Microsoft avtäcker Xbox Series X-kylskåp för törstiga spelare

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Nimin:

Men det är ju enklare att producera fler Series S än X. Det är ju en mindre krets.

Ja, såklart. Men konceptuellt tänker jag mig att fler skulle bli kund om de kunde köpa den enhet de faktiskt vill ha.
Att det finns S på lager överallt, men X är slut tyder ju på att tillgång och efterfrågan inte är i balans. Även om de bara kan tillverka en X per två S, så skulle man ju åtminstone fått sålt enheterna istället för att de bara ligger på lager. Nu är ju detta en viss överdrift, jag fattar ju att försäljningen av S inte står helt still. Men ändå.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

För vad det är, skitfräck och passar in i vilken spel/nördhörna som helst!

Förmodligen blir den svår att få tag på

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, såklart. Men konceptuellt tänker jag mig att fler skulle bli kund om de kunde köpa den enhet de faktiskt vill ha.
Att det finns S på lager överallt, men X är slut tyder ju på att tillgång och efterfrågan inte är i balans. Även om de bara kan tillverka en X per två S, så skulle man ju åtminstone fått sålt enheterna istället för att de bara ligger på lager. Nu är ju detta en viss överdrift, jag fattar ju att försäljningen av S inte står helt still. Men ändå.

COMPARE XBOX CONSOLES

Series X Series S 12 Teraflops processing power 4 Teraflops processing power 4K UHD Blu-ray Drive Not included Play physical game discs and digital games Disc-free gaming

Det är väl klart att man hellre vill ha 12 Teraflops power och 4K UHD istället för 4 Teraflops och not included.

Lite lockande om man kan få tag på en Series S för under 3000kr.
Men...

Säg om man vill samla på vissa spel och köper den fysiska utgåvan eller köper några begagnade spel på skiva och sen kan man inte spela de alls om man inte också köper den digitala utgåvan.
Det är mer eller mindre en dealbreaker för mig.
Har än så länge inte 4K TV.
Om man köper en ny TV så kan det även vara kul att åtminstone skaffa några 4K UHD Blu Ray filmer för att se hur bra det blir.

Ganska stor prisskillnad på Series S och Series X.
Men jag tänker att om man ändå ska köpa en så är det nog bättre att köpa den man vill ha.

Permalänk

Den kommer finnas på Ebay för 2500 kr inom 5 minuter efter release...

Permalänk
DingDongerMcDongface

När jag pluggade hade vi en liten grå minikyl i lokalen vi var mest i, betydligt mindre än denna (tänk typ, 2-3 burkar läsk) och det var riktigt värt. Brukade klämma in allt möjligt i den. Frukostyoghurt, choklad osv Hade det inte varit för färgen hade jag nästan blivit lite sugen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en hos Elgiganten...

https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/kyl-frys/minikyl/x...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hade där funnits Apple toalettpapper så hade folk också köpt det. Eller Apple vatten för den delen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Hade där funnits Apple toalettpapper så hade folk också köpt det. Eller Apple vatten för den delen.

Är du sur för något, eller bara svenskt sossigt avundsjuk?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nej .
Var inte riktat till dig.

Såg att tråden handlar om kylskåp men som knyter sig till ett varumärke som inte alls har något med kylskåp att göra. Ser en likhet gällande folk som år efter år köper t.ex. Apple produkter baserat på varumärke och föreställer mig att samma folk hade köpt Apple toalettpapper och Apple vatten om varumärket hade haft dom i sitt sortiment.

Säkert också Apple kylskåp, Apple bil, Apple lampor, Apple TV, Apple toalettstol, Apple diskbänk m.fl. .
Allt uppkopplat till iCloud och begränsad 1 års internationell garanti.

Ser det som en sjukdom när folk väljer produkter i stort baserat på varumärket.

Sedan vi lade ner en rätt så framgångsrik psykiatrivård på 70-talet så har antalet människor som tar "intressanta" beslut ökat i det svenska samhället. Vi har t.ex. inte lika utbyggd mentalvård som man har i t.ex. U.S.A där vem man än träffar utomlands som ren slump har t.ex. regelbunden kontakt med en terapeut i sitt hemland U.S.A eftersom där förstår man utbyggd sjukvård hjälper, inklusive på det mentala planet eftersom man tar den typen av sjukdomar på mer allvar än här i Sverige.

Bara titta på vad vi hade i Lund(S:t Lars området) eller i Malmö(Östra sjukhuset) en gång i tiden. Nu finns ingen av den verksamheten kvar och fler människor som behöver stöd ökar men inte mängden insatser eftersom resurserna togs bort, just genom svenska politikers beslut.

För vara avundsjuk så måste vilja ha något som någon annan har men som man själv inte har. Det har jag inte haft sedan mitten av 90-talet .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Ser det som en sjukdom när folk väljer produkter i stort baserat på varumärket.

Det håller jag med om, men ditt inlägg är helt malplacerat.

Du måste förstå att detta handlar endast om en kul pryl, med mycket humor!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Att det är humor håller jag med dig om. Men det hela beror på betraktaren och vilket syn man har på saker och ting.

Hade artikeln publicerats den 1:e april så hade jag inte skapat något inlägg ens eftersom det hade då varit mer passande.

Jag hade gärna skaffat en humorpryl om den hade kostat i detta fall runt €30. Hade den varit tillverkad i Sverige så hade jag nog gett €100 för den, men då kikar jag på att den skapar bl.a. svenska jobb, inte på att där är ett X på fronten .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Att det är humor håller jag med dig om. Men det hela beror på betraktaren och vilket syn man har på saker och ting.

Hade artikeln publicerats den 1:e april så hade jag inte skapat något inlägg ens eftersom det hade då varit mer passande.

Jag hade gärna skaffat en humorpryl om den hade kostat i detta fall runt €30. Hade den varit tillverkad i Sverige så hade jag nog gett €100 för den, men då kikar jag på att den skapar bl.a. svenska jobb, inte på att där är ett X på fronten .

Tror du fortfarande helt missar hela konceptet.

Detta handlar inte om att Microsoft skall ge sig in och konkurrera med Electrolux eller Samsung på kylskåpsmarknaden.

Det är en kul Meme och humor just pga. att den ser ut som en XSX.

Hade den inte sett ut som en XSX så hade hela poängen fallit.

Du måste få lite mer humor och glädje i livet mannen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Spelar i garaget och där räcker inte denna lilla plutt.
Går ju knappt in 2 sexpack, risigt
Helkyl med öl och tilltugg

Ölkylskåp för poolen/grillen/altanen har jag redan ett dedikerat sådant (vanligt kompressormatat, men halva höjden mot ett normalt).

Skrivet av downup:

verkar inte fungera med SlimCans

Fått hem min, och testat precis. Får plats med 14 st 33cl av den nya smala sorten. Helt Ok!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

🤔 Varför har den ett usb uttag? Av artikeln kan jag bara läsa mig till att den skulle skicka ström genom usb uttaget, skulle det då vara för att ladda telefon osv? Känner att jag hellre använder telefonens egen laddare isåfall vilket gör usb uttaget helt onödigt. Å andra sidan är hela minikylen onödig.

Ja, man kan även ladda andra saker, som tex. en trådlös mus eller annat tillbehör. Gillar att det är ett riktigt USB-uttag!

Jo, behöver man ingen liten kyl, så är det onödigt med en kyl. Men det är så självklart att det är nästan en onödig kommentar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

verkar inte fungera med SlimCans

Skrivet av tyvar1:

Det gör det, måste bara ta bort en hylla:

Japp, tog bort ett hyllplan, och en av snacksfacken i dörren, och fick lätt plats med 14 st burkar (15 om man knör lite).

Skrivet av andreas_dock:

Ganska menligslös produkt tbh.

Vill du ha en liten kyl i nördhörnan, köp en riktigt mini-kyl då.

Skrivet av s3ns3n:

Dock så är den väl skapad för x-box fans? Och den fungerar nog som en konversationstartare när man tar hem någon. Så helt onödig tycker jag inte att den är

Jo, har en riktigt minikyl för öl vid pool/grill/grillbod, men en sådan riktig minikyl är minst 4-5 ggr större än denna. Denna får jag lätt plats vid högtalaren i hemmabiorummet.

Skrivet av Sions:

Troligen får du omkring 10 grader under rumstemperatur.
Men beror på hur mycket värme den klarar att få bort på baksidan.
Tråkigt att peltierelementen är så ineffektiva, vilket ger mer värme att få bort...

Skall göra lite nogrannare mätningar, men den kyler klart mer än så. Har 22-23 grader hemma, och burkarna känns nära kylskåpskalla. Skulle misstänka att det är mer 20-22 graders kylning än 10.

Men skall mäta upp med riktiga mätinstrument, och kan återkomma.

Jo, kompressor är mycket effektivare. Helt klart. Men så tar en riktig kompressor mycket mer plats. Hade inte i närheten fått plats i denna storleken.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/