänk
Medlem

Problem att få hem dlc i steam för Warhammer 2 (total war)

Hej,

Köpte just total war warhammer 2 och har stött på problem på vissa vis. Jag vet inte om det har att göra med steam eller spelet i fråga för jag har inte direkt använt steam på länge.

Problemet i fråga är följande:

Jag går in i spelet, ska starta kampanj och i detta fallet välja "mortal empires" som står som fri dlc.
Jag klickar på "claim free content" varpå en ruta till steams butik öppnas.
Där klickar jag på ladda ned knappen som finns på sidan men då ploppar en ny ruta upp som frågar "Har du steam?"
Alternativen är då "Ja, jag har steam installerat" och "Nej, jag behöver steam". Självfallet så är steam installerat, igång och allting så jag klickar på Ja knappen. Men sen händer ingenting.

Jag har även provat att leta upp den DLC i steam butiken när spelet är avstängt. I det fallet så startar endast Total War launchern. VÄl inne i launchern finns också en "store" knapp med div. dlc att köpa som skeppar vidare en till steambutiken, men "mortal empires" finns inte där.

Någon som har stött på samma bekymmer och har en lösning? Det är oerhört frustrerande eftersom det verkar vara så att jag har fri tillgång att ladda ner flera av warhammer världens balla karaktärer till att använda i spelet.

Permalänk

ser ut att finnas i steambutiken under DLC´s för total war warhammer II för mig iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kolla om du har det redan. Högerklicka på spelet i Steam, tryck på Egenskaper, gå till DLC.