Microsoft avtäcker Xbox Series X-kylskåp för törstiga spelare

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Nimin:

Men det är ju enklare att producera fler Series S än X. Det är ju en mindre krets.

Ja, såklart. Men konceptuellt tänker jag mig att fler skulle bli kund om de kunde köpa den enhet de faktiskt vill ha.
Att det finns S på lager överallt, men X är slut tyder ju på att tillgång och efterfrågan inte är i balans. Även om de bara kan tillverka en X per två S, så skulle man ju åtminstone fått sålt enheterna istället för att de bara ligger på lager. Nu är ju detta en viss överdrift, jag fattar ju att försäljningen av S inte står helt still. Men ändå.

Permalänk
Medlem

För vad det är, skitfräck och passar in i vilken spel/nördhörna som helst!

Förmodligen blir den svår att få tag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, såklart. Men konceptuellt tänker jag mig att fler skulle bli kund om de kunde köpa den enhet de faktiskt vill ha.
Att det finns S på lager överallt, men X är slut tyder ju på att tillgång och efterfrågan inte är i balans. Även om de bara kan tillverka en X per två S, så skulle man ju åtminstone fått sålt enheterna istället för att de bara ligger på lager. Nu är ju detta en viss överdrift, jag fattar ju att försäljningen av S inte står helt still. Men ändå.

COMPARE XBOX CONSOLES

Series X Series S 12 Teraflops processing power 4 Teraflops processing power 4K UHD Blu-ray Drive Not included Play physical game discs and digital games Disc-free gaming

Det är väl klart att man hellre vill ha 12 Teraflops power och 4K UHD istället för 4 Teraflops och not included.

Lite lockande om man kan få tag på en Series S för under 3000kr.
Men...

Säg om man vill samla på vissa spel och köper den fysiska utgåvan eller köper några begagnade spel på skiva och sen kan man inte spela de alls om man inte också köper den digitala utgåvan.
Det är mer eller mindre en dealbreaker för mig.
Har än så länge inte 4K TV.
Om man köper en ny TV så kan det även vara kul att åtminstone skaffa några 4K UHD Blu Ray filmer för att se hur bra det blir.

Ganska stor prisskillnad på Series S och Series X.
Men jag tänker att om man ändå ska köpa en så är det nog bättre att köpa den man vill ha.

Permalänk

Den kommer finnas på Ebay för 2500 kr inom 5 minuter efter release...

Permalänk
Nyhetsredaktör

När jag pluggade hade vi en liten grå minikyl i lokalen vi var mest i, betydligt mindre än denna (tänk typ, 2-3 burkar läsk) och det var riktigt värt. Brukade klämma in allt möjligt i den. Frukostyoghurt, choklad osv Hade det inte varit för färgen hade jag nästan blivit lite sugen.