Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Medlem

Har beställt med budbee ca 20 gånger. En gång så var bilen sen och jag kunde se i trackingen att bilen var parkerad utanför huset 22:01 (Hade leverans 17-22), men efterssom det var utanför leveransintervallet så fick jag vänta till dagen efter vilket kändes lite onödigt.. fick paketet dagen efter (Tror jag var fört i kön då), alla andra gånger har det fungerat helt perfekt 👍

Permalänk
Medlem

Uppdatering: komplett fick tillbaks paketet nu, tog bara två veckor 🙄

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Budbee likt Instabox levererar till sina boxar under lördagen?

Beställer alltid med Instabox men tog Budbee eftersom det kostade 9:- extra för Instabox.

Beställde i onsdags och det verkar som de tog emot paketet idag. Verkar som de inte är lika snabba som Instabox tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt massvis av saker den senaste tiden.

Postnord har fel sorterat och blivit försenat en gång i en dag. I övrigt fungerar det perfekt.

Samma sak med Budbee. Inga problem alls.

Det enda som strular är Airmee. Var och varannan leverans blir "försenad". De skickar SMS att den kommer typ 23, men föraren har då försvunnit från GPS och sedan avbokas den.

Istället skall den levereras dagen efter. Ibland sker så. Men som nu så står det att den kommer om en timme men ingen GPS igång så den lär knappast dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Senaste utkörningen från budbee gjordes av citymail konstigt nog vet ej om de hyr plats hos andra företag eller hur det går till

Kör för budbee under citymail, vi har pisslön men vi brukar få de sköna rundorna, inget direkt slitigt jobb, 5h sen hem igen och njuta av sina 14k efter skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoblit:

Kör för budbee under citymail, vi har pisslön men vi brukar få de sköna rundorna, inget direkt slitigt jobb, 5h sen hem igen och njuta av sina 14k efter skatt.

Om jag köpte en stor eller dyr vara med fri frakt som det är på flera IT-affärer, brukar jag ge dricks till budet. Ger fraktkostnaden dit istället så att säga. Fast det är väl inget man ska säga i en tråd om Budbee, det kanske bidrar att lönerna fortsatt hålls låga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Om jag köpte en stor eller dyr vara med fri frakt som det är på flera IT-affärer, brukar jag ge dricks till budet. Ger fraktkostnaden dit istället så att säga. Fast det är väl inget man ska säga i en tråd om Budbee, det kanske bidrar att lönerna fortsatt hålls låga.

Oftast så brukar det inte vara så värst jobbigt med paket från inet och komplett, till exempel. Det värsta är matsmart, brukar vara relativt roligt att få köra hem någons nya dator, då kör man jävligt lungt tills den är utdelad